2025-12-25, 20:34
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillidutt1
En fråga,

Varför ringde inte personen som hörde skrik till polisen direkt? Jag tolkar det som att personen ringde först långt senare, stämmer det? Kan någon klargöra.

Det var ett av barnen som lyckades ringa 112. Efter flera timmar.
Citera
Medlem
jugbandbluess avatar
varför så många spekulationer som inbegriper kända kopplingar när de sagt att det inte finns någon känd koppling?

Citat:
Ursprungligen postat av atjoprosit
Mormor (?) R*kel Gr*th verkar heja på SD på Facebook. (*= a, o)

och? det gör snart hälften av alla etniska svenskar
Citera
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillidutt1
En fråga,

Varför ringde inte personen som hörde skrik till polisen direkt? Jag tolkar det som att personen ringde först långt senare, stämmer det? Kan någon klargöra.

Det lät kanske inte så illa som du tror?
Citera
2025-12-25, 20:35
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cutepsyko
Exakt. För typ 2 år sedan så låg en äldre kvinna mitt i stan under julgranen, död flera dagar. Folk hade noterat att någon låg där men ingen agerade…

Nej jag skiter också i om det ligger kläder i en hög under en gran.

Tror du på riktigt att folk såg att ett lik låg där och gick vidare????
Citera
Medlem
fredricomartins avatar
Ser ut som ett klassiskt zigenardrama.

Man har druckit friskt över långhelgen, det blir bråk om något stöldbyte och sen går det som det går.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Min gissning: GM är ett psykfall eller knarkare/fyllo. Troligen inte etnisk svensk.

Snarare svenskt psykfall/drogpsykos eller en helt vanlig invandrare (dvs massor med intervjuer sen om att han var omtyckt av alla och spelade fotboll, drömde om att bli läkare). Är det en svensk så kommer det vara någon som andra svenskar redan tagit avstånd från sen gammalt.
Citera
2025-12-25, 20:36
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Varför är det så jävla tyst.
Nån sitter på info.
Vad var signalementet på GM?
Hur har dagens operation från polisens sida sett ut?

Vänta ett par månader så kommer det klarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Flytta till Afghanistan om du vill se mer öga för öga?

Lägg ner. Vissa as till människor förtjänar att tas bort. Finns otaligt många vidriga brott där detta borde skett men givetvis undviker polisen det i ett civiliserat samhälle.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Haha folk slänger ur sig en massa spekulationer utan att bemöda sig att läsa några sidor av denna tråd. Jag ska hjälpa till.
- Ingen känd koppling (teorin om Blocket kan du fortfarande vara aktuell. Men tidigt in i utredningen så det är möjligt att någon avvisad person fått en knäpp.
- GM som är ihjälskjuten av polisen är 20 år, då kan vi glömma nån som är 28år men visst media har haft fel förut men sluta häng ut ”svärsonen”

Min teori är en utländsk medborgare och det grundar jag på att ingen substans eller riktig bra teori kommit om GM vilket jag tänker på en smal umgängeskrets. Sen tycker jag Blocket teorin är intressant.

20årsåldern, inte specifikt 20år...
Citera
Medlem
Citat:
Nej jag skiter också i om det ligger kläder i en hög under en gran.

Tror du på riktigt att folk såg att ett lik låg där och gick vidare????

Ja.. dom trodde nämligen att det var en hemlös människa som bodde där?
Citera
2025-12-25, 20:37
Medlem
Citat:
Det lät kanske inte så illa som du tror?

Personen beskrev att hunden blev rädd. Tror det krävs rätt så mycket, hunden kände väl på sig att något var fel, därför den blev rädd. Tragiskt
Citera
2025-12-25, 20:37
Medlem
Citat:
Det tystnade ju? Kanske inte lät så illa som ni incels företställer er? Livet är inte som på film
Efter hur lång tid då?

Jag vet inte, hade jag hört smällar och skrik från min granne av en magnitud att en hund blivit rädd vill jag åtminstone tro att jag agerat på något sätt, särskilt som det inte var kväll och man kunde missta oljudet för en fest.

Men visst, helt säker på hur en agerat i olika situationer kan man ju inte vara.

Första ggn jag kallats incel föresten. Festligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in