2025-12-25, 19:34
Medlem
Känns lite som att det hade kunnat vara att dottern hade en psykotisk pojkvän.
T0ni elfv!ng t-pio p-sti åkte dit för olaga hot mot sin ex-flickvän 2022.
Tanken var att han skulle åka till hennes hem med familj och sticka kniv i denna flicka. Vilket han också sagt till polis.

Han var 15 år och flickan 14 när detta skedde.
Han har även bränt upp flertalet husvagnar på hertsön i luleå 2021.
Citera
2025-12-25, 19:34
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebronx
Om BO hade liknande relation till GM då? BO såg ju onekligen inte dålig ut och var skild. Det är väl inte helt otroligt att hon fanns på någon dejtingapp och lyckades få sig något lammkött. Och så var relationen hemlig, för det vore väl ganska opassande om döttrarna som nästan är i samma ålder får veta något? Så vad ska dom svara till polisen om dom blir frågade? Jo ingenting,dom vet ju inget. Det skulle ju förklara de initiala uppgifterna.

50-åriga män stöter på unga tjejer hela tiden, så det är väl inte omöjligt att det går båda vägarna. Och vilken testosteronstinnad ungpojk har inte som pojkdröm att få ihop det med en äldre kvinna?

Just män i 20-30 års åldern är fan tokiga i ”mogna kvinnor”. Man tror man ska få vara ifred, men icke.

BO såg väldigt bra ut. Jag ser att hon verkade träna en del på gym. Kanske finns svaret där?
Ngn uppumpad dåre som spanat in henne på gymmet, nyss börjat gå på tren & löper amok.
Senast redigerad av rubbergirl 2025-12-25 kl. 19:44.
Citera
2025-12-25, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ante08
Polisen kan i dag inte uppge vilken relation som fanns mellan den misstänkte gärningsmannen och den döda kvinnan och de två skadade. – Det vi kan säga är att kvinnan och de två skadade kände varandra. Men inte vilken relation de har till den misstänkte gärningsmannen, säger Marie Andersson kommunikatör vid polisen till NSD.
https://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel/polisinsats-i-boden-misstankt-grovt-valdsbrott/r24d977j

kanske tanten hade tagit sig en "hemlig" ung älskare (afghan,afrikan eller svensk) som kom dit på besök kanske drogpåverkad?

typ

https://www.expressen.se/gt/krim/lararinnans-sms-till-50-ar-yngre-eleven-innan-mordet/
Citera
2025-12-25, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrShrek
Personen som bor i grannhuset nr6 jobbar inom ambulanssjukvården

Ok? Vad har det med händelsen att göra menar du?
Citera
2025-12-25, 19:39
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Otroligt tragiskt. Men när jag ser offrets bild och sedan skriver polis ingen koppling så är ju första tanken att det är någon från flykting som fått besked att ej stanna och går lös på första blonda kvinna.
Det också som talar för det att oftast är det som ej lyssnar på polisen och vill bli ihjälskjutna när de gjort en sån här grej.

Hur ser det ut med flyktingar/invandare i Boden ni som bor där?

Ingen känd koppling skrev de väl?
Citera
2025-12-25, 19:40
Medlem
okok1s avatar
Tror på inceldåd. Någon som bodde i närheten etc. Hur ska man annars förklara gisslandrama i flera timmar? Suicide by cop?
Citera
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vancover89
hon hittades utanför huset så den teorin kan ju läggas längst ner
Vad i hela friden har det med saken att göra? Jag säger att hon kan sökts upp relaterat till annonsen, sen att idioten mördar henne och var hon anträffas avskriver ju inte den teorin. Dock är det extremt långsökt i vilket fall och utredningen får visa hur det förhåller sig.

Jag är mest intresserad av GM nu, Vad hette han, var bodde han?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vancover89
hon hittades utanför huset så den teorin kan ju läggas längst ner

Inte speciellt långsökt att man försöker ta sig från platsen. Utanför huset innebär antagligen just utanför altandörren eller dylikt. Knappast ute på vägen liksom.. lite oklart varför du räknar bort det utifrån att hon hittades utomhus. Nästan så att man kan tro att du är lite korkad.
Citera
2025-12-25, 19:44
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ingen känd koppling skrev de väl?

Helt rätt. Det är lite oklart. Men hade det varit en pojkvän till döttrarna eller någon anhörig så hade man nog inte skrivit som man gör.

Men visst är det ett tidigt stadium men då brukar även polisen skriva att man idagsläget ej kommenterar det.

Där av så tror jag man så snabbt går ut med det och man inte heller vet exakt vem GM är.

Det talar för någon som ej kanske ej pratade svenska. Polisen kanske kommunicerade på engelska innan skotten
Citera
2025-12-25, 19:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Just män i 20-30 års åldern är fan tokiga i ”mogna kvinnor”. Man tror man ska få vara ifred, men icke.

BO såg väldigt bra ut. Jag ser att hon verkade träna en del på gym. Kanske finns svaret där?
Ngn uppumpad dåre som nyss börjat gå på tren & löper amok.

Precis. Och som sagt, då är det inte heller konstigt att de initiala uppgifterna är intetsägande. Hade jag haft tonårsdöttrar 15&16 så hade jag inte heller skyltat med att någon teeny på 20 vårar hade sprungit runt hemma hos mig halvnaken på helgerna.

Men det lär väl en telefontömning kunna svara på. Jag är som sagt inte helt övertygad att GM bara gick in i ett random hus och började svinga.

Och är det konstaterat att hon bara hade 2 barn? Ingen äldre son eller dotter som inte bor hemma?
Citera
2025-12-25, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
En galen stalker kanske som gillade dottern? Mysko detta.
Stalker eller en incel som inte kunde ta ett nej från dottern...?
Citera
2025-12-25, 19:47
Medlem
Det finns några fall i vår hemstad där fd. pojkvänner har hotat hela familjen med f_n och hans moster när flickvännen gjort slut. Lyckligtvis har det stannat vid hot och rättegång.

Kanske att det blev allvar i detta fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in