2025-12-25, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Curren
Han vara kanske i färd med att skada fler under tiden snuten ser det och därför skjuter honom. Kan tom gjort utfall mot polisen kniv pistol, ingen som vet ännu.

Kanske haft gisslan när han stått vid dörren? Eller hotat/gjort utfall som du skriver.
Citera
2025-12-25, 18:30
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Efter inslaget får jag känslan av att mordet sker inne i bostaden och kvinnan lämnar bostaden i flykt men faller och förblöder snabbt utanför.
Citera
2025-12-25, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebronx
Ja, jag är förvånad över att så få människor i denna tråd reagerar på det finstilta i polisens uttalande. Initialt ingen koppling, Initialt. Och att det kommer att utredas vidare.

Man är riktigt snabb på att avfärda kopplingen trots att den mycket riktigt kan finnas där

Hade han varit pojkvän så hade man förstås vetat om det. Sedan måste det givetvis utredas om det finns någon koppling som från början inte är uppenbar, t.ex. storebror eller kusin till någon i dotterns parallelklass, och att han därigenom blivit besatt av henne, med eller utan att hon visste om det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assar-Korv
Tråden säger att hon jobbade på systembolaget.
Det enda jag kan tänka mig som är jobbrelaterad är om gm nekats köp pga ålder eller berusning, men ack så långsökt.

Tror inte det är kopplat till hennes arbete
Citera
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tourskate
Mord av gärningsmannen försvarar inte ytterligare ett mord av poliserna, så försvara inte skjutgalna poliser/mördare, aldrig i helvetet!

Pucko. När polisen kommer dit så ligger det en avliden kvinna utomhus och gärningsmannen står på vid dörren och uppträder troligtvis hotfullt. Polisen vet ju inte hur han är beväpnat om han har ett skjutvapen på sig, så det är helt rätt av polisen att skjuta verkanseld i den situationen för att desarmera situationen.
Citera
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyu12345
1 Den mördade kvinnan har två döttrar och verkar skild.
2 Folk är hemma med familjen på juldagen.
3 Antagligen då nån av tjejernas kille som gör detta

Ok såg bara en dotter på adressen. Ja nästan så man hoppas på att det är pojkvän eller svartsjukedrama före ett slumpvis vansinnesdåd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tourskate
Mord av gärningsmannen försvarar inte ytterligare ett mord av poliserna, så försvara inte skjutgalna poliser/mördare, aldrig i helvetet!
Läs på vad brottsrubriceringen "mord" innebär är du snäll. Men gissar att du inte skriver 2.0 på högskoleprovet...
Citera
Medlem
vancover89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argjavelskold
Kanske haft gisslan när han stått vid dörren? Eller hotat/gjort utfall som du skriver.
osannolikt att polisen skjuter om han har gisslan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essem
Min teori är att det är ett familjedrama som gått överstyr, därför att det är många skadade tycker jag att det låter som en familje/släktträff, vilket ju inte är ovanligt på julafton. Det kanske är ett ex har fått ett psykbryt av att ha blivit dumpad och gått dit (därför att han vet att gms ex alltid firar jul med familj/släkt.

Att det är stora avspärrningar tolkar jag på att gm kan ha rört sig fram och tillbaka och sedan gått mot och hotat polisen, därav sköt de honom.

Well, det är min teori iallafall.

Mannen misstänks ha mördat en kvinna i 55-års åldern. Två andra personer fördes till sjukhus. Mannen, som var i 20-årsåldern, hade ingen känd relation till offren.
Citera
2025-12-25, 18:32
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Var nationella insatsstyrkan inblandade?

Det vågar jag påstå att de inte var. Men nog den regionala insatsstyrkan.
Citera
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyu12345
1 Den mördade kvinnan har två döttrar och verkar skild.
2 Folk är hemma med familjen på juldagen.
3 Antagligen då nån av tjejernas kille som gör detta
Vanliga fall hade jag misstänkt ex mannen men nu är GM 20 år så många frågar plus att man går ut med att det inte är en koppling mellan GM och offer.
Citera
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det vågar jag påstå att de inte var. Men nog den regionala insatsstyrkan.
Sköt man när man skulle storma huset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in