Citat:
Ursprungligen postat av
Jarlen82
Samma här! Född 1982. Man var ju i tidiga tonåren innan både internet och mobiltelefoner blev var mans/barns egendom.
Vi hängde på stan, pratade, spelade rollspel/brädspel, åkte moppe ner till VIP och hyrde VHS-filmer. Ljuva tider som jag minns varmt. Man var ju också tillräckligt ung för att sedan omfamna den nya teknologin helhjärtat. Känns som man har ens foten i "den gamla världen" och den andra i "IT-åldern".
För att stanna on topic - av mina cirka 15 vänner/nära bekanta har hittills bara två dött. En kille omkom i en olycka vid 23 års ålder och en tjej som dog i bröstcancer vid 35.
13% blir det. Lite mer än snittet vid din ålder men slumpen spelar förstås in.
Senaste åren känns det som döden blivit mer påtaglig. Är 70-talist. Känns onekligen som att livet till absolut största del ligger bakom mig. Känns i kroppen också.
Har väl liksom många andra känt att döden inträffar när man är 80+ år, men för väldigt många inträffar den långt tidigare än så.
Kanske ska man inte älta det för mycket, men kontentan är att man inte ska glömma bort att leva. Inte gneta, jobba och spara in absurdum.