Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-12-25, 16:22
Medlem
glockenreins avatar
Finns liknande trådar men de är gamla och inte exakt samma ämne så startar en ny så får moderator ta bort ifall det inte passar.

Snackade i alla fall nyligen om detta med några polare. Vissa av dem trodde att alla människor har ett pris och är beredda att ge upp sin värdighet genom att sälja sin kropp bara priset är tillräckligt bra. Andra, däribland jag själv, trodde inte det. Jag ska förklara varför.

Om det är en fråga om direkt överlevnad där t.ex. en ensamstående morsa i ett land utan någon som helst välfärd inte har nåt annat val för att mata ungarna, tror jag de flesta hade prostituerat sig, dock med resultatet att de behövt undertrycka sina känslor och att det blivit ett stort trauma för dem. I ett land som Sverige där de flesta redan har ett drägligt liv tror jag verkligen inte att alla knullat med nån mot betalning eftersom det för de flesta upplevts som förnedrande och ofräscht samt att det helt enkelt inte varit nödvändigt. Många vill dessutom inte förknippas med stigmatiserade saker som prostitution.

Det som ska diskuteras är de kloka tankar jag yttrat ovan och ifall ni tror att alla människor varit beredda att sälja sin kropp ifall omständigheterna krävt det alternativt att priset varit tillräckligt stort.
Citera
2025-12-25, 16:29
Medlem
Onanikrems avatar
De som inget har att förlora går inte köpas.
Citera
2025-12-25, 16:33
Medlem
kyrkstockens avatar
Solsjenitsyn har skrivit flera böcker om sina erfarenheter av gulag.

De fanns bara en grupp som inte gick att korrumpera. Nämligen de kristna.
Citera
2025-12-25, 16:48
Medlem
Amazon-mannens avatar
Allt går att köpa, bara priset är rätt..

Även fina helylleflickor med fläckfri moral och kristen syn på sex kan ställa upp nakna på film med en dröse välutrustade negerhannar.

Bara priset är rätt ..
Citera
2025-12-25, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Finns liknande trådar men de är gamla och inte exakt samma ämne så startar en ny så får moderator ta bort ifall det inte passar.

Snackade i alla fall nyligen om detta med några polare. Vissa av dem trodde att alla människor har ett pris och är beredda att ge upp sin värdighet genom att sälja sin kropp bara priset är tillräckligt bra. Andra, däribland jag själv, trodde inte det. Jag ska förklara varför.

Om det är en fråga om direkt överlevnad där t.ex. en ensamstående morsa i ett land utan någon som helst välfärd inte har nåt annat val för att mata ungarna, tror jag de flesta hade prostituerat sig, dock med resultatet att de behövt undertrycka sina känslor och att det blivit ett stort trauma för dem. I ett land som Sverige där de flesta redan har ett drägligt liv tror jag verkligen inte att alla knullat med nån mot betalning eftersom det för de flesta upplevts som förnedrande och ofräscht samt att det helt enkelt inte varit nödvändigt. Många vill dessutom inte förknippas med stigmatiserade saker som prostitution.

Det som ska diskuteras är de kloka tankar jag yttrat ovan och ifall ni tror att alla människor varit beredda att sälja sin kropp ifall omständigheterna krävt det alternativt att priset varit tillräckligt stort.
Du missförstår, många kan knulla till sig en bättre tjänst, dvs man får inte betalat i kontanter, det räcker med att ligga med rätt person som polis Mats Löfving kunde Linda Staaf snacka i micken för en bättre o lönsam tjänst.

Otroligt vanligt i välbärgade länder att använda sex för sin egen vinning inom massor av saker inte bara jobb.
Citera
2025-12-25, 16:54
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein

Du lägger ju upp tre olika premisser.

1. Går alla att köpa? Ja eller nej. Det är också den premissen du diskuterat med dina vänner

2. De som på grund av t.ex. fattigdom inte klarar sin försörjning går att köpa. De som har det bra går inte att köpa.

3. Nu blandas pengar in även för de som har det bra.

Mitt svar är nej, jag kan inte köpas.
Citera
2025-12-25, 16:56
Medlem
Comitiums avatar
Många går att köpa men inte alla. De är omutbara.
Citera
2025-12-25, 17:16
Medlem
Sereenas avatar
Jag tror helt klart att alla kan köpas om bara priset som erbjuds är rätt.
Priset behöver ju inte nödvändigtvis vara pengar.
Citera
2025-12-25, 17:19
T. ex munkar eller folk som blivit hjärntvättade från låg ålder lär bli mycket svåra för att inte säga omöjliga att övertala eller köpa.
Citera
2025-12-25, 17:21
Medlem
zombie-nations avatar
Har känt fler manliga än kvinnliga horor (2:1), så är absolut inte bara kvinnor som säljer sig.

Det som talar emot att man säljer sig är, ens egen värdighet och tidiga erfarenheter av trygghet (man vet att sådana som har utsatts sexuellt som barn är mer i riskzonen för prostitution), att man inte behöver pengarna, att man kan få pengar på annat vis, moralen i kulturen (kommer det ut i vissa kulturer att man prostituerat sig blir man utesluten eller dödas), religiös tro, avsaknad av drogberoende och om inte andras liv står på spel.

Alla faktorer vägs ju samman sedan.

Om det finns de som hellre offrar sina barn än prostituerar sig, ja det tror jag absolut, särskilt om man har en stark tro på att man kanske hamnar i helvetet, eller om hela familjen är rökt i en kultur där detta inte får förekomma.

I ett land där man överlever att bli pank, tror jag inte man kan köpa de flesta människor. Inte ens om man trissar upp priset. För dem som inte förstår detta, tänk dig att du skulle få en miljard om de fick kapa av dig armar och ben, det känns ändå inte så lockande eller?
Citera
2025-12-25, 17:23
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IanMcEwan
T. ex munkar eller folk som blivit hjärntvättade från låg ålder lär bli mycket svåra för att inte säga omöjliga att övertala eller köpa.

Om priset som erbjuds ligger rätt i deras tro så lär dom kunna köpas dom med.
Citera
2025-12-25, 17:48
Medlem
Många missuppfattar vad sälja sig omfattar.

Jag har själv träffat på tjejer o känt tjejer som öppet berätta man varit ihop med vissa män enbart för yrket dom haft, man har fått sitt hus renoverat, om dragen el, haft mattläggare o platsättare osv.
Dvs man har enbart haft relationen för att få dessa jobb utförda, även min egna mamma berätta exakt samma, ja jag använde han för att renovera upp huset.

Likande har jag själv gjort, kände att bankkvinnan jag hade var extra trevlig, men inget jag föll för eller kände mig attraktiv gentemot, men dejta henne o vi hade trevligt, mitt syfte var hjälp med förmånliga försäkringar o lån till huset jag byggde, allt detta la hon extra krut på, dvs jag sålde mig själv för ett deal.
Likande gjorde jag med nästa efter, hade hyrt en lägenhet, bygga själv nytt tar tid, 1,5år när man gör allt helt själv till slutbesiktning, för att spara några kronor fick jag flytta in hos en tjej sista halvåret, kunde tömma mitt bohag i det färdiga garaget för nya huset fick inte ha en pinal i sig innan slutbesiktning, dvs jag sålde mig för en andra gång.

Likt dessa tjejer jag känner likt min egna mamma, så har även dessa sålt sig på likande sätt.

Dvs alla har gått vinnande ur relationen man valde för sitt syfte och inte för kärleken, och visst måste detta gå under sälja sig själv?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in