Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-25, 15:58
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Kan du namnge personerna och i varje enskilt fall berätta varför du gillar dom. Tack.

Det var ju en jävligt bred skara gäster. Kändiskockar, såpakändisar, poeter, författare, skådisar, komiker, musiker osv. Åldersspannet var ca 25-75 år. Tanken är såklart att alla ska kunna känna igen nån som de gillar. Det ligger i SVT:s uppdrag att ett sånt här program ska tilltala den breda massan. Nån av gästerna måste väl ändå du ha gillat?
Citera
2025-12-25, 16:00
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalduinGroller
Roligast var Ungest berättelse om hur han kom över Happy Jankels jenga.

Ja det var kvällens roligaste ögonblick. Jag garvade så jag spillde ut julgroggen.
Citera
2025-12-25, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fwdig
Tone Schunnesson är väl den som är mest intellektuell av dem. Hon är ju t o m med i Babel.

Ja du ser..Hon är säkert kunnig men jag tycker hon är så babblig
Citera
2025-12-25, 16:08
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Jag kan inte förstå varför ni som inte gillar programmet går in i programmets tråd för att kommentera. Man behöver inte titta om man inte förstår det eller gillar det, men ändå gör ni det. Varför?
Jag förtjänar verkligen ett svar på det.

Det är sen gammalt att de som klagar mest på PS är de som kollar och lyssnar mest på deras program. Ironi på hög nivå.
Citera
2025-12-25, 16:17
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag tror frågan, utifrån frågetecknets placering, inte var kring rätten att uttrycka en åsikt, utan varför tittar ni på ett program ni inte gillar?

Jag gissar att svaret kanske är att man gillar att se det man tycker är dåligt. Då får man bli lite upprörd, känna att man är lite bättre än de som gillar programmet samt gnälla lite. Klassisk gubbmentalitet.

Själv såg jag dock inte programmet

Där sa du nåt som jag tror stämmer. Det finns otroligt många surgubbar och surtanter som älskar att kolla på SVT:s program och lyssna på SR:s program och sen klaga på innehållet och vara sura att detta är skattefinansierat.

Det ironiska är att de inte inser att PS utbud ger dem ett tidsfördriv och nånting att göra om dagarna i brist på andra saker som familj, vänner osv. De klagar men skulle ångra sina glåpord om PS lades ner imorrn för då skulle de inte ha nåt att klaga på.
Citera
2025-12-25, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det var ju en jävligt bred skara gäster. Kändiskockar, såpakändisar, poeter, författare, skådisar, komiker, musiker osv. Åldersspannet var ca 25-75 år. Tanken är såklart att alla ska kunna känna igen nån som de gillar. Det ligger i SVT:s uppdrag att ett sånt här program ska tilltala den breda massan. Nån av gästerna måste väl ändå du ha gillat?

Frågan gällde den stående ensemblen i Cyklopernas land. Svårt att gilla någon av dem. Stig Larsson är annars väldigt underhållande, men han fick ju knappt säga ett ord på Uppesittarkvällen.
Citera
2025-12-25, 16:42
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Influenser va?
Ja, precis något sådant.
Citera
2025-12-25, 17:27
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Vad är det för herrgård det sänds ifrån, eller är det bluff?

Det spelades in på Rönninge By i år, det kändes lite B. Tidigare år har de lånat en lägenhet respektive ett hus av en ”mycket rik” person. Det har varit en mycket mer intim känsla då.
Citera
2025-12-25, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ja det var kvällens roligaste ögonblick. Jag garvade så jag spillde ut julgroggen.

När ungefär i programmet är det så man kan spola fram till det
Citera
2025-12-25, 18:00
Medlem
Lite för bleka gäster i år. Undantaget var givetvis Ulf Brunnberg, tyvärr kan han inte riktigt briljera när tråkmånsar som Linea Wikblad blir upprörd och sätter honom på plats när han kör sina pikningar. Linea hör hemma i helhylle musikhjälpen och inte i ett program som ska vara dekadent som Cyklopernas land.

Nej byt ut tråkmånsarna och in med fler dekadenta människor som inte är rädda för att supa till lite i TV.
Citera
2025-12-25, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Lite för bleka gäster i år. Undantaget var givetvis Ulf Brunnberg, tyvärr kan han inte riktigt briljera när tråkmånsar som Linea Wikblad blir upprörd och sätter honom på plats när han kör sina pikningar. Linea hör hemma i helhylle musikhjälpen och inte i ett program som ska vara dekadent som Cyklopernas land.

Nej byt ut tråkmånsarna och in med fler dekadenta människor som inte är rädda för att supa till lite i TV.
Där håller jag med. Linnea hade med fördel kunnat bytas ut mot dan Ekborg eller Pål hollender
Citera
2025-12-25, 19:02
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalduinGroller
Roligast var Ungest berättelse om hur han kom över Happy Jankels jenga.

Nix däremot var Ahmeds anekdot om Unges telefonrasism riktad mot Ahmed de roligaste. Vilken jävla dåre Unge verkar vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in