2025-12-25, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argjavelskold
Körde förbi men går inte att ta sig in på den gatan. Från vägen ser det ut att vara näst sista huset ett gult hus vilket är Duvvägen 3, där är en person som droppades som MG i en annan Flashback tråd (igår om olyckan på 97an) skriven. Sammanträffande eller inte vet jag inte?

Med all säkerhet att det är den adressen vågar jag inte garantera men från gatan ser det ut som det.

Vilken olycka? Och 97.an vadå?
Citera
2025-12-25, 16:03
Avslutad
Citat:
Körde förbi men går inte att ta sig in på den gatan. Från vägen ser det ut att vara näst sista huset ett gult hus vilket är Duvvägen 3, där är en person som droppades som MG i en annan Flashback tråd (igår om olyckan på 97an) skriven. Sammanträffande eller inte vet jag inte?

Med all säkerhet att det är den adressen vågar jag inte garantera men från gatan ser det ut som det.

Intressant, men det här med namnet stämmer inte? Jag har lusat igenom den tråden och ingen med samma efternamn har namedroppats där?
Citera
2025-12-25, 16:04
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joffepoffe

Lösa antydningar? Till skillnad från frenetiskt gissande som spårade ur då någon skrev siffran 5 då eller?

Om någon skriver att det "inte har med Stegra att göra" då låter det ju som att personen vet mer och då vill man ju att den ska ut med det och inte komma med lösa antydningar.
Citera
2025-12-25, 16:05
Medlem
Citat:

Duvvägen finns inte i Boden.
Vilken tråd?
Citera
2025-12-25, 16:07
Medlem
Kollar man på bilder i både aftonbladet, DN, och lokala 2 tidningarna så står polisbilen innanför avspärrningarna framför brevlådan till Duvgatan 8. Finns även bilder med lösaa avspärrnjngsband hängandes vid den brevlådan

Edit: bortanför det huset 8 så ser man tydligt att avspärrningarna är lindade runt häcken mellan 8 och Travbanegatan 11.
Kollar man sedan bilder från andra sidan avspärrningarna så är även den sidan av huset Travbanegatan 11 inlindad.
Den ligger på hörnet i korsningen
Senast redigerad av joffepoffe 2025-12-25 kl. 16:12.
Citera
2025-12-25, 16:10
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevinkimraymond93
Vilken olycka? Och 97.an vadå?

Troligen handlade de om denna olycka Måndag kväll.

https://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel/polisen-utreder-dodsolycka-pa-riksvag-97/lyvg72zl
Citera
2025-12-25, 16:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Another-Name
Duvvägen finns inte i Boden.
Vilken tråd?

Antagligen denna (FB) Man avliden efter frontalkrock i Boden (2025-12-22)

Läs den gärna och återkom, jag vet inte om jag är blind eller dum men jag hittar ingen med varken samma förnamn eller efternamn som har blivit namedroppad i den tråden. Så jag ser inget samband där
Citera
2025-12-25, 16:17
Medlem
fernebos avatar
Larmet till polisen ska ha kommit strax innan 12. I så fall lite märkligt med denna detalj:

Citat:
En granne som var ute med sin hund hörde skrik i området under morgonen.

– Hunden blev rädd, sedan blev det tyst, säger han.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vrQn9w/just-nu-polisinsats-i-boden

I min värld, så är lunchtid och morgon inte samma sak. Skulle kunna tala för ett utdraget förlopp. Inget har heller sagts om att folk har sett eller hört ett bråk med flera personer inblandade. Hade varit en massa gästarbetare inblandade och ett bråk som hade spårat ur kan man ju tycka att grannar borde ha märkt nåt.
Senast redigerad av fernebo 2025-12-25 kl. 16:21.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av joffepoffe
Kollar man på bilder i både aftonbladet, DN, och lokala 2 tidningarna så står polisbilen innanför avspärrningarna framför brevlådan till Duvgatan 8. Finns även bilder med lösaa avspärrnjngsband hängandes vid den brevlådan

Edit: bortanför det huset 8 så ser man tydligt att avspärrningarna är lindade runt häcken mellan 8 och Travbanegatan 11.
Kollar man sedan bilder från andra sidan avspärrningarna så är även den sidan av huset Travbanegatan 11 inlindad.
Den ligger på hörnet i korsningen

Så det är en ganska rättvis gissning att det är nr 8 det rör sig om?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebronx
Intressant, men det här med namnet stämmer inte? Jag har lusat igenom den tråden och ingen med samma efternamn har namedroppats där?

Hade fel. Var som sagt bara en spekulation.
Citera
Medlem
Citat:
Antagligen denna (FB) Man avliden efter frontalkrock i Boden (2025-12-22)

Läs den gärna och återkom, jag vet inte om jag är blind eller dum men jag hittar ingen med varken samma förnamn eller efternamn som har blivit namedroppad i den tråden. Så jag ser inget samband där

Hade fel på efternamnet så det har inget med saken att göra var bara en teori som jag skrev.
Citera
2025-12-25, 16:19
Medlem
Citat:
Så det är en ganska rättvis gissning att det är nr 8 det rör sig om?

Snarare att det är Travbanegatan 11 som ligger bortanför. Det huset ligger "tekniskt" utmed Duvgatan, men inom att det är i korsningen är adressen på Travbanegatan. Skriver på äldre helsvenskt par.
Från alla håll ses det huset vara inringat i avspärrningarna, förutom gatuspärren

Edit: Bild från båda hållen av avspärrningar
https://postimg.cc/zVtKLwrw
Senast redigerad av joffepoffe 2025-12-25 kl. 16:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in