2025-12-25, 13:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Jag tror definitivt det finns en väldigt överdriven moral hos dem som påstår sig vilja skydda unga tjejer. Dom stör sig bara på åldersskillnaden, finner det motbjudande. Det handlar ingenting om skydd eller att dom bryr sig om tjejerna överhuvudtaget isånnafall så hade de varit oroliga över att de ligger med en eller två nya killar varje vecka, gå på fester som involverar droger eller alkohol.

Sedan drar han dessutom in karma precis som att det skulle vara dålig karma universellt för att någon skulle vara under 18. Universum tar inte hänsyn till lagar som vi har satt. Jag har läst boende om det där med karma, även läst filosofi. Det är bara en dålig handling om man utnyttjar en person som inte vill. Men uppgörelse kan också ses som dåligt, likt prostitution.

Så alla ni som är dumpen fans skriker att karma kommer att taer en dag. Det funkar inte så inte när det gäller samtycke oavsett hur stor åldersskillnaden skulle vara. Möjligtvis som vi snacka under 13 att det finns en chans att de kanske inte vet vad de vill eller inte vågar säga nej till någon betydligt äldre som har lite mer makt. Fast dom vi ändå snackar 14-16 så vet de faktiskt vad de vill. Iaf sexuellt.
Mycket bra skrivet. Vill du ha en könssjukdom, knulla med en 15-åring så vill man skydda dom fokusera på vem dom umgås med inte åldern
Citera
2025-12-25, 13:34
Medlem
Vafan när jag läser tråden framstår ju alla här som nya kandidater för dumpen. Byxmyndighet har väl att göra med att en 15 åring kan ha sex med en 15-17 åring? Så fort du blir 18 och går på någon under 18 åker du väl dit för sexuellt umgänge mot barn?
Citera
2025-12-25, 13:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av eXtermission
Vafan när jag läser tråden framstår ju alla här som nya kandidater för dumpen. Byxmyndighet har väl att göra med att en 15 åring kan ha sex med en 15-17 åring? Så fort du blir 18 och går på någon under 18 åker du väl dit för sexuellt umgänge mot barn?
NEJ
Citera
2025-12-25, 13:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Jo men 15 åring de känns skabbigt att gå på brudar i den åldern när man själv är vuxen sedan många år tillbaka och i detta fallet var det ett solklart utnyttjande
Så 15 är nej, 18 okey är det korrekt uppfattat?
Citera
2025-12-25, 13:41
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXtermission

Bara en massa nollor som känner att de måste försvara sina samlag. Om en femtonåring, varför inte en trettonåring eller fjortonåring?

Att tänka tanken, okej, det kan ju komma spontant. Men att agera på det är helt förkastligt.
Citera
2025-12-25, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
18 känns inte skabbigt?

Jo faktiskt det också men 15 är av naturliga skäl ännu skabbigare
Citera
2025-12-25, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minfagel
Så 15 är nej, 18 okey är det korrekt uppfattat?

Nä 18 är också skabbigt jag är snart 35 och skulle inte ragga på någon under 20
Citera
2025-12-25, 13:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Jo faktiskt det också men 15 är av naturliga skäl ännu skabbigare
19 då? Vad är din gräns?
Citera
2025-12-25, 13:55
Medlem
-GGs avatar
Citat:
19 då? Vad är din gräns?

En del tjejer får mens redan i tioårsåldern.

Det passar väl dig, då kan du hänvisa till fertilitet när du har sex med dem.
Citera
2025-12-25, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava

Vi utgår från olika angreppsvinklar och principer. Jag argumenterar för samhällelig riskreduktion vid maktasymmetri, grundad på vetenskap. Du är, som jag förstår det, för absolut individuell autonomi, oavsett risk. Det är en värderingsskillnad som du, och fler med dig, försöker lösa med något som påminner om radikal autonomiprincip som är vanlig inom liberalismens extremkanter. Den konservativa skyddslogik jag hänvisar till används inte bara för minderåriga utan även för personer med IF och exempelvis autism pga vetenskapligt styrkt ökad sårbarhet vid maktobalans och mental omognad/begränsning. Utifrån att du är konsekvent så antar jag att du anser att den här sortens möten som diskuteras i tråden även är ok när det gäller personer med IF och autism.

Jag utgår från svensk juridik och internationell vetenskap om skyddsvärda grupper och ungas utveckling. Detta handlar alltså inte bara om värderingar och jag är sas jävligt klar i den här tråden.

Klar? Du skriver på ett sätt som gissningsvis 95% av befolkningen inte kan begripa ett smack av. Resterande 5% skulle sedan troligtvis hitta motsägelser och andra felaktighetr. Kan du inte förenkla iaf varannan mening, samt sluta använda alla dessa smileys som brutalt skär sig mot språket du använder?

I övrigt tror jag vi är överens om sakfrågan. Skriver "tror" då jag tillhör de där 95% som inte är helt säker på vad di vill ha sagt.
Citera
2025-12-25, 13:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
En del tjejer får mens redan i tioårsåldern.

Det passar väl dig, då kan du hänvisa till fertilitet när du har sex med dem.
Du pratar nog om dina egna hemliga drömmar, du är säkert en sådan som vill att tjejerna ska vara rakade eller hur!
Citera
2025-12-25, 14:02
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Du pratar nog om dina egna hemliga drömmar, du är säkert en sådan som vill att tjejerna ska vara rakade eller hur!

Det verkar extremt viktigt för dig att få ligga med barn utan att någon ska kolla snett på dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in