Citat:
Ursprungligen postat av
Jackdaniels77
Ja det är väldigt tydligt jag håller med. Märktes extra mycket på Chrippa och Linnea i intervjun på Cluees kanal. Där håller dom inte tbx med sin besvikelse. Och jag får också känslan av att C&L innerst inne är besvikna på Bo Göran och förmodligen uttryckt det till honom också, speciellt efter avsnitt 1. Sen hade Chrippa en väldigt väldigt liten del av dokumentären faktiskt, det hade han inte räknat med. Jag tror på fullaste allvar han förväntade sig en huvudroll. Han byggde upp det så inför dokumentären, HAN JOBBADE MED SVT I 2 ÅR, lät det. Men sen var han tvungen att göra en efterkonstruktion, och allt babblandet om att meningen och syftet med allt var för mammas skull. Fick bli hans plan B.
Svt har nog i ett sent läge talat om för honom att det helt enkelt inte var passade med tanke på omständigheterna, att framhäva honom mkt. Och lite klippande o klistrande ända in i slutet, tyder på att Svt va lite under press innan den skulle släppas. Med tanke på alla "bevis" och YT videos som vevades strax innan premiären!
Citat:
Ursprungligen postat av
banal
Ja, lillen trodde ju att dokumentären handlade om honom. Hur många minuter fick han...? Två-tre? Och efter att Bo-Göran i avsnitt 1 förklarat att han saknar trovärdighet.
Nej era nötter. Både Chrippa och Linnea visste att fokus inte skulle vara dem - att det var en del i det som skulle lyftas men att det handlar om den makt som Jocke har och den kanal som Anjo är åt Jocke.
Faktum är att de trodde att fler drabbade skulle lyftas in tydligare, och att de fick ett större fokus än tanken var.
Det skulle handla om Annika och Tomas, Linneas familj och andra som drabbats.
Ni måste förstå att både Jacke och Chrippa har uppnått det som var deras huvudfokus - att berätta för omvärlden Jocke ljugit om deras mamma och deras uppväxt. Och för Chrippa och Linnea handlade det om att visa hur Linnea och framförallt hennes familj drabbats.
Dessutom banal - så får både Chrippa och Linnea mer än "två-tre minuter" ... Har du inte ens sett alla delar?
Tro mig - jag är mer insatt än ni är.