Citat:
Ursprungligen postat av
-GG
Jag håller alltså inte med dig. Om du inte förstod det.
Ditt inlägg försökte sig på någonting du inte behärskar.
Poängen är att det är lika mycket "moral" inblandat i att vi inte får ha sex med djur eller med lik. Lika mycket som det är att vi inte får ha sex med bebisar. Moralpanik - för vare sig ett djur eller ett lik förstår vad som händer eller att det är fel om de skulle bli våldtagna eller ha en sexuell handling riktat gentemot dem. Men ramarna är där likaväl eftersom alla samhällen och mänskliga grupper behöver ramar och gränser.
Att en femtonåring skulle må bra av äldre älskare är nog bara något som hör hemma i böckernas värld. Som en slags mystik där en man räddar upp hela situationen och gör allting rätt. Men så fungerar inte verkligheten. Männen i fråga lär sällan ha stabila liv eller psyken.
Jag söker inte efter ditt medhåll. Jag säger bara min egna mening som kommer ifrån mitt egna huvud.
Sen om du tycker jag är sjuk eller inte det lämnar jag upp till dig själv att tänka fritt om.
Vi skapar ju vår egen verklighet utifrån, fantasier, lust och begär och såklart utifrån dess lagar som vi ofta i majoritet kommit fram till att det är den rätta vägen att gå.
Så vi får i vissa fall kuva oss och göra det omgivningen tror sig veta bäst om.
Men kan en 15 årig kille eller flicka ha sex med en jämnårig, då är det väl inget som säger att han eller hon även kan ha sex med en betydligt äldre.
Principen är densamma.