Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Haha, ja där ser man! Du har INGA svar alls på mina adekvata frågor utan kommer enkom med moralism och känsloargument... Du låter som en gråtmild vänsterpartist, men jag vet att du är långt åt höger...
Vad med att 15-åringen valde att ha sex med 40-åringen? "Min kropp, mitt val"...
Jag är meritokrat, alltså höger, inte
långt till höger.
Min ståndpunkt baseras på teori, barn och tonåringar ska skyddas från sex med betydligt äldre personer. Det ska finnas en balans gällande mental mognad. Det är som när män som ska föreställa normalbegåvade får för sig att flickor och kvinnor med IF är liggbara, det är exakt lika. IF ska endast ligga med IF. Barn/tonåringar och personer med IF har bristande konsekvenstänk vilket kan innebära att de i olika situationer har svårt att förstå sitt eget bästa, de har svårt att överblicka risker och konsekvenser.
Citat:
Var ALLA bönder pedofiler förr i tiden då de avlade barn med unga tonårsflickor?
Det knullades kreatur hej vilt också, så till den grad att tidelag behövde införas under 1200-talet.
I tråden nedan kan du se följande:
På frågan "Kan ni ha sex med en 15-åring" har endast 54% svarat JA.
933 röster totalt vilket är ett intressant underlag. Jag skriver endast eftersom detta
1. är mansdominerade Flashback och
2. åldersgränsen är från 18 år och i den åldersgruppen finns säkert en och annan som legat med en ish-15-åring.
3. svaren är anonyma
https://www.flashback.org/showthread.php?p=93821835&posted=1#p93821835
46% Flashbackare anser inte att det är självklart att ligga med en 15-åring.