2025-12-24, 23:30
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svammelprofeten
Låt oss säga att han har rätt så skulle ju det kunna bero på att många haft Covid.
Obs spekulation.

Men hur som helst så har ju plötslig död inträffat i alla tider.

Ja, men nu pratar vi om medicinska incidenter på läktarna och om dessa var lika många förr, som nu... Förkylningar har vi haft i alla tider så Covid är troligtvis ingen parameter i det hela...
Citera
2025-12-24, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Men är inte det typ "Leffe" 62år som fortfarande tror han är ung. Lite skillnad på honom och 27 åring på världsnivå.

Jo visst men ta ett annat exempel så dog en 29årig Enduroförare i Gästrikland plötsligt i tävlingsspåret.
Stannade med hojen o klev av och segnade ner död.

Just att man är ung är ju inte ett hinder för plötslig död.
Medfödda hjärtfel brukar ju tyvärr allt för ofta visa sig helt plötsligt.
Citera
2025-12-24, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ja, men nu pratar vi om medicinska incidenter på läktarna och om dessa var lika många förr, som nu... Förkylningar har vi haft i alla tider så Covid är troligtvis ingen parameter i det hela...

Jag tänkte ju på det att en del får ju problem med hjärtat efter Covid.
Som sagt spekulativt.
Citera
2025-12-24, 23:59
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Roligaste är väl ändå att det går inte en enda tråd där du gör bort dig och fel. Nästan en bragd att ha konstant fel och gång på gång bli bortgjort

Tycker det är ren underhållning att gå tillbaka och läsa när vaccinmotståndare, rättshaverister samt mytomaner bli ägda av deras iver att försöka få fram sin tro som övertygelse och det alltid blir fel.

Vi får nog konstatera att det blivit något fel på maskinen eller att han lyckats kväva sig själv genom att vrida på sig och fått vek på slangar etc.
Självmord tror jag väldigt lite på med tanke på OS och träning men det ska vara om det vinns psykiska problem under ytan.

Så jag tror man kommer få fram olycka och olyckliga omständigheter.

Men vaccinmotståndarna som är såna idioter lär nog påstå att maskinen är framtagen av ett vaccinföretag och de försöka mörka mord. En vaccinmotståndare hittar alltid nya vägar för att förbli en idiot.

Tror du att någon "vaccinmotståndare" ångrar sig att man inte tog det så kallade vaccinet?
Och när det gäller fotboll så har jag som sagt följt det i över 30 år, det är därför jag är en vinnande spelare medans du yrar om speltorskar i tid och otid

Som sagt, innan fejkvaccinet rullades ut så var det extremt sällsynt att en match bröts.
Efter att fejkvaccinet rullades ut så är det vanligt förekommande, även en person med ytterst begränsad hjärnkapacitet (du) borde begripa vad det beror på.

Även om norrmannens död skulle bero på annat så ändrar det liksom ingenting.
Alla som tog fejkvaccinet under typ 75 år är idioter.
Därmed inte sagt att de över 75 borde ta det, men i den åldern så har man inte så mycket att förlora.
Citera
2025-12-25, 00:00
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Jag vet inte hur en sådan mask fungerar men jag tror knappast man tillverkar en sådan mask som blir till en dödsfälla om täcket hamnar fel.

Vi får se vad obduktionen kommer fram till eller rättare sagt vad som säger efter obduktionen. Oavsett vad Bakken dött av så är nog Läkemedelsbolagen beredda att rycka i många trådar så att det här inte slutar dåligt för deras del. Alldeles för mycket på spel.
Masken är till för att spara träningstid upp till 50% och genom masken skapa simulerad höghöjsmiljö. Masken tvingar användaren att andas djupt, så under samma tid fördubblas träningseffektiviteten.

Har googlat en hel del i kväll och har inte hittat något om att masken också kan/ska användas för att förbättra lungkapaciteten under sömn.

Jag tror inte heller att när man tillverkar en sådan mask ens tänker tanken att den är en dödsfälla då användarna naturligtvis kommer ha den på sig endast vid vaket tillstånd, som den också är gjord för.

Nu visar det sig att Sivert använde den under sömn ändå.

Ja vi får vänta på vad obduktionen fastställer som dödsorsak och om sjukdomar som Sivert har/haft samt ev. skador eller sjukliga förändringar som hjärtat.
Citera
2025-12-25, 00:07
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Och inte fan stoppade man hockeymatcher heller.
Det hände ju några gånger att sjukvårdare syntes på läktaren när man var på match men saker o ting fortsatte ju ändå.
Det ändrar ju ändå inte på utgången av sjukdomsfallet
Vad har detta med tråden att göra? Otroligt mycket OT i denna tråd.
Citera
2025-12-25, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hmm, döda, menar du? Svårt att vara framgångsrik från graven...

Det där svaret satt fint minsann,plus på den mitt i denna sorgliga historia.
Citera
2025-12-25, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Vad har detta med tråden att göra? Otroligt mycket OT i denna tråd.
Nja det handlar ju om plötslig död.
Citera
2025-12-25, 00:12
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Masken är till för att spara träningstid upp till 50% och genom masken skapa simulerad höghöjsmiljö. Masken tvingar användaren att andas djupt, så under samma tid fördubblas träningseffektiviteten.

Har googlat en hel del i kväll och har inte hittat något om att masken också kan/ska användas för att förbättra lungkapaciteten under sömn.

Jag tror inte heller att när man tillverkar en sådan mask ens tänker tanken att den är en dödsfälla då användarna naturligtvis kommer ha den på sig endast vid vaket tillstånd, som den också är gjord för.

Ja vi får vänta på vad obduktionen fastställer som dödsorsak och om sjukdomar som Sivert har/haft samt ev. skador eller sjukliga förändringar som hjärtat.
Det finns ju tydligen en annan sorts mask med någon slags pump. Kanske den var för att sova i. Vi vet ju inte vilken han använde. Konstiga är väl att de redan befann sig i "tunn" luft.
Citera
2025-12-25, 00:12
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Och inte fan stoppade man hockeymatcher heller.
Det hände ju några gånger att sjukvårdare syntes på läktaren när man var på match men saker o ting fortsatte ju ändå.
Det ändrar ju ändå inte på utgången av sjukdomsfallet

Fantastiskt att jag har varit på 200+ hockeymatcher innan fejkpandemin och har ALDRIG sett några sjukvårdare på läktarna som har behövt ingripa men du minsann har sett det inte bara en gång utan några gånger.
Vi tror dig...
Citera
2025-12-25, 00:13
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Nja det handlar ju om plötslig död.
Nej helt ointressant ni svamlar om i inlägg efter inlägg.
Citera
2025-12-25, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice

Men vet vi om han sov när han dog?Han kanske låg i sängen men var vaken när döden slog till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in