Flashback bygger pepparkakshus!
Igår, 23:01
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
De har följt alla regler. Först sökt asyl (lagligt), sedan bytt spår till arbetstillstånd (lagligt fram till i våras), sedan fått utvisningsbeslut som de ämnar följa.
Varför sökte de inte asyl i ett närmare liggande land? Nej de ska UT! Helst för tio år sedan!
Vi vill inte ha ohyra i Sverige.
Citera
Igår, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Varför sökte de inte asyl i ett närmare liggande land? Nej de ska UT! Helst för tio år sedan!
Vi vill inte ha ohyra i Sverige.
Diskussionen gällde huruvida familjen vistats i Sverige olagligt, inte om dina känslor inför familjen.
Citera
Igår, 23:05
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigfromkumla
Det handlar inte om det. Det handlar om att vi måste få hit människor som faktist bidrar. I deras fall så hade de bidragit med många miljoner istället för att kosta oss andra något.
De gör allt rätt och straffas för det.

Gör vi i Sverige så här med högutbildade, lycka till att försöka få hit forskare eller IT utvecklare.
Ingen av de grupperna kommer att våga flytta hit.
Senaste 3 åren har företaget jag jobbar på tappat Indiska programerare. De valde Tyskland istället.
Det är flera orsaker att de valde bort Sverige men vad skickar det för signaler utåt när vi utvisar drivna människor?
Skitsnack! Det vi MÅSTE göra är att slänga ut folk som inte hör hemma i Sverige. Dvs alla icke-vita.
Och vi ska välja vilka som får komma till Sverige, inte tvärtom.
Citera
Igår, 23:06
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalionn
Haha vilket muslimskt land har Sverige invaderat? Så ditt svar att jag ska skriva vilket land Sverige har invaderat. Seriöst kristna terrorist länder som har mördat miljon + muslimer i proxykrig i flera länder i mellanöstern under judarnas kommandon för att sedan ockupera oljan.
https://www.instagram.com/reel/DPP90hjkUIS/?l=1

Om det inte var för att Trump som har åtminstone lite hjärna och att han inte vill bli styrd av judarna så hade Iran också förstörts. Men Iran skyddas också av Ryssland. Därför vågar inte judarna gå till attack. Och mer immigration till Europa.
En till idiot som skyller massinvandringen på judarna. Hur jävla urblåst kan man vara.
Citera
Igår, 23:19
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GxGQ7m/de-utvisa

Kvinnan chefssjuksyrra
Mannen hjärtläkare i iran

De började jobba här direkt som städare och verkar kämpa inom vården igen nu

” Zahras svenska utbildning på Karolinska Institutet är planerad att vara färdig i maj månad.

– Men då är vi inte kvar här. Först skulle vi bli utvisade den 22 december, men nu har det förlängts till i början av januari, säger hon.

Afshad torkar bort en tår från hustruns kind. Hon fortsätter:

– Jag förstår inte varför det har blivit så här. Vi har gjort allt rätt. Vi har inte ljugit om något. I stället har vi jobbat, betalat skatt och försökt bidra, säger hon.

På perfekt svenska.”

Dessa ska vi alltså utvisa och neka uppehållstillstånd för? Medans vidriga as som våldtar 100åriga tanter på ålderdomshem och är kriminella får stanna?

Hur blev det såhär? Är det ai som slumpar ut besluten? Man hör aldrig om de rätta besluten att utvisa folk
Känns som att viktig information utelämnas. Något gör att de inte får stanna medan våldtäktsmännen får stanna.
Citera
Igår, 23:20
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Vilka delar dessa värderingar, och hur många är dom?

Vad gäller våra värderingar gällande t.ex mänskliga rättigheter så vet jag i varje fall 130 000 invandrare med försörjningsstöd och bidrag som delar dessa.

Och vad gäller synen på allas lika värde så är jag osäker. I synnerhet bland islamister och svennerassar så tror jag det är många som inte delar våra värderingar i detta.

Vad gäller övriga värderingar så är mina uppskattningar mindre precisa.
Citera
Igår, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Känns som att viktig information utelämnas. Något gör att de inte får stanna medan våldtäktsmännen får stanna.
Möjligheten att stanna pga spårbyte togs bort av vår regering i våras så då kunde de inte söka förlängt tillstånd av skälet att de arbetar.
Citera
Igår, 23:24
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
När ens släkt är född i fem generationer tillbaka och bara talar svenska. Frågor på det?

"född i 5 generationer tillbaka"? Lär dig prata svenska. Du ska ut!
Citera
Igår, 23:25
Medlem
Citat:
Tror du att bara folk som varit här illegalt får utvisningsbeslut? Isåfall kan du antingen bemöda dig att läsa artikeln eller min extremt korta sammanfattning här ovan.

Det är tur för vissa att idioti inte är en grund för utvisning.
Självklart finns skäl för utvisning!
Annars hade beslutet inte tagits
Så vem är idioten?
Citera
Igår, 23:25
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Något gör att de inte får stanna medan våldtäktsmännen får stanna.
Ja. Svenska myndigheter.
Citera
Igår, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Självklart finns skäl för utvisning!
Annars hade beslutet inte tagits
Så vem är idioten?
Det vi diskuterade var huruvida familjen varit här olagligt, vilket inget tyder på.
Citera
Igår, 23:26
Medlem
Citat:
Möjligheten att stanna pga spårbyte togs bort av vår regering i våras så då kunde de inte söka förlängt tillstånd av skälet att de arbetar.

Nä, den möjligheten togs bort av Sveriges riksdag och närmare bestämt ca 90% av densamma. Alla partier utom de helt verklighetsfrånvända (de som vill ha fortsatt massinvandring och kaos V och Mp) röstade för att vi äntligen försöker få lite ordning och reda på vilka som ska vara här och inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in