2025-12-24, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Tror ni att det blir någon form av fortsättning av Tidstjuven? Inte som julkalender men i nån annan form?
Inte omöjligt. Var lite hastigt slut. Tjuvarnas jul fick en film, så inte omöjligt denna också får det.
Citera
2025-12-24, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Tror ni att det blir någon form av fortsättning av Tidstjuven? Inte som julkalender men i nån annan form?
Känns självklart att man har ambitionen till en långfilmsuppföljning. Manusförfattarna har nog vad som krävs för det. Konstnärer, inte främst pengalystna, är min tolkning.Tror de ror i land med det!
Citera
2025-12-24, 13:42
Medlem
FuckSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mh76
Inte omöjligt. Var lite hastigt slut. Tjuvarnas jul fick en film, så inte omöjligt denna också får det.
Kronprinsen som försvann fick också en. Vi vill ha fler tidsresor!
Citera
2025-12-24, 20:25
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortronsyltrygg
Dags att börja spekulera om vad vi får för mediaskatten 1 - 24 december i år.

Inspelningen av SVT julkalender började i går i Västervik och senare skall det filmas på Gotland och i Stockholm.

Den heter Tidstjuven och handlar om 11årige Clint vars far försvann och han nu med hjälp av en magisk tidskikare reser tillbaka i tiden för att hitta.

https://www.svt.se/kultur/tidsresa-tema-for-arets-julkalender-tidstjuven

Blanca Eliasson. Maja Rung och Gusten Wickberg har huvudrollen och Bildsköne Bengtsson spelas av Simon J Berger som för ett år sedan smög runt och skrämde folk i Historien om Sverige.

I mindre roller kommer bl aSissela Kyle, Loa Falkman och Inger Nilsson dyka upp.

Regissör är Calle Åstrand känd från julkalendrar som Mirakel och Håkan Bråkan bl a.
Manusförfattarna verkar även det satsas på stabila kort i form av Calle Åstrand och Daniel Karlsson som bl a skrivit Lasse-Majas detektivbyrå.

Bra att lura ungdomarna lära sig lite om Gustav Vasa eller är det för lite kristendom tror ni ?
Blir det stressat om det är en historisk person eller epok per avsnitt ?

Lite längre artikeln Expressen, d v s lite spoiler.
https://www.expressen.se/noje/tidstjuven-julkalender-svt/
Lisett Pagler från de här människorobotarna(Humanoider?) och även nån Ledinfilm är med som Cindy. Hon har en tendens att alltid få spela lite stygg.
Som en överraskning dök även Björn Ulvaeus upp på slutet.
Citera
2025-12-24, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Varför lämnar man en så stor cliffhanger i en julkalender? Det måste innebära att regissören planerar att göra en långfilm eller serie som bygger på en fortsättning. Hoppas, för det skulle kunna bli hur bra som helst.

Är väldigt nöjd med en så ”vit” julkalender med i stort sett bara svenska skådespelare. Dessutom är ju Simon Berger en klass för sig, han kan inte dö. Vem var han? Vart fick han kikaren ifrån? Vart tog han och allt hans stöldgods vägen?

En observation bara! Tänk ifall det vore ombytta roller och Cindy var en man och Ingo ett litet våp till kvinna. Vilket ramaskri det skulle blivit. Varför är det okej att kvinnor får misshandla män i tv men inte tvärtom? Det har stört mig genom hela julkalendern.
Vem säger att det är okej?
Citera
2025-12-24, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSweden
Vilka här kommer se sista avsnittet vid 02.00?

Jag själv kan knappt vänta!

EDIT: Så de stressade på med referenser till sluttampen... är inget Saga-om-Ringen-fan men det var kul att det där med dårar kom med.

Citat:
Ursprungligen postat av oggishkun00
Jag!! Ska spela lite tills avsnittet släpps.

Nej jag har ett liv.
Citera
2025-12-24, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankotanko
Platsen för skatten som Cindy hittade innan guldet flyttades kan ju aldrig ha legat där? Det flyttades år 989 och således kan hon aldrig ha sett det ligga där. Tidsresor funkar inte...

Herregud människa det fattar väl alla att det inte funkar. Trodde du att du var smart nu?
Citera
2025-12-25, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Lisett Pagler från de här människorobotarna(Humanoider?) och även nån Ledinfilm är med som Cindy. Hon har en tendens att alltid få spela lite stygg.
Som en överraskning dök även Björn Ulvaeus upp på slutet.

Vilket ju var ett lite antiklimax eller en flirt med den vuxna publiken. Kan ju inte finnas några barn i hela världen som känner igen honom?
Citera
2025-12-25, 00:17
Medlem
Äsch, sluta klaga.

Main Quest blev löst.

Att någon Side Quest inte blev helt färdig gör väl inget. Det bidrar bara till lite julmagi.
Citera
2025-12-25, 00:45
Medlem
Det var en oerhört bra julkalender i år! Även för oss vuxna.
Citera
2025-12-25, 00:48
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaTor3
Vilket ju var ett lite antiklimax eller en flirt med den vuxna publiken. Kan ju inte finnas några barn i hela världen som känner igen honom?
Ja. Självklart var det det och detsamma gäller ju för Pippi som hade sin storhetstid långt innan.
Citera
2025-12-25, 01:27
Medlem
Cless avatar
God jul på er, Flashback!

Jag tyckte allt som allt att julkalendern faktiskt var rätt bra. Var väldigt länge sedan jag faktiskt orkade med att se alla avsnitt, men i år lyckades jag. Vill hylla kidsen som gör ett bra jobb som skådespelare, och givetvis Simon Berger som aldrig gör mig besviken.

Slutet gott, allting gott(?).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in