2025-12-23, 08:54
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Jag bara återger vad kvinnor sagt. Är det mitt fel att kvinnor säger de sakerna?
Trycka ner kvinnor? Min erfarenhet är att det är kvinnor som trycker ner män. Jag har aldrig klankat ner på en kvinnas kropp eller antytt att hon är okvinnlig. Jag har varit med om flera tillfällen där kvinnor anmärkt negativt på min kropp, förlöjligat mig som man. Jag tycker själv att jag är schysst mot kvinnor som inte säger sånt till dom. Jag vill hellre lyfta dom, än att trycka ner dom och få dom att känna sig otillräckliga. Varför får jag inte säga att jag inte gillar kvinnor som håller på så? Är kvinnor fridlysta? Har de frikort att bete sig hur som helst? Man kan ju fråga sig vad som är problemet eftersom kvinnor inte kan vara lika schyssta mot män.

Det är vanligt att kvinnor inte är attraherade av manliga kroppar. Det är mycket vanligare än tvärt om. Däremot är gay-killar som metallspån till manliga kroppar som till en magnet.
Citera
2025-12-23, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Jag bara återger vad kvinnor sagt. Är det mitt fel att kvinnor säger de sakerna?
Trycka ner kvinnor? Min erfarenhet är att det är kvinnor som trycker ner män. Jag har aldrig klankat ner på en kvinnas kropp eller antytt att hon är okvinnlig. Jag har varit med om flera tillfällen där kvinnor anmärkt negativt på min kropp, förlöjligat mig som man. Jag tycker själv att jag är schysst mot kvinnor som inte säger sånt till dom. Jag vill hellre lyfta dom, än att trycka ner dom och få dom att känna sig otillräckliga. Varför får jag inte säga att jag inte gillar kvinnor som håller på så? Är kvinnor fridlysta? Har de frikort att bete sig hur som helst? Man kan ju fråga sig vad som är problemet eftersom kvinnor inte kan vara lika schyssta mot män.

Är du sjyst mot kvinnor? Du spyr ju ut dig massor med skit varje dag hur kvinnor hycklar och är dåliga på andra sätt.

Du har själv skrivit att du har stor erfarenhet av kvinnor och att många kvinnor uppskattar dig och ändå ältar du det negativa. Dessutom har du skrivit att du är en gentleman och tror det är få gentlemen som agerar nättroll och spyr galla över halva befolkningen?
Citera
2025-12-23, 12:47
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gfys
Vad förväntade du dig?
Vi lever trots allt helt olika liv där din verklighet är att kvinnor runt dig systematiskt jagar upptagna män, och går in för att förstöra andras relationer.
Jag hoppas du får erfara vänner som du kan lita på.

Ursäkta att jag lägger mig i erat lilla gnabb.

Men när jag var i min prime så förekom det absolut, likadant för mina mer attraktiva polare. Sen så kan man väl ha sin uppfattning om kvinnan verkligen jagade dig eller inte, eller bara liksom lurpassade och gjorde sig typ tillgänglig och dök upp som gubben i lådan när du t.ex. tagit ett glas för mycket eller bråkat öppet med din flickvän.
Citera
2025-12-23, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan

Men när jag var i min prime så förekom det absolut, likadant för mina mer attraktiva polare. Sen så kan man väl ha sin uppfattning om kvinnan verkligen jagade dig eller inte, eller bara liksom lurpassade och gjorde sig typ tillgänglig och dök upp som gubben i lådan när du t.ex. tagit ett glas för mycket eller bråkat öppet med din flickvän.

Om någon bråkar med sin partner lämnar man dom ifred. Det är deras skit att lösa.
Vem vill ha någons rester?

Nu är jag förvisso en sån som aldrig dejtat inom kompiskrets.
Ingen av mina ex har varit med i något gemensamt umgänge till mig eller någon bekant. Jag har träffat dom i på annat håll via intressen, slumpen, och en genom nätet.
Är rätt privat när det kommer till kärlek. Berättar inte ens för närmsta kompisarna ifall jag börjat träffa någon.
Citera
2025-12-23, 13:51
Medlem
Citat:
Ahhhh, trodde det bara var de manliga flashbackhunkarna här - och så Lajonkviin88 förstås - som bara ville ha oskulder.

Förtydligande - ser jag att ett par bråkar eller har någon i min bekantskap där "alla kompisarna vet" att det inte alltid står rätt till, håller jag mig långt borta från deras skit.
Varför skulle jag vilja "ta hand om" den tjejens rester?

Jag antar att det kan provocera att jag är så obrydd till människors drama.
Dom får lösa sin egen skit.
Citera
2025-12-24, 11:15
Bannlyst
Citat:
Nu vet jag inte vad som menas med "rimliga kvinnor", men att populära upptagna snubbar har kärringar efter sig som vill ta lilla flickvännens plats - eller bara förstöra i största allmänhet - är väl inte helt ovanligt. Ligger väl i kärringars natur att skapa intriger?
Ja din fru hade klagat på dina kex hemma i soffan. Var beredd på att få höra om smaskiga intriger, tänkte 4-5 st tjejer i gymnasieåldern eller något, som försöker konkurrera ut din fru.

Men hon menade kexen du sitter och smular på i soffan när du kollar på Real Housewives varje kväll. Hon tycker du är löjlig som inte fattar att allt är uppgjort, både intrigerna, men också det där Anna ankas sa i förste avsnittet: en gift kvinnas skyldighet är att suga av sin man varje morgon. För så säger man ju inte annars, även om hon höll med.

Hon är glad att du inte har något släptåg med andra käringar efter dig i alla fall.
Du ska inte passa på att ge henne ett frikort i julklapp då? Hon får en ordentlig omgång med en yngre man, mer potent och vältränad. Det är tydligen kopplat tlll känsla av dominans för många män. Så slipper du fundera på det mer.
Citera
2025-12-24, 11:33
Bannlyst
Citat:

Njae, det är bara att spana in vilka par som dricker mest. De kommer snart börja bråka. I 9 fall av 10 kommer mannen vilja fortsätta hänga med sina kompisar och tjejen vrålar att då sticker hon därifrån. Som snubbe Lurpassa man bakom en buske och springer ikapp henne.
-vilken jävla snubbe du har! Så behandlar man väl inte sin tjej.

Men att tjejer står och lurpassar vetefan. Ja det är väl möjligt, kanske på jobb och liknande
Citera
2025-12-24, 11:54
Medlem
geytos avatar
Jag skulle våga påstå att kvinnor går på utseendet, men att det inte är allt. Status och ekonomisk trygghet är också faktorer. Att säga att det är si eller så i absoluta termer är inte seriöst. Jag har själv dejtat kvinnor med varierande grad av yttre skönhet, men som haft andra faktorer som varit attraktiva, som t.ex. personlighet och charm. De var fina människor, helt enkelt, roliga och mysiga att vara med.
Citera
2025-12-24, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Det stämmer mycket väl. Som jag ser på det så har man redan låg självkänsla och dåligt självförtroende och därför känner sig hotad av en snygg man (eller kvinna).

Precis som män med lågt självkänsla.

Färmodligen är en sådan kvinna även väldigt ytlig och därför projicerar hon det på den snygga mannen, och kan därför inte förstå att det faktisk finns en människa bakom den snygga utseendet (förhoppningsvis).

Nej, det är inte lätt att ha en eftertraktad/begärlig man om man har en underhaltig självbild. Man måste vara mentalt stark som kvinna för att kunna behålla en sådan man.

Ändå så upplever jag själv iallafall att de allra flesta, kvinnor med väldigt få undantag är paradoxala i tankegångarna.

"Jag letar efter en lojal man som skapar känslan av trygghet och stabilitet"

Och söker därför en man som så många andra kvinnor som möjligt vill ha och sannolikheten att dessa män är trogna är nästan obefintlig.

Ett bra råd till män, oss män emellan.
- Lyssna därför aldrig på vad kvinnor säger, vad dom vill och vill inte ha.
Dom vet inte vad dom vill eller inte vill ha.
Så vad dom säger är totalt opålitlig information.

Deras kroppsspråk och agerande däremot, talar alltid sanning.
Om vi enbart lyssnar på det så är det lätt lätt att vara självsäker I det.
Det viktiga är bara att vi är såpass starka och direkt klipper de vars kroppsspråk säger något annat.. Spelar ingen roll hur sugna vi är..
Som män kan vi aldrig någonsin släppa en millimeter på dem regeln..
För då är vi körda direkt.
Inte ens för ett ONS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in