2025-12-24, 11:55
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Det har för evigt etsat sig fast i minnet klippet från paddes ladd-fest med två lite yngre brudar. (enkelt att hitta)

"EN HEEEEELT normal kväll" *skrattar som en döende valross medan brudarna i bakgrunden nästan håller på att tappa andan av skratt*

Vad som förväntas i jul och nyår - gädda på gruppboende raggar på minderåriga grannen sedan flera år tebax - padde flåsar fram - "du, det är BARN vi pratar om här!" medan gäddan sluddrar ngt om sin status som omyndigförklarad redan vid 18 års ålder å padde bara "du.. god jul din jävel!" - vid nyår så står någon med varselväst å väntar på värsta ragget från kik med fyrverkerier - "jag skulle ju bara fira nyår med henne - jag har mitt medlemskort här från nyktra alkoholister med mig" - Sara - "står här med fyrverkerier å vänta på en 14åring med glögg å allt - låter det rimligt!??!".

VISSA förtjänar att hängas ut pga dessa utgör en faktisk fara för allmänheten (personer med tex förtroendeställning, hög status bland allmänheten, högt avlönat jobb etc)... medan resten av uthängningarna mest är till för att det ska bli en liten show å att cashen måste in. Vissa uthängningar skadar sannolikt oändligt mer än att rädda något barn från övergrepp. Hade en polare till en polare på gymnasiet som var nära släkt med en mkt känd bedragare - tror ni han fick frågor om det?? Bara en sån grej.

Sen finns det otroligt många "pedo-hunters kanaler" sedan många år tebax på bla youtube. De flesta håller en usel kvalitet. Några få gör ett bra jobb. Å några råkar vara pedos själva!

Lagstiftningen om pedofilbrott? Ja, den är ett skämt. Vad var det snubben i sthlm fick för 20 års inspelat övergreppsmaterial? 13 år? Ja, det låter ju helt rimligt.

Men. The show must go on! The ladd must continue to flow!
Citera
2025-12-24, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Människor som skadar barn har inget ute i samhället att göra. Förstår du mig?

Uppblåst? Inte då.

Du förstod alltså inte min fråga. Låt den sjunka in och ha en fin God Jul.
Citera
2025-12-24, 12:12
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Normandie97
Du förstod alltså inte min fråga. Låt den sjunka in och ha en fin God Jul.

Kräver emotionell intelligens, så det går nog inte.
Citera
2025-12-24, 12:18
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
VISSA förtjänar att hängas ut pga dessa utgör en faktisk fara för allmänheten (personer med tex förtroendeställning, hög status bland allmänheten, högt avlönat jobb etc)... medan resten av uthängningarna mest är till för att det ska bli en liten show å att cashen måste in. Vissa uthängningar skadar sannolikt oändligt mer än att rädda något barn från övergrepp. Hade en polare till en polare på gymnasiet som var nära släkt med en mkt känd bedragare - tror ni han fick frågor om det?? Bara en sån grej.

Precis det jag försökt påpeka ett tag. Av (just nu) 717 män, så den andelen du nämner och som är befogad är sannolikt ganska liten (nej - tänker inte se 717 publiceringar för siffror), men behövs inte heller. Är det inte 100% så blir metoden felaktig.

1 som orsakar oändligt med skador är 1 för mycket ändå. Sen som du säger, nu är det mer som en såpa på TV än vad tanken var från början.
Citera
2025-12-24, 12:19
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-and-Y
Hur känns det FiskarStina, är du inte orolig nu inför GDPR som högst troligen kommer införas inom några veckor (och gäller retroaktivt), du har medverkat till grov kriminalitet i en enorm skala, under 4 års tid, och bland annat drivit 19 män till självmord.

Jag skulle inte sova gott om jag var S&P, Fiskare eller aktiv i dumpens integrerade samarbetspartner Gräv.

God Jul FiskarStina, men 2026 kan bli ett obehagligt år för dig.
Men vad ni tjatar om denna lag och vad den kommer att betyda för Dumpisarna. Sara dyker ju inte upp för rättegång och inget talar för att nästa ansvariga utgivare, efter Sara, kommer göra det heller.

Dessutom både vad det gäller folk som groomar 14-åringar eller drar desamma i smutsen på bästa sändningstid, så har dessa överträdelser extrem låg prioritet för rättsväsendet. Så länge det finns snuskgubbar och blodtörstig och uttråkad pöbel kommer detta att fortsätta. Det är vad jag tror iaf.

Och en riktigt god jul vill jag önska särskilt till Patrik Sjöberg och hoppas att fogden glömmer bort han skuld på 1.8 mille. Varför löser inte Dogge ut honom, kan man undra. När Sara är inte kan för kampen för barnen så är ju Putte än viktigare, det måste vara Dogge förstå.
Citera
2025-12-24, 12:21
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Människor som skadar barn har inget ute i samhället att göra. Förstår du mig?

Därför det finns ett rättsväsende, och lagar som skall tillämpas rätt. Hjälper inte lagen? Ja, då är det inte 100% säkert helt enkelt (lite av poängen med lagar och bevisbörda, uppsåt m.m.)
Citera
2025-12-24, 12:25
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-and-Y
Dom är lustiga i andra tråden här på flashback, de skriver som om den "blodtörstiga pöbeln" är en tredje part, som de inte har något att göra med. Medans de själva är just en del av denna "blodtörstiga pöbel". Dom njuter för fulla muggar av uthängningarna, och lever för det.

Samtidigt som detta är deras primära passion och hobby, så kan man oftast tyda ett förakt mot Sara och Putte, som levererar allt de behöver för en lyckad dag.

Hmm, är det dubbelmoral som detta kallas?
Huvudet på spiken. Jag tror det är många av de på Gräv och i den tråden som inte skulle dra sig för både det ena o andra. Hela den den här härvan är ett fantastiskt stort hyckleri.
Citera
2025-12-24, 12:36
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Men vad ni tjatar om denna lag och vad den kommer att betyda för Dumpisarna. Sara dyker ju inte upp för rättegång och inget talar för att nästa ansvariga utgivare, efter Sara, kommer göra det heller.

Dessutom både vad det gäller folk som groomar 14-åringar eller drar desamma i smutsen på bästa sändningstid, så har dessa överträdelser extrem låg prioritet för rättsväsendet. Så länge det finns snuskgubbar och blodtörstig och uttråkad pöbel kommer detta att fortsätta. Det är vad jag tror iaf.

Och en riktigt god jul vill jag önska särskilt till Patrik Sjöberg och hoppas att fogden glömmer bort han skuld på 1.8 mille. Varför löser inte Dogge ut honom, kan man undra. När Sara är inte kan för kampen för barnen så är ju Putte än viktigare, det måste vara Dogge förstå.

Någon måste ta över "ansvarig utgivare" också, är du sugen?

Du har rätt - men det skulle sannolikt bli mer prioriterat med alla massiva skador bland anhöriga och självmord, speciellt då Sverige är en del av orsaken.

Orsaken till tjatet ang EU-Domstolen är att det är större än man tror. Det kommer direkt påvisa att Sverige gjort fel sen 2018 (mot bättre vetande), även som enda land i hela Uninonen. Det medför som sagt att utgivningsbevis inte är en ursäkt att kringgå GDPR, EU säger tydligt att om grundlag och en förordning krockar, så har förordningen företräde. Det är här Sverige spelar blond och "va?"

Sverige har inte direkt pluspoäng, Sverige hade 43 aktiva ärenden i början av 2025, vilket var fler än både Danmark och Finland.

Sveriges underlåtenhet att följa förordningen har därför gjort exempelvis Dumpen möjligt, därmed alla skador och självmord - på ett sätt EU sannolikt säger inte är okej, och aldrig varit. (Francovich-principen)

Det kan sannolikt göra det omöjligt för många aktörer att fortsätta som dom gör, och allt innan en förändring måste raderas eller maskas (vilket i Dumpens fall betyder allt, då enbart ansikte räknas som personuppgift)

Dessutom när utgivningsbevis inte är undantag så faller behovet av JK. Har det inte haglat stämningar innan så kommer det göra det då.

Listan är lång, och det är Jul, så nu orkar jag inte skriva mer

"Francovich-principen innebär att en medlemsstat kan bli skadeståndsskyldig gentemot enskilda om staten bryter mot EU-rätten och detta orsakar skada."
Citera
2025-12-25, 08:32
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanon
Men käften, ni som gottar er i att gäddornas anhöriga råkar illa ut är lika vidriga som gäddorna själva.
Barnen till de gäddorna som hängs ut hamnar i samma psykiska misär som barnen som blir utsatta men det tänker ni aldrig på.
Ölmagen och Sara kunde haft en organisation där man på fri hand samlar allt man kan kring de pedofiler som faktiskt är pedofiler och sen bara lämnat över allt till polisen som sköter resten, toppen på det kunde varit maskade uthängningar.
Det är bra avskräckande och man hade haft en mycket mer legitim och rumsren organisation som fått vara välkommen in i finrummet.
Men det hade ju inte genererat lika mycket SWISSSSSH och pengar är det dumpen motiveras av.

Precis, men det är en insikt dessa anhängare aldrig kommer att nå. Dom hyllar ett lagförslag, låt säga det går igenom, då är det snarare som du skriver som skulle bli aktuellt - inte som Dumpen jobbar idag. Undra om dom ens har tänkt på det? Samt, ska Dumpen och Polisen göra samma sak då - samtidigt...? Varav Dumpen är olagligt? Dessutom är det bara en bit på in 2026 vi pratar om.

Sen är det som så, det finns 2 typer av män i denna kategori, det är en stor skillnad på männen som dras till "snart 15" och utvecklade (hade lika gärna kunnat vara en 18 åring), mot männen som tycker 9 är för gammal - i sistnämnda kategori finns det riktigt hemska män (682 exempelvis). Det är inte möjligt att jämnställa dessa två sorter.

Även det är något som verkar svårt att förstå.

Allt sammantaget hoppas jag detta upphör så snart det går, och tas bort - för anhörigas skull.

En sak till jag tvivlar dom tänkt på. En sån här man som föredrar små barn är per definition farlig (det bara är så, finns bottenlöst med fakta om det). Om man då hänger ut männen så dom verkligen inte har något alls att förlora - då har Dumpen onekligen gjort en farlig man betydligt farligare.

Försöker hitta det brottsförebyggande, hittar inte. Kontraproduktivt.
Senast redigerad av rallykalle69 2025-12-25 kl. 08:54.
Citera
2025-12-25, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Precis, men det är en insikt dessa anhängare aldrig kommer att nå. Dom hyllar ett lagförslag, låt säga det går igenom, då är det snarare som du skriver som skulle bli aktuellt - inte som Dumpen jobbar idag. Undra om dom ens har tänkt på det? Samt, ska Dumpen och Polisen göra samma sak då - samtidigt...? Varav Dumpen är olagligt? Dessutom är det bara en bit på in 2026 vi pratar om.

Sen är det som så, det finns 2 typer av män i denna kategori, det är en stor skillnad på männen som dras till "snart 15" och utvecklade (hade lika gärna kunnat vara en 18 åring), mot männen som tycker 9 är för gammal - i sistnämnda kategori finns det riktigt hemska män (682 exempelvis). Det är inte möjligt att jämnställa dessa två sorter.

Även det är något som verkar svårt att förstå.

Allt sammantaget hoppas jag detta upphör så snart det går, och tas bort - för anhörigas skull.

En sak till jag tvivlar dom tänkt på. En sån här man som föredrar små barn är per definition farlig (det bara är så, finns bottenlöst med fakta om det). Om man då hänger ut männen så dom verkligen inte har något alls att förlora - då har Dumpen onekligen gjort en farlig man betydligt farligare.

Försöker hitta det brottsförebyggande, hittar inte. Kontraproduktivt.
Något som lär irritera Sjöberg är med de nya lagarna. Säg de publicerar och skickar material till polis. Och personen blir dömd. Straffet kommer att vara så lågt rättaligt. Detta för att brottet kommer att vara mindre än redan befintliga brott.

Så när domstol ska sätta straff, finns det en stor chans att de ser över den skada som publiceringen har gjort. Vilket kan göra att personen blir dömd utan att straffas då straffskalan är låg och de anser att redan utdelade konsekvenser är högre.

Kan tänka mig hur en sjöberg skulle sitta och klaga samt oja sig i media över detta när de själva skulle varit anledningen.
Citera
2025-12-25, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Något som lär irritera Sjöberg är med de nya lagarna. Säg de publicerar och skickar material till polis. Och personen blir dömd. Straffet kommer att vara så lågt rättaligt. Detta för att brottet kommer att vara mindre än redan befintliga brott.

Så när domstol ska sätta straff, finns det en stor chans att de ser över den skada som publiceringen har gjort. Vilket kan göra att personen blir dömd utan att straffas då straffskalan är låg och de anser att redan utdelade konsekvenser är högre.

Kan tänka mig hur en sjöberg skulle sitta och klaga samt oja sig i media över detta när de själva skulle varit anledningen.
"Vaafööö bryr dom sej iinte om baanfrågoorna? Jag fatta inte" Ungefär så.
Citera
2025-12-25, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanon
Barnen till de gäddorna som hängs ut hamnar i samma psykiska misär som barnen som blir utsatta men det tänker ni aldrig på.

Inte helt sant. Det var inte speciellt roligt när min far ertappades efter alla år. (Jag klarade mig). Detta stod i tidningen och "alla" visste det. Men samtidigt så förhindrades vidare pedofili i samma stad och han flyttade. Samtidigt så förhindrades också framtida barnvakteri för mina egna barn och mina syskons och vidare deras barn framöver. Detta har inget med Dumpen att göra men genomslaget var nog lika stort i den staden som om Dumpen skulle släppt bomben. Som sagt. Inget kul att detta skedde men fantastiskt skönt för oss anhöriga. Någon psykisk misär fanns aldrig. Snarare tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in