Flashback bygger pepparkakshus!
Igår, 06:10
Medlem
Ninjus avatar
Hej!

Jag byggde en GTA Hemsida med nyheter för GTA.

https://gtagaming.hs.vc/

Vad tycks?

Dessutom så behöver jag lite hjälp med sidan, vad bör jag tänka på i framtiden för sidan, tänkte göra ett litet forum vid sidan av också, någon som vet wordpress hur man tar bort footern också? Detta stycket:

Citat:
Designed by Free WordPress music themes, thanks to: Free medicine WordPress themes, LizardThemes.com and FThe.me

Vissa har sagt att det inte passar in där, det går i menun men den är låst till layouten, måste man gå in via FTPn och ändra? =)

Jag använder ett gaming tema som passade hemsidan.

Ninju
Citera
Igår, 08:08
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Använder dock inte WordPress. Mentexten bör väl ligga under Footer/Templates.

Du kan kanske redigerar detta under adminpanelen. Eller så kan du använda te.x Notepad++ så du sparar ner efter din redigering. Läs över den redigerade filen till ursprungliga plats med FTP. Uppdaterar sajten från cash + cookies så bör du finna din ändrad text.
Citera
Igår, 13:16
Medlem
Ninjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Använder dock inte WordPress. Mentexten bör väl ligga under Footer/Templates.

Du kan kanske redigerar detta under adminpanelen. Eller så kan du använda te.x Notepad++ så du sparar ner efter din redigering. Läs över den redigerade filen till ursprungliga plats med FTP. Uppdaterar sajten från cash + cookies så bör du finna din ändrad text.

Okej tack för svaret, vad tycker du annars om layouten? Var den bra, något mer som jag behöver tänka på?
Citera
Igår, 13:31
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninju
Okej tack för svaret, vad tycker du annars om layouten? Var den bra, något mer som jag behöver tänka på?
Den ser skit ut, för att vara ärlig. Tänk på upphovsrättsfrågor också, även om Rockstart säkert är ganska chill med "fanpages".
Citera
Igår, 13:34
Medlem
Ninjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Den ser skit ut, för att vara ärlig. Tänk på upphovsrättsfrågor också, även om Rockstart säkert är ganska chill med "fanpages".

Rockstar Games äger inte SA-MP eller Vice City multiplayer dock, det är två multiplayer spel modifikationer till originalet och de ägs av andra personer
Citera
Igår, 13:57
Medlem
Byggt en hemsida? Du har inte gjort något förutom att skriva en spalt, klippa och klistra bilder som dessutom visas fel pga av ctrl+v .. Du har inte ens bytt namn på sample page eller ändrat texten i flikarna. Får hoppas detta bygger upp ett intresse men du får sitta och pilla lite läsa html osv. Använd ai om så nu behövs om du vill lära dig mer. Ta bort bildspelet och ha en bild som header ser mycket bättre ut.

Därav vattenmärket i botten från mallen. Kan inte html speciellt men lekte lite i gratis freewebs för runt 20 år sedan för att ha en hemsida där jag samlade mina och vänners favorit flash spel/roliga klipp. Stal allt men läste till mig lite så. Det såg någorlunda ut. Tanka gärna ps eller gratis finns gimp som är helt okay för att redigera/skapa bilder till hemsidan.
Gick ej att ta bort vatten märkningen "freewebs.com" i botten då fören man betalade en prenumeration och misstänker att det är så här med. Lite av det går nog att bort med kommer stå wordpress i botten tills du betalar.

Intresset för mig försvann så kan tyvärr inte hjälpa dig då jag inte är kunnig nog, lycka till.

Mvh cp
Senast redigerad av Cebralpares Igår kl. 14:04.
Citera
Idag, 12:23
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninju
Rockstar Games äger inte SA-MP eller Vice City multiplayer dock, det är två multiplayer spel modifikationer till originalet och de ägs av andra personer

Vad hände här? Var det inget roligt längre?

Citat:
Vi har problem med att hitta den webbplatsen.

Vi kunde inte ansluta till servern på gtagaming.hs.vc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in