Citat:
Ursprungligen postat av
fredriktomte
Du vill inte skriva mer av respekt för barnamörderskan, men för den efterlevande pappan har du uppenbarligen noll respekt, eftersom du spenderat merparten av ditt utrymme i den här tråden med att smutskasta honom baserat på rena spekulationer.
Har absolut inte smutskastat honom, jag har skrivit att de krävs oerhört mycket av en mamma att ta med ett barn till döden. Ofta är en anledningen för just mammor när de sker ett sätt att skydda barnen - enligt exakt varje forskning som kommer. Mammor och pappor dödar barn av olika anledningar.. motiven eller rättaresagt drivkraften är annorlunda hos kvinnor eller män. Dessutom är pojken 10 år, vilket gör situationen än mer anmärkningsvärt.
Där har jag enbart uttalat mig kring vad forskningen säger samt de olika uttalande som finns, iom de än är ett område som studeras. Där ofta när mammor begår dessa dåd så är de våld bakom, mammorna är alltså väldigt övertygade om att barnen måste också bort och handlingen sker därför. Sedan finns där också hämnd som motiv. Där skiljer sig tillvägagångssättet åt bland mammor och pappor.
Vi ser de varje år, alltså detta sker årligen i Sverige.
Jag tror fortfarande på den forskningen vi har. Som många gånger visar sig stämma.
Men de är fortfarande mamman som gjort detta och de har vi även jag konstaterat att så är de.
Men utmätning skulle vara ett motiv för henne att ta livet av sig, men inte ta med barnet. De är där skillnaden blir
- så vad driver en mamma (inte pappa) utan en mamma att utföra just detta. Och se de som ett försvarbar handling hos sig själv. I henne narrativ - inte ditt eller mitt. Utan hennes.