2025-12-22, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detvarbrade
Vi som fått höra ryktena på byn lär nog inte heller skriva. De som ialf ryktena säger, så är de nog ingen som egentligen vill prata. De är udda, märkligt, chockartat.. mamman har varit synlig sista dagarna. Så de kan man släppa
De du skriver om ventilationer etc stämmer enligt de som sägs. Men jag vill faktiskt inte heller skriva mer, av respekt för alla även de avlidna.

Du vill inte skriva mer av respekt för barnamörderskan, men för den efterlevande pappan har du uppenbarligen noll respekt, eftersom du spenderat merparten av ditt utrymme i den här tråden med att smutskasta honom baserat på rena spekulationer.
Citera
2025-12-22, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Jag tror att det borde vara en gasoltub till en husvagn om det verkligen är så..
Är inte något en kvinna ifrån parkeringen och runt 75m kånkar med obehindrat....
Inte för att de är så himla tunga, men de är otympliga att bära...

Skojar du nu? En gasoltub till en grill står väl på var och varannan barnfamiljs altan? Skulle en kvinna inte orka bära en komposittub 75 m? Hahaha!
Citera
2025-12-22, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredriktomte
Du vill inte skriva mer av respekt för barnamörderskan, men för den efterlevande pappan har du uppenbarligen noll respekt, eftersom du spenderat merparten av ditt utrymme i den här tråden med att smutskasta honom baserat på rena spekulationer.

Har absolut inte smutskastat honom, jag har skrivit att de krävs oerhört mycket av en mamma att ta med ett barn till döden. Ofta är en anledningen för just mammor när de sker ett sätt att skydda barnen - enligt exakt varje forskning som kommer. Mammor och pappor dödar barn av olika anledningar.. motiven eller rättaresagt drivkraften är annorlunda hos kvinnor eller män. Dessutom är pojken 10 år, vilket gör situationen än mer anmärkningsvärt.
Där har jag enbart uttalat mig kring vad forskningen säger samt de olika uttalande som finns, iom de än är ett område som studeras. Där ofta när mammor begår dessa dåd så är de våld bakom, mammorna är alltså väldigt övertygade om att barnen måste också bort och handlingen sker därför. Sedan finns där också hämnd som motiv. Där skiljer sig tillvägagångssättet åt bland mammor och pappor.
Vi ser de varje år, alltså detta sker årligen i Sverige.

Jag tror fortfarande på den forskningen vi har. Som många gånger visar sig stämma.

Men de är fortfarande mamman som gjort detta och de har vi även jag konstaterat att så är de.
Men utmätning skulle vara ett motiv för henne att ta livet av sig, men inte ta med barnet. De är där skillnaden blir
- så vad driver en mamma (inte pappa) utan en mamma att utföra just detta. Och se de som ett försvarbar handling hos sig själv. I henne narrativ - inte ditt eller mitt. Utan hennes.
Senast redigerad av Detvarbrade 2025-12-22 kl. 10:00.
Citera
2025-12-22, 11:39
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Har absolut inte smutskastat honom, jag har skrivit att de krävs oerhört mycket av en mamma att ta med ett barn till döden. Ofta är en anledningen för just mammor när de sker ett sätt att skydda barnen - enligt exakt varje forskning som kommer. Mammor och pappor dödar barn av olika anledningar.. motiven eller rättaresagt drivkraften är annorlunda hos kvinnor eller män. Dessutom är pojken 10 år, vilket gör situationen än mer anmärkningsvärt.
Där har jag enbart uttalat mig kring vad forskningen säger samt de olika uttalande som finns, iom de än är ett område som studeras. Där ofta när mammor begår dessa dåd så är de våld bakom, mammorna är alltså väldigt övertygade om att barnen måste också bort och handlingen sker därför. Sedan finns där också hämnd som motiv. Där skiljer sig tillvägagångssättet åt bland mammor och pappor.

Jag tror fortfarande på den forskningen vi har. Som många gånger visar sig stämma.

Men de är fortfarande mamman som gjort detta och de har vi även jag konstaterat att så är de.
Men utmätning skulle vara ett motiv för henne att ta livet av sig, men inte ta med barnet. De är där skillnaden blir
- så vad driver en mamma (inte pappa) utan en mamma att utföra just detta. Och se de som ett försvarbar handling hos sig själv. I henne narrativ - inte ditt eller mitt. Utan hennes.

Inte för att jag misstror dig, men hänvisar du till forskning får du vara så god att redovisa källa.
Citera
2025-12-22, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredriktomte

Känner du själv att du bidrar till tråden? Det enda du gör är att tjata om pappans oskuld? Är det något du har konkreta bevis på? Tänker om du personligen känner familjen? Jag har väldigt svårt att tro att det enda som ligger bakom mordet är en utmätning. Men som sagt det förringar inte att ett barn har fått sätta livet till, det är oerhört tragiskt. Hela situationen är oerhört tragiskt! Men från de som känner mammas så stämmer inte överlagt mord in!
Citera
2025-12-22, 23:46
Medlem
Citat:

Massor utav klagande på Detvarbrades inlägg. Han är nog den mest informativa i denna tråden hittills. Massa ifrågasättande gällande hans eller hens (vad vet jag?) inlägg
och utbildning och jobb.
Citera
2025-12-23, 20:29
Medlem
Det var en grill. Tejpade och igensatta dörrar och fönster etc.
Alla får som vanligt tro det man vill. Men så är fallet. Personal ur skolstaben var med när lägenheten öppnades. Stackaren.

Jag kände Sofia sedan många år tillbaka. Ofattbart för oss alla. Nej det var inte pappans fel. En reko person.

Men tro vad ni vill.

Tragiskt är ordet, Sorgen är stark!

Ta hand om er därute.
Citera
2025-12-23, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klasse78
Alla får som vanligt tro det man vill. Men så är fallet. Personal ur skolstaben var med när lägenheten öppnades. Stackaren.

Jag kände Sofia sedan många år tillbaka. Ofattbart för oss alla. Nej det var inte pappans fel. En reko person.

Men tro vad ni vill.

Ta hand om er därute.

Så hemskt 😔.
Tack för informationen. Nu kan folk sluta fantisera.
Vet du om hon skrivit något avskedsbrev med någon förklaring?
Citera
2025-12-23, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klasse78

Men tro vad ni vill.

Ta hand om er därute.

Om du menar att det är en klotgrill med kol så förstår jag det bättre att kvävas snabbt 😥
Bara att få röken ifrån fett och hetta utomhus i ansiktet är otrevligt nog ..
Jag tror mer på det än gas..

Du kanske vet något om varför denna tragiska händelsen skedde 😥

Härligt med lite positiv information om att pappan är reko som person 💝
Efter allt negativt som kom ut i tråden efter pappan blev släppt på fri fot, och misstankar ifrån polisen var nästintill i botten 💖

Om du vill så kan vi ta det via pm..
Citera
2025-12-23, 21:50
Medlem
rubbergirls avatar
Tycker det låter en smula konstigt att skolpersonal går med polis in. Eller menas det att lärare som larmat stod utanför & gluttade in?
Citera
2025-12-24, 04:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Tycker det låter en smula konstigt att skolpersonal går med polis in. Eller menas det att lärare som larmat stod utanför & gluttade in?

Inte något ovan stämmer fick jag reda på ikväll.
Det är mycket värre än så, i lägenheten....
Citera
2025-12-24, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Inte något ovan stämmer fick jag reda på ikväll.
Det är mycket värre än så, i lägenheten....

Hur är det då?

Förstår inte riktigt grejen med att skriva dessa inlägg, som bara ska skapa nyfikenhet/spekulation när du uppenbarligen vet mer?

Av olika anledningar försöker denna tråd förstå det miserabla som hänt, så hjälp gärna till om du kan istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in