Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-23, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Att det skedde en frontalkrock där någon omkom under rådande vägförhållanden med snö, is och mörker kombinerat med relativt höga hastigheter är ingen överraskning.
Bortsett från att det är mötesfri väg..?
Citera
2025-12-23, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frikko
Förbannade knarkare, synd att det inte var han som strök med, utan passageraren. Bara blåsa ur hjärnan på såna här as.

Var ingen knarkare som körde, en familjefar, svensson och arbetare. Förvisso kan han varit full det vet jag inte. Oerhört tragiskt i alla fall,
Citera
2025-12-23, 22:55
Medlem
Du generaliserar 2/3 av landets yta. Behöver nog läsa på lite.

Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Norrlänningar kör ofta bil när de tagit sig ett järn då så stora ytor så liten risk för att polisen ska stoppa dig. Det är därför tragiska olyckor som denna är vanligare i våra norra delar av landet.

Väldigt oansvarigt att sätta sig i en bil påverkad av alkohol eller lugnande.

Många olyckar hade lätt kunnat förhindrats om personer hade haft lite konsekvenstänk. Kanske ska vi höja åldern för körkort till 21 ?
Citera
2025-12-23, 23:28
Medlem
differentdayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Jo, men de kommer undan med det mer för mindre polisnärvaro per area-enhet därför blir statistiken missvisande.

Men när det smäller i Norrland nästan alltid knark, alkohol eller lugnande läkemedel orsaken till olycka.

Hur vet du detta? Statistik, magkänsla?
Citera
2025-12-23, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vickypinkie
Var ingen knarkare som körde, en familjefar, svensson och arbetare.

Inte?

Citat:
Händelsen utreds som grov vårdslöshet i trafik, vållande till annans död, vållande till kroppsskada samt narkotikabrott och rattfylleri.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/tva-bilar-i-frontalkrock-utanfor-boden

Alltså knarkare.
Knarkare som dessutom kör bil så zonkad att han inte längre vet vilken sida vägen man kör på.

Kan man sjunka så mycket lägre?

Kalla det för vad du vill, men det är knarkare han är. Knarkare, narkoman, avskum.

Citat:
Förvisso kan han varit full det vet jag inte.

Ah! Full bara, men inte knarkare?
Vad spelar skillnaden för roll? Han kör ihjäl folk påverkad, på fel sida vägen.

Knarkare, fyllo, dräpare.
Varför försvarar du sådant dräggbeteende?
Citera
2025-12-23, 23:32
Medlem
Citat:
Var ingen knarkare som körde, en familjefar, svensson och arbetare. Förvisso kan han varit full det vet jag inte. Oerhört tragiskt i alla fall,

Trafikolyckan utreds som grov vårdslöshet i trafik, vållande till annans död, vållande till kroppsskada och även som narkotikabrott samt rattfylleri. En man i 35-årsåldern är delgiven misstanke.
Citera
2025-12-23, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Inte?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/tva-bilar-i-frontalkrock-utanfor-boden

Alltså knarkare.
Knarkare som dessutom kör bil så zonkad att han inte längre vet vilken sida vägen man kör på.

Kan man sjunka så mycket lägre?

Kalla det för vad du vill, men det är knarkare han är. Knarkare, narkoman, avskum.

Ah! Full bara, men inte knarkare?
Vad spelar skillnaden för roll? Han kör ihjäl folk påverkad, på fel sida vägen.

Knarkare, fyllo, dräpare.
Varför försvarar du sådant dräggbeteende?

Du är verkligen helt dum i huvudet ? Vart i min text försvarade jag beteendet ? Han är MISSTÄNKT INTE DÖMD. Har inte kommenterat de brott han är misstänkt för överhuvudtaget. Utan bara att han inte är en person som var en knarkare. Att det är förkastligt köra full (om han gjort det) är självklart något jag håller med om och han bör straffas för det.
Citera
Igår, 00:01
Medlem
Citat:
Ingen rök utan eld
Han verkar inte ha varit i det bästa umgänget.
Och sitter man i en bil med ett avskum som är så pass desorienterad ( vilsen ) i planeten av diverse preparat, så man kör ned och i motsatt körfält & frontalkrockar med mötande bil...Då måste jag nog säga att man bör ifrågasätta hans mentala nivå av konsekvenstänk.
Tragiskt håller jag med om

Ingen som vet (vem) avskumet till förare är
Citera
Igår, 00:52
Medlem
https://www.facebook.com/share/17bfiHy6j8/

Han är de som omkommit jon*e Holms*röm

*=t

Tragiskt
Citera
Igår, 01:55
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrManlig
Bortsett från att det är mötesfri väg..?
Hur menar du? En väg med bara en körriktning?

Jag har kört där det hände, senast den 23/12.
Citera
Igår, 02:00
Medlem
Mötesfriväg, mitträcke bilen har kört på fel sida mitträcket och frontat bilen som kört i rätt färdriktning.
Citera
Igår, 02:02
Medlem
Du kanske skulle läsa tråden innan du postar
Då hade du vetat att hans profil redan är utpostad
Citat:
Ursprungligen postat av lusen1990
https://www.facebook.com/share/17bfiHy6j8/

Han är de som omkommit jon*e Holms*röm

*=t

Tragiskt
Citera