Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-23, 19:13
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Frysprocessen måste ju också vara plågsam. De fryser väl precis som vi gör?

Att frysa ihjäl ska tydligen vara ett av dom trevligare sätten att dö på, man tappar känseln, blir trött, somnar och vaknar inte igen.
(Att återfå temp och känsel efter förfrysning däremot är extremt smärtsamt)
Citera
2025-12-23, 19:14
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Äsch jag kokar dem i alla fall sen får de säga vad de vill jäkla trams!

Mhm, kommer fortsätts tillaga mina egenfångade kräftor på samma sätt som alltid.
Citera
2025-12-23, 19:26
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Skaldjur är definitivt inte kosher, och enligt de flesta muslimer inte heller halal.

Är man kristen så borde man inte heller äta skaldjur, eftersom judarnas kosherregler även ingår i bibeln.

Kan man inte bara vrida nacken av dem, som man gör med fisk, precis innan man kokar dem?

Eller tar de skada, eller läcker ut sitt innehåll, om man gör så?

Kan du förklara hur man vrider nacken av en krabba?
Citera
2025-12-23, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Att frysa ihjäl ska tydligen vara ett av dom trevligare sätten att dö på, man tappar känseln, blir trött, somnar och vaknar inte igen.
(Att återfå temp och känsel efter förfrysning däremot är extremt smärtsamt)

Det är ju även rätt otrevligt sträckan man behöver frysa innan man kommer till det stadiet.

Sen är det ju ett kallblodigt djur så det lär funka annorlunda.
Citera
2025-12-23, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Alltså grejen är att man har ihjäl skaldjuret så det inte fan kokas ihjäl levandes. En kniv in över hjässan så är det klart.

Det är det humana och korrekta.
Precis
Citera
2025-12-23, 20:04
Medlem
Imalosers avatar
Är det inte så att skaldjur saknar vår typ av hjärna och därför inte kan dödas genom kniv k huvudet? Det är rätt brutalt med kniv i huvudet också... Det är skaldjur vi pratar om. Det här är så patetiskt. Vi tycker inte att vi har rätt att existera som art. Människor har alltid dödat djur för att leva, liksom alla andra djur. Men vår moral ska stå över naturen...
Citera
2025-12-23, 20:04
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Kan du förklara hur man vrider nacken av en krabba?
Syftade naturligtvis på hummern.

Att vrida nacken av en krabba vore sannerligen en riktig utmaning.
Citera
2025-12-23, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Så hur avlivar man då som gammal laktovegtarian humant skaldjuren innan kokning?

Jag utgår från att förbudet letar sig hit.

Anledning till att man kokar dem levande är att de inte ska riskera att vara självdöda och detta är farligt som tusan där bakterierna i dem förökar sig explosionsartat. De farligaste bakterierna hitta du bland fisk och havsdjur, där korrekt hantering är det viktigaste. De varmare havsvattnen som vi allt mer börjar ha ökar dessutom bara förekomsten av bakterier.
UK regeringen verkar vara rena idioterna överlag nuförtiden som verkligen inte vill sin befolkning väl på något sätt och vis, så det förvånar mig inte att denna lag har en upprinnelse där.
Senast redigerad av Kammadaj 2025-12-23 kl. 21:01.
Citera
2025-12-23, 21:36
Medlem
Studsbolls avatar
Ja ja, förbud hit och dit. Jag är hyfsat säker på att de humrar och krabbor jag kokar inte kommer kunna skvallra för länsman hur de dog.
Citera
2025-12-23, 21:46
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Lite lustigt att det är just UK som gör detta som tillåter det vidriga muslimska sättet att tortyrmörda djur på för tramsiga anledningar.

Eller har de stoppat det också nu i UK?

Var det inte någon som kom på någon metod där de kunde sövas ner precis innan kokningen?
Nu är den obildade tomten igång igen! Det inte tillåtet att slakta djur oberdövade i UK så slakten är precis som här! Hur tror du vanlig slakt går till? HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa
Citera
2025-12-23, 21:49
Medlem
Bara att låsa köket under tillagningen.. och inte posta processen på socialamedier. En sådan elchock som uppfyller alla krav kostar ju 40k (senast jag tittade), det är definitivt inte något man prioriterar även om man har råd.

En bit bort från min bostad finns det en populär badplats under sommarmånaderna (saltholmen) var en 30 årig brud som höjde rösten med sin moralpredikan på barnen som fiskade krabbor, barnen var inte äldre än 5 år, jag antar vi snart inte får fiska krabbor längre, man ger dessa "djurvänner" lite utrymme och de försöker ta över och konvertera allt och alla.

Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Lite lustigt att det är just UK som gör detta som tillåter det vidriga muslimska sättet att tortyrmörda djur på för tramsiga anledningar.

Eller har de stoppat det också nu i UK?

Var det inte någon som kom på någon metod där de kunde sövas ner precis innan kokningen?

Det är roligt att man tar tillfälle i akt att ständigt baktala muslimer fast judar gör precis på samma sätt. Det enda undantaget är väl att djuret är vänt mot mecka under slakten när det gäller muslimer...
Senast redigerad av sweetcrypto 2025-12-23 kl. 21:53.
Citera
2025-12-23, 21:52
Medlem
immenhusens avatar
Vem kokar ens hummer levande i dag, 2025, utan ett välriktat snitt med kniven i huvudet precis före tillredning?

/AI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in