2025-12-23, 21:12
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
15 åringar är varken mogna i kroppen eller själen, gäller både flickor och pojkar. Skulle det vara så att en man tänder på en tonåring så bör det upphöra direkt de öppnar käften och tydliggör att de just är tonåringar. Den man eller kvinna som beskriver en tonåring som "mogen/vuxen" är det något fel på. ADHD och autism är överrepresenterat bland pedofiler, det skickar en liten signal om vad det handlar om.

Nja, relativt menar jag, såklart. Ingen som samtalar med en tonåring kan missta denne för något annat en just en tonåring. Men, det finns även grader i helvetet. Kroppsligt är de ofta otroligt sexiga. För min egen del handlar det ABSOLUT enkom om fantasier - har aldrig och kommer aldrig "grooma" någon. Men, att förneka köttets lustar och vår evolutionära biologi blir enkom löjligt. De flesta män dras till ungdomar - förnekar man detta så undertrycker man något i sin manlighet. Det finns inget manligt i att påstå att man aldrig tänt på en tonåring, som mången påstår. Att fantisera är därtill fortfarande inget brott - ännu, i alla fall!

Att denne man haft tanken att utnyttja läget är troligt, men flickan ställde upp frivilligt och då skall det inte utges något straff - flickan var kåt och utnyttjade säkerligen även hon läget. Denna moralpanik är löjlig...
Senast redigerad av AutDisceAutDiscede 2025-12-23 kl. 21:23.
Citera
2025-12-23, 21:13
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
15 åringar är varken mogna i kroppen eller själen, gäller både flickor och pojkar. Skulle det vara så att en man tänder på en tonåring så bör det upphöra direkt de öppnar käften och tydliggör att de just är tonåringar. Den man eller kvinna som beskriver en tonåring som "mogen/vuxen" är det något fel på. ADHD och autism är överrepresenterat bland pedofiler, det skickar en liten signal om vad det handlar om.

Du inser kanske inte att många vuxna män har sina bästa sexuella erfarenheter just från sex med tonårstjejer, från när de själva var unga, och vet av erfarenhet att det är i den åldern tjejer var som kåtast och hetast fysiskt.
Citera
2025-12-23, 21:22
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nja, relativt menar jag, såklart. Ingen som samtalar med en tonåring kan missta denne för något annat en just en tonåring. Men, det finns även grader i helvetet. För min egen del handlar det ABSOLUT enkom om fantasier - har aldrig och kommer aldrig "grooma" någon. Men, att förneka köttets lustar och vår evolutionära biologi blir enkom löjligt. De flesta män dras till ungdomar - förnekar man detta så undertrycker man något i sin manlighet. Det finns inget manligt i att påstå att man aldrig tänt på en tonåring, som mången påstår. Att fantisera är därtill fortfarande inget brott - ännu, i alla fall!

Vad som är biologi och var gränsen går är i sådana här diskussioner lika kraftigt överdriven och felaktig som påståendet om att kvinnor har en biologisk klocka. Den biologiska klockan existerar inte, driften handlar om sex, inte barn. Mäns biologiska dragning handlar om fertilitetssignaler men att det skulle handla om tonåringar är fel. De fertilitetsmarkörer som forskarna lyfter fram handlar om kvinnliga former som tydligt utvecklade bröst, rumpa och runda höfter. Många av männen som gillar tonåringar går igång på det motsatta dvs det underutvecklade.

De flesta män går visuellt igång på unga kvinnor (utvecklade med tydliga fertilitetsmarkörer) och då menar jag runt 18-20 och uppåt. Det saknas däremot inte män som däremot anser att allt under 20 är otänkbart, och då pga blandningen kropp och knopp. Det är givetvis intressant att männen som faktiskt går igång på tonåringar så tydligt och envist vill ha det till att det är "normen" bland män.
Senast redigerad av Lava 2025-12-23 kl. 21:26.
Citera
2025-12-23, 21:25
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Du inser kanske inte att många vuxna män har sina bästa sexuella erfarenheter just från sex med tonårstjejer, från när de själva var unga, och vet av erfarenhet att det är i den åldern tjejer var som kåtast och hetast fysiskt.

Jag kan inte säga annat än att det är jävligt synd om de personer som säger sig haft sitt bästa sex med tonåringar.
Citera
2025-12-23, 21:27
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Vad som är biologi och var gränsen går är i sådana här diskussioner lika kraftigt överdriven och felaktig som påståendet om att kvinnor har en biologisk klocka. Den biologiska klockan existerar inte, driften handlar om sex, inte barn. Mäns biologiska dragning handlar om fertilitetssignaler men att det skulle handla om tonåringar är fel. De fertilitetssignaler som forskarna lyfter fram handlar om kvinnliga former som tydligt utvecklade bröst, rumpa och runda höfter. Många av männen som gillar tonåringar går igång på det motsatta dvs det underutvecklade.

De flesta män går visuellt igång på unga kvinnor (utvecklade med tydliga fertilitetssignaler) och då menar jag runt 18-20 och uppåt. Det saknas däremot inte män som däremot anser att allt under 20 är otänkbart, och då pga blandningen kropp och knopp. Det är givetvis intressant att männen som faktiskt går igång på tonåringar så tydligt och envist vill ha det till att det är "normen" bland män.

Det finns väldigt många tonårstjejer som är välutvecklade - vad snackar du om?! Skillnaden mot dem och din kropp är att dina brösta saggar och din fitta är slapp - det är inte tonårsjäntans. Tror du verkligen att dessa män skulle våga säga till dig att de tänder på femtonåringar? Det behöver inte vara en norm för att väldigt många tycker som mig...

Denna flickas kåthet borde inte värderas i mannens ålder...
Citera
2025-12-23, 21:29
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UniktAnvNamn
Menar du på fullaste allvar att du tycker det är fullt rimligt att en 40 årig man köper biljetter åt en 15 årig flicka i Tyskland för att komma till Sverige och inleda en sexuell relation, mellan en 40 årig man och en 15 årig flicka?

Tycker du på fullaste allvar att det är fullt rimligt, naturligt och inte det minsta konstigt?

Jag reagerade främst på att det påstods att han lurade hem henne. Så är ju uppenbarligen inte fallet när det var hon som föreslog att han skulle köpa en biljett till henne. Och vadå naturligt? Det finns mycket som inte är naturligt, men ändå inte olagligt. Homosex, bajssex, wetsex etc.
Citera
2025-12-23, 21:30
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Ja det är ju så grooming fungerar. Hitta sårbara och manipulera offret...

Knappast grooming.
Citera
2025-12-23, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Tingsrätten gjorde inte det tydligen.

”Han har utnyttjat den maktobalans som rådde mellan dem. Även om annat inte har framkommit än att (flickan) deltog frivilligt vid samlagen ska hennes val att delta i samlagen underkännas eftersom NN:s handling innefattat ett otillbörligt utnyttjande av hennes nedsatta förmåga att värna sin sexuella integritet”, skriver Gävle tingsrätt i domen.

Vilket otroligt juridiskt snömos. Hur ska "otillbörligt" tolkas här? Olämpligt, opassande? Nedsatt förmåga att värna sin sexuella integritet? Aldrig hört talas om den åkomman.
Citera
2025-12-23, 21:33
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Jag är en man, och alla som vill knulla 15åriga småtjejer har pedofila tendenser. Finns ingen naturlig umgängesform mellan vuxna och barn. Barn är inte sexuellt attraktiva, tycker du det har du antingen aldrig haft någon som helst interaktion med en 15åring eller så har du något fel i huvudet.

Dra till närmsta högstadieskola och betrakta 15åringarna. De är barn. Ser ut som och beter sig som barn. Osexiga, klumpiga och barnsliga.

Det kan du ju och resten av pedofilerna inbilla er. Förstårt varför du är så anti att barn i lågstadiet ska lära sig om sexuell integritet och vikten av att kunna säga nej gentemot personer i auktoritära positioner.

"Alla som inte håller med mig är pedofiler" är alltså ditt argument. Prova att slå upp en ordbok och lär dig vad pedofili betyder. Och sedan kan du ju läsa artikeln i TS.
Citera
2025-12-23, 21:35
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Det finns väldigt många tonårstjejer som är välutvecklade - vad snackar du om?! Skillnaden mot dem och din kropp är att dina brösta saggar och din fitta är slapp - det är inte tonårsjäntans. Tror du verkligen att dessa män skulle våga säga till dig att de tänder på femtonåringar? Det behöver inte vara en norm för att väldigt många tycker som mig...

Denna flickas kåthet borde inte värderas i mannens ålder...

Det enda som troligen stämmer här är att du själv är underutvecklad mentalt och därför dras till tonåringar.
Citera
2025-12-23, 21:44
Avstängd
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
"Alla som inte håller med mig är pedofiler" är alltså ditt argument. Prova att slå upp en ordbok och lär dig vad pedofili betyder. Och sedan kan du ju läsa artikeln i TS.

Hahaha, så du är en av "hebilifili" pedofilerna. Bra att veta. Sitter där som en skenhelig troglodyt och låtsas som att du är anti pedofili och gastar om att barn ska inte lära sig om sexuellt samtycke eftersom de är barn, samtidigt som du försvarar att medelålders män groomar 15åringar för sexuella ändamål.

Pro tip: de enda som bryr sig om den distinktionen är pedofiler.
Citera
2025-12-23, 21:56
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Pedofiler är dragna till 12 år eller yngre. Läs på idiot.

Vet Dumpen om det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in