2025-12-23, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Frågan är mer vad du vill. Du säger något som jag ifrågasätter och du kommer bara med meningslösa påståenden och försvarar inte eller utvecklar dit eget påstående. Inte heller kritiserar du det jag säger. Vad gör du då på ett debattforum?

Men vilka som är framgångsrika vetenskapligt, utifrån folkgrupper visar förstås på något. Europa har helt hamnat i bakvatten tack vare den marxistiskt grundade wokeideologin, där det handlar om att försöka bortförklara skillnaderna utifrån en idé om att alla föds likadana och om man utjämnar skillnaderna kommer alla att bli likadana. Men som alla idéer utifrån marxismen, går jämställdhet bara att uppnå genom att förtrycka de som är bäst.

Det är som kommunismen som uppstått från Marx idéer om kollektivet, samma som woke har uppstått ur. Det handlade inte om att göra arbetarna rikare, utan att förtrycka företagarna så de blir lika fattiga som dem. Marxismen har ingen nivå. Om alla är lika fattiga och dumma, är alla jämställda. Idealet man alltid strävar mot. Den stora gråa massan. Individen existerar inte.

Man är sitt kollektiv. Det ena är förtryckt, det andra förtryckare och ställs mot varandra, samarbete och förståelse mellan kollektiven existerar inte. Det ena är offer det andra är onda. Punkt. Det handlar om att skapa konflikt mellan dem.

Det går helt mot det som gjort väst stort. Upplysningen, vetenskapen och sanningen. Meritokratin. Det är vad man presterar som man ska belönas , inte vem man är. Medan woke är sexistiskt och rasistiskt. Man bedömer människor utifrån kön och hudfärg och menar att de som är duktigast ska tryckas ned. Det är förstås inte bra för ett samhälle som vill behålla sin höga levnadsstandard. Vilket alla samhälle byggda på Marx idéer visar. Alla är fattiga förtryckande diktaturer.

Jag kan även förklara varför multikultur inte alls är bra och är bara skapad av falska narrativ. För det är inte olika kulturer som framgången för väst handlar om, utan nya idéer och tankar som inte har med kultur att göra. Multikultur skapar istället etniska konflikter och motsättningar i samhället som leder till diktatur för att hålla ihop dem, eller sönderfall. Vilket Europa står inför och vilket man varnat för. Men tror man sig alltid veta bäst och inte vill diskutera det, går man själva emot sina egna åsikter om att kunna ta till sig andras idéer och åsikter, för att utveckla samhället. Då är man mer inskränkt än de som man själv anklagar för att vara det, för man bara inte tycker om det de säger.

Så om även du är beredd att diskuterar andras åsikter och tankar, kan kanske även du utvecklas som människa.

Jag har även en bildande agenda. Allt jag säger kan jag försvara om man vill kritisera det.

Din förmåga att föra fram den egna åsikten som om den vore en universal sanning är verkligen en inspiration för alla dom som försöker förstå den komplexa världen i svart och vitt.
Citera
2025-12-23, 12:48
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Din förmåga att föra fram den egna åsikten som om den vore en universal sanning är verkligen en inspiration för alla dom som försöker förstå den komplexa världen i svart och vitt.
Ditt sätt att inte klara att diskutera saker, är inte förvånande, då det är konsekvent. Är du rädd att få andra perspektiv?
Världen är förstås komplex, men som allt annat går den bena upp i sina delar. Jag ser den inte i svart eller vitt. Det måste vara du som gör det, då du verkar se det som jag säger som svart och inte vill diskutera det. Ser man världen bara som ett stort burr, kan man inte förstås nåt, utan är vilse och bara ett offer för andras förenklingar.
Vad stämmer inte menar du?
Senast redigerad av EnCarte 2025-12-23 kl. 12:58.
Citera
2025-12-23, 13:11
Medlem
Citat:
Ditt sätt att inte klara att diskutera saker, är inte förvånande, då det är konsekvent. Är du rädd att få andra perspektiv?
Världen är förstås komplex, men som allt annat går den bena upp i sina delar. Jag ser den inte i svart eller vitt. Det måste vara du som gör det, då du verkar se det som jag säger som svart och inte vill diskutera det. Ser man världen bara som ett stort burr, kan man inte förstås nåt, utan är vilse och bara ett offer för andras förenklingar.
Vad stämmer inte menar du?

Du hugger ständigt på betet
förvandlas till en driftkucku.
Citera
2025-12-23, 13:29
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Du hugger ständigt på betet
förvandlas till en driftkucku.
Sluta tramsa banunge och väx upp. Det är ingen som driver med mig, minst av allt du. Det är nog mer du som framstår som efterbliven eller bara rädd för verkligheten och sanningen. Du vinner inga poänger på att hitta på. Du verkar ha ett stor självbild, men inget som backar upp den.

För mig är det förstås även en möjlighet att bilda andra och dig.

För anledningen till att det är så många judar som tar nobelpris, inom naturvetenskap speciellt, har med genetik att göra. Det är uppenbart. Samma med de som inte har några nobelpris inom det. Samma med varför det finns så kvinnor bland nobelpristagare i naturvetenskap. Alla föds inte likadana, därför går jämställdhet aldrig skapas. Det är en vänsterutopi som bara kan åstadkommas genom att hålla ned de bästa och skapa en illusion genom förtryck av dem.

Men det i sin tur leder till ett dummare, fattigare och mer efterblivet samhälle. Kanske du själv är en effekt av det?
Citera
2025-12-23, 14:12
Medlem
Citat:
Sluta tramsa banunge och väx upp. Det är ingen som driver med mig, minst av allt du. Det är nog mer du som framstår som efterbliven eller bara rädd för verkligheten och sanningen. Du vinner inga poänger på att hitta på. Du verkar ha ett stor självbild, men inget som backar upp den.

För mig är det förstås även en möjlighet att bilda andra och dig.

För anledningen till att det är så många judar som tar nobelpris, inom naturvetenskap speciellt, har med genetik att göra. Det är uppenbart. Samma med de som inte har några nobelpris inom det. Samma med varför det finns så kvinnor bland nobelpristagare i naturvetenskap. Alla föds inte likadana, därför går jämställdhet aldrig skapas. Det är en vänsterutopi som bara kan åstadkommas genom att hålla ned de bästa och skapa en illusion genom förtryck av dem.

Men det i sin tur leder till ett dummare, fattigare och mer efterblivet samhälle. Kanske du själv är en effekt av det?

Det slår aldrig fel för du hugger ständigt på betet och inser inte att man driver med dig
Citera
2025-12-23, 14:40
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Det slår aldrig fel för du hugger ständigt på betet och inser inte att man driver med dig
Vilken total dumhet. Vilket bete t.ex? Och vad har jag huggit på? Kan du förklara det? Tror jag inte? För det finns inget och återigen blir du ställd och måste hitta på något annat, för att inte tappa ansiktet som du gör i varje inlägg på grund av din egen inkompetens.

Du är bara en OT tramsidiot som vanligt. Låtsas vara smart.

Du skulle valt bättre föräldrar, så hade du lyckats bättre genetiskt.

Det är förstås det som det handlar om. Men jag ger inte upp, inte ens på dumma kor som dig.

Så intelligens har med arv att göra. Det är uppenbart för alla som studerar det hela. Inte heller blir alla intelligenta ens i en homogen befolkning. Däremot skiljer det mellan olika grupper och mellan könen. Så om man tar de som tror på jämställdhet mellan könen har inte funderat klart och det är inte ens målet.

För man har ingen idé om hur man ska göra medelmåttiga män jämställda med intelligenta kvinnor. Alltså handlar det inte om att skapa jämställdhet, utan att gynna sig själva.

Man har även en inkonsekvens i åsikterna som vanligt. Kvinnorna vill gynnas över män, samtidigt anser man att färgade är förtryckta av vita, men det finns inget, där man vill att färgade ska lyftas upp på samma nivå som kvinnor. Själva väljer kvinnor med makt oftast bort andra färgade kvinnor. För det handlar bara om att gynna sig själva.
Citera
2025-12-23, 16:09
Medlem
Citat:
Vilken total dumhet. Vilket bete t.ex? Och vad har jag huggit på? Kan du förklara det? Tror jag inte? För det finns inget och återigen blir du ställd och måste hitta på något annat, för att inte tappa ansiktet som du gör i varje inlägg på grund av din egen inkompetens.

Du är bara en OT tramsidiot som vanligt. Låtsas vara smart.

Du skulle valt bättre föräldrar, så hade du lyckats bättre genetiskt.

Det är förstås det som det handlar om. Men jag ger inte upp, inte ens på dumma kor som dig.

Så intelligens har med arv att göra. Det är uppenbart för alla som studerar det hela. Inte heller blir alla intelligenta ens i en homogen befolkning. Däremot skiljer det mellan olika grupper och mellan könen. Så om man tar de som tror på jämställdhet mellan könen har inte funderat klart och det är inte ens målet.

För man har ingen idé om hur man ska göra medelmåttiga män jämställda med intelligenta kvinnor. Alltså handlar det inte om att skapa jämställdhet, utan att gynna sig själva.

Man har även en inkonsekvens i åsikterna som vanligt. Kvinnorna vill gynnas över män, samtidigt anser man att färgade är förtryckta av vita, men det finns inget, där man vill att färgade ska lyftas upp på samma nivå som kvinnor. Själva väljer kvinnor med makt oftast bort andra färgade kvinnor. För det handlar bara om att gynna sig själva.

Din text är ett perfekt exempel på grandios bitterhet maskerad som överlägsen insikt.
Citera
2025-12-23, 16:13
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Din text är ett perfekt exempel på grandios bitterhet maskerad som överlägsen insikt.
Ja, precis.

Som jag sa, då prövar du något nytt. Försöker projicera känslor på mig.

Nu blev jag bara trött på dig, då du inte tillför något. God Jul!
Citera
2025-12-23, 16:41
Medlem
Citat:
Ja, precis.

Som jag sa, då prövar du något nytt. Försöker projicera känslor på mig.

Nu blev jag bara trött på dig, då du inte tillför något. God Jul!

Ta en paus i allt skrivandet nu!
Du verkar inte må så bra av det.
Citera
2025-12-23, 16:46
Medlem
RitchieBlackmores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasaw15
Varför har 139 amerikanska judar fått nobelpris men bara fyra afroamerikaner (varav ingen i fysik, kemi eller medicin)? Vilka är orsakerna?

Det kan väl förövrigt nämnas att mer än 950 personer totalt fått nobelpriset varav 17 svarta.
Uppväxtmiljön kan vara en bidragande orsak?

Har de separerade föräldrarparet inte råd med studier, utan bara en basketboll (eller en oval boll) så tenderar barnen kanske att bli sportidoler?
Citera
2025-12-23, 20:12
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ta en paus i allt skrivandet nu!
Du verkar inte må så bra av det.

Han skriver ju något i alla fall. Du bara kastar bajs som en apa.
Citera
2025-12-23, 20:16
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RitchieBlackmore
Uppväxtmiljön kan vara en bidragande orsak?

Har de separerade föräldrarparet inte råd med studier, utan bara en basketboll (eller en oval boll) så tenderar barnen kanske att bli sportidoler?

3% av USAs befolkning är judar. 13% är negrer. Låååååångt ifrån alla amerikanska negrer är fattiga så även korrigerat för skillnaden i uppväxtmiljö så underpresterar negrerna enormt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in