Citat:
Ursprungligen postat av
2006
Det är imponerande hur glöden i dina ögon lyser igenom varje gång du skriver.
Fortsätt att skriva för det du brinner för!
Frågan är mer vad du vill. Du säger något som jag ifrågasätter och du kommer bara med meningslösa påståenden och försvarar inte eller utvecklar dit eget påstående. Inte heller kritiserar du det jag säger. Vad gör du då på ett debattforum?
Men vilka som är framgångsrika vetenskapligt, utifrån folkgrupper visar förstås på något. Europa har helt hamnat i bakvatten tack vare den marxistiskt grundade wokeideologin, där det handlar om att försöka bortförklara skillnaderna utifrån en idé om att alla föds likadana och om man utjämnar skillnaderna kommer alla att bli likadana. Men som alla idéer utifrån marxismen, går jämställdhet bara att uppnå genom att förtrycka de som är bäst.
Det är som kommunismen som uppstått från Marx idéer om kollektivet, samma som woke har uppstått ur. Det handlade inte om att göra arbetarna rikare, utan att förtrycka företagarna så de blir lika fattiga som dem. Marxismen har ingen nivå. Om alla är lika fattiga och dumma, är alla jämställda. Idealet man alltid strävar mot. Den stora gråa massan. Individen existerar inte.
Man är sitt kollektiv. Det ena är förtryckt, det andra förtryckare och ställs mot varandra, samarbete och förståelse mellan kollektiven existerar inte. Det ena är offer det andra är onda. Punkt. Det handlar om att skapa konflikt mellan dem.
Det går helt mot det som gjort väst stort. Upplysningen, vetenskapen och sanningen. Meritokratin. Det är vad man presterar som man ska belönas , inte vem man är. Medan woke är sexistiskt och rasistiskt. Man bedömer människor utifrån kön och hudfärg och menar att de som är duktigast ska tryckas ned. Det är förstås inte bra för ett samhälle som vill behålla sin höga levnadsstandard. Vilket alla samhälle byggda på Marx idéer visar. Alla är fattiga förtryckande diktaturer.
Jag kan även förklara varför multikultur inte alls är bra och är bara skapad av falska narrativ. För det är inte olika kulturer som framgången för väst handlar om, utan nya idéer och tankar som inte har med kultur att göra. Multikultur skapar istället etniska konflikter och motsättningar i samhället som leder till diktatur för att hålla ihop dem, eller sönderfall. Vilket Europa står inför och vilket man varnat för. Men tror man sig alltid veta bäst och inte vill diskutera det, går man själva emot sina egna åsikter om att kunna ta till sig andras idéer och åsikter, för att utveckla samhället. Då är man mer inskränkt än de som man själv anklagar för att vara det, för man bara inte tycker om det de säger.
Så om även du är beredd att diskuterar andras åsikter och tankar, kan kanske även du utvecklas som människa.
Jag har även en bildande agenda.

Allt jag säger kan jag försvara om man vill kritisera det.