Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-23, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallePigg
Ja, det är såna här kommentarer som får mig att vilja sabba för SD.

I vanliga fall röstar jag inte alls.

Din jävla rasist.

Berätta gärna då vad som är felet med SD?
Citera
2025-12-23, 15:54
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Berätta gärna då vad som är felet med SD?

De är rasister precis som du din dumma jävel.

Men nu var du oförskämd och ville kasta ut mig ur landet så jag ser helst att vi inte pratar mer.

Du avvek dessutom från ämnet.
Citera
Medlem
Citat:
Jag hatar Sverigedemokraterna och undrar hur jag lämpligast taktikröstar mot dem nästa val.

Jag brukar inte rösta alls då jag hatar alla politiker och partier men vill verkligen sabotera för just SD.

Måste jag rösta på ett riksdagsparti om jag vill orsaka mest skada för SD?

Jag hatar verkligen S, V och MP!

Eller går det lika bra att rösta på något obskyrt litet parti som inte kommer över spärren?

Eller är det t.o.m. så att om jag lägger min röst på ett parti som ej når över spärren så påverkar det inte alls eller t.o.m. hjälper SD?
Man blir så trött på sådana som dig! Detta var problemet i valet mellan Harris och Trump i USA... Många som röstade på Harris gjorde det för att de var "emot Trump" men de kunde många gånger inte motivera för varför Harris politik var bättre än Trumps! Det är likadant i Sverige, många har ingen koll på politiken som de röstar på och gör det mest för att de är emot något parti...

Ta reda på vad för sorts politik du vill ska styra landet och lägg din röst där istället!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Man kan tänka vad gynnar mig mest, jag var tidigare moderat, är företagare o gynnas av moderaterna.

Men nu vill jag inte jobba lika mycket mer, samt behöver inte jobba lika mycket, har jobbat bort lån o bor relativt billigt.

Röstar då efter mina ambitioner, vem ger bästa förutsättningar för att kunna jobba mindre tills jag går i pension, vem ger bäst förutsättningar till bostaden fortsätter öka i värde. På så sätt får mina barn ett bra arv som kommer gynna även dom i framtiden.

Uppenbart hamna jag på vänstern.
Såna som du symboliserar allt som har gått fel med Sverige.
Citera
2025-12-23, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
Varför fokuserar du inte på det partiet du tror på i stället för på partiet du hatar? Du är inte bättre än L, V, C, MP och S som låter hatet mot SD gå före sakpolitik.
Håller med!
Citera
2025-12-23, 15:56
Medlem
Citat:
De är rasister precis som du din dumma jävel.

Men nu var du oförskämd och ville kasta ut mig ur landet så jag ser helst att vi inte pratar mer.

Du avvek dessutom från ämnet.

Ja man kan ju inte en sån person som du seriöst.
Rasister? Kan du inte komma på något mer urvattnat ord snälla?
Eller vända på det. Vad är inte "icke rasist"?

Ja jag anser att de som vill förstöra Sverige inte ska bo i Sverige. De kan flytta till länder där Sharia styr eftersom det är det man vill åt och vill införa här.
Citera
2025-12-23, 15:59
Medlem
Citat:
Jag hatar Sverigedemokraterna och undrar hur jag lämpligast taktikröstar mot dem nästa val.

Jag brukar inte rösta alls då jag hatar alla politiker och partier men vill verkligen sabotera för just SD.

Måste jag rösta på ett riksdagsparti om jag vill orsaka mest skada för SD?

Jag hatar verkligen S, V och MP!

Eller går det lika bra att rösta på något obskyrt litet parti som inte kommer över spärren?

Eller är det t.o.m. så att om jag lägger min röst på ett parti som ej når över spärren så påverkar det inte alls eller t.o.m. hjälper SD?

AFS måste vara det bästa för dig att rösta på, de kommer inte komma in i riksdagen! Kör på det.
Citera
2025-12-23, 16:02
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
Man blir så trött på sådana som dig! Detta var problemet i valet mellan Harris och Trump i USA... Många som röstade på Harris gjorde det för att de var "emot Trump" men de kunde många gånger inte motivera för varför Harris politik var bättre än Trumps! Det är likadant i Sverige, många har ingen koll på politiken som de röstar på och gör det mest för att de är emot något parti...

Ta reda på vad för sorts politik du vill ska styra landet och lägg din röst där istället!

Att inte rösta på Trump var ju bra.

Han är pedofilernas beskyddare.

Stöttar du pedofili?

Jag behöver bara veta att SD är rasister för att vilja sabba för dem.

Och deras rasistväljare.

Skiter i om du blir trött.

Du har inga svar så varför skriver du?
Citera
2025-12-23, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lelleolsson
Såna som du symboliserar allt som har gått fel med Sverige.
Nej, vi symboliserar det sanna i landet, som jag berätta röst på SD är bortkastad, ta KD och Ebba. hon har mer hon får igenom för KD o gör i riksdagen än Åkesson som har dom flesta folk stödjer med god marginal. ändå är Ebba större o syns oftare än Åkesson.

På likande sätt med vänstern.

Genom detta kan man taktikrösta, samt taktikrösta är det bästa man kan göra för egen vinning, skulle vi få upp vänstern lite starkare kommer man få igenom dessa bidrag man vill ska gå igenom på enklaste sätt, just för det handlar om lilla vänsterns största valfråga.
Block politiken gör att min röst då väger mer än den som röstar på ex SD eller S som är störst men dock så beroende av dom mindre partiernas stöd.
Citera
2025-12-23, 16:04
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softpotatis
AFS måste vara det bästa för dig att rösta på, de kommer inte komma in i riksdagen! Kör på det.

Röstar inte på rasister.
Citera
2025-12-23, 16:06
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Ja man kan ju inte en sån person som du seriöst.
Rasister? Kan du inte komma på något mer urvattnat ord snälla?
Eller vända på det. Vad är inte "icke rasist"?

Ja jag anser att de som vill förstöra Sverige inte ska bo i Sverige. De kan flytta till länder där Sharia styr eftersom det är det man vill åt och vill införa här.

Du förnekar att partiet som säger att blattarna hotar den svenska rasen är rasister?
Citera
2025-12-23, 16:06
Medlem
Citat:
Röstar inte på rasister.

Du är ju rasist mot svenskar vad är skillnaden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in