Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-23, 13:17
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intressgruppen
Rädda välfärden när invandrare själv blir gamla samt en stor del inte jobbar men är på förtidspension, bidrag eller kriminella? hur tänkte du där?
Majoriteten av invandrarna arbetar och bidrar lika bra som du.
Citat:
Ursprungligen postat av Intressgruppen
Samtidigt har vi ai och automation runt hörnet som kommer frigöra tiotusentals händer om inte fler.
Sådant jämnar alltid ut sig med tiden. Symaskiner och Internet gav ingen långvarig massarbetslöshet.
Citera
2025-12-23, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det gör de ju hela tiden:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rrLo2A/utredning-lagt-barnafodande-hotar-valfarden
"Utredning: Lågt barnafödande hotar välfärden"

Det gör sitt bästa, men i slutändan så är det ju faktiskt kukens förvaltare som bestämmer om det blir barn eller inte.

Det tankesättet blir vår död.

Haha, ja en artikel är ju "hela tiden" eller hur?
Citera
2025-12-23, 13:27
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Haha, ja en artikel är ju "hela tiden" eller hur?
Du hittar mer om du söker. Jag ville bara exemplifiera att det talas om det.
Citera
2025-12-23, 13:29
Citat:
Det gör de ju hela tiden:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rrLo2A/utredning-lagt-barnafodande-hotar-valfarden
"Utredning: Lågt barnafödande hotar välfärden"

Det gör sitt bästa, men i slutändan så är det ju faktiskt kukens förvaltare som bestämmer om det blir barn eller inte.

Det tankesättet blir vår död.

Jamen vad bra att du är så jävla spydig och glad då. Låt oss ersätta oss själva med brunt slödder från tredje världen, då lär ju verkligen fler svenskar vilja skaffa mer barn.

Vi är kuvade och körda i botten, nu ska vi ersättas och bort. Den ekonomiska tillväxten måste fortsättas med duktigare slavar som kan avla fram nya skatteslavar till köttgrytorna.

De utdöende svenskslavarna får nöja sig med att bli spottade på och våldtagna på äldreboendet.
Citera
2025-12-23, 13:32
Medlem
Citat:
Du hittar mer om du söker. Jag ville bara exemplifiera att det talas om det.

Ja men det är ju något de börjat med de senaste åren.

De har ju inte skrivit om det förrut. Inte under min livstid i alla fall.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbits
Jamen vad bra att du är så jävla spydig och glad då. Låt oss ersätta oss själva med brunt slödder från tredje världen, då lär ju verkligen fler svenskar vilja skaffa mer barn.
Lyssnade du inte när jag sade att svenskarna måste göra fler barn?
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbits
Vi är kuvade och körda i botten,
Du kanske är det, men riktiga svenskar låter sig inte kuvas.
Citera
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaturJohan
Man kan försöka höja födelsetalen, som Ungern gör med skattebefrielse för kvinnor med fler än fyra barn, men det löser inte demografin utan etnisk inriktad politik, något Sverige aldrig skulle göra utom möjligtvis för Samer.
I princip all forskning visar på att 4 barn är den absoluta maxgränsen för en familj med två närvarande föräldrar att ge den emotionella investeringen som krävs för att ge barnen rätta förutsättningar för att växa upp till en balanserad individ. Att propagera för stora svenska kaosfamiljer är lika huvudlöst som att acceptera den skattesubventionerade klanbildningen som redan pågår inom vissa grupper i landet att fortlöpa. Vidare är Ungern det sista landet man ska hämta inspiration från. Trots kraftiga EU stöd och remitteringar är Ungern ungefär så nära en failed state man kan komma i Europa.

Det som behövs är naturligtvis återvandring av misanpassade och inaktiva invandrare.
Citera
2025-12-23, 13:33
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ja men det är ju något de börjat med de senaste åren.

De har ju inte skrivit om det förrut. Inte under min livstid i alla fall.
Du fick läsa om det på gymnasiet i samhällskunskapen. Därefter förväntas du som bildad västerlänning komma ihåg sådan viktig information utan att ideligen behöva skedmatas med den av regeringen.
Citera
2025-12-23, 13:37
Citat:
Lyssnade du inte när jag sade att svenskarna måste göra fler barn?

Du kanske är det, men riktiga svenskar låter sig inte kuvas.

Är du tappad i golvet? Det som väntar i framtiden är en mixad avel med världens värsta avarter. Generna blandas ut och Sverige förvandlas till ett av alla bruna lågintelligensländer i mängden. Allt där handlar om att visa andra hur rik du är, pengar är allt och status visas genom hur mycket du konsumerar.

Det är inte svårt att förstå hur den vidriga världen fungerar.

Ditt prat om ”riktiga” hit och dit är bara menlöst ideologiskt dravel.
Citera
2025-12-23, 13:39
Medlem
Citat:
That's what we get when we don't fuck enough.

Knullas gör det, det kan du vara lugn för. Men man är inte så sugen på att försöka få det att gå runt, eller ens sätta ett liv till detta misärsamhälle och land.

Man kan skylla på mycket. Men det går inte att leva en familj på mannens lön som vanlig arbetare så mamman kan vara hemma med barnen. Där har vi det största problemet. Sen den destruktiva massinvandringen, och daltandet med könsdysfori. Listan kan göras lång. Det finns ingenting positivt med den här tiden. Sätta ett liv till världen som ska fostras av det utvecklingsstörda samhälle vi har idag. Nej, tack. Låt vår ras dö ut hellre.
Citera
2025-12-23, 13:40
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Vad gör du åt det då? Några förslag?

Även om frågan ej var till mig kan jag ge en rad exempel på lösning om du hade velat höra dessa?

Dock är jag blott en lekman idag och ej längre i politiskt befattning längre men förslag kan jag gärna komma med.
Citera
2025-12-23, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NaturJohan
Pratade om detta igår på fikarasten och flera kollegor tyckte att det bara är bra om svensken försvinner eftersom vi är ändå för många på jorden.

Dessa har såklart full koll på att just av oss européer så finns det inte speciellt många?

Vi är runt 7% av jordens befolkning. Och den siffran är ständigt sjunkande.

I djurriket hade vi omedelbart varit klassade som utrotningshotade. Speciellt om vi tittar på specifika folkgrupper som etniska svenskar som är runt 6 miljoner.

Tycker för övrigt det är helt absurt att vi svenskar blir tvingade att kalla araber, afrikaner och indier och alla andra möjliga folkgrupper det finns massvis av för minoriteter. För att vi ska låtsas som att dessa inte existerar i massvis utanför vårt land. Om någon faktiskt förtjänar den statusen på riktigt så är det vi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in