2025-12-22, 09:55
  #99793
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HajPaDig
Det har säkert diskuterats förut. Men om de är på gränsen till självmord och vet att det inte blir någon uthängning om de tar livet av sig så är det inte omöjligt att de gör det tror jag.

Just det du nämner vore intressant att pröva i domstol. Av denna anledning

"7 a § Den som uppmanar eller på annat liknande sätt utövar psykisk påverkan mot någon att begå självmord döms, om gärningen är ägnad att medföra en inte obetydlig fara för en sådan handling, för uppmaning till självmord till fängelse i högst två år.

Den som begår en gärning som avses i första stycket och inte har uppsåt till men är oaktsam beträffande de omständigheter som innebär att gärningen är ägnad att medföra en inte obetydlig fara för självmord, döms för oaktsam uppmaning till självmord till böter eller fängelse i högst sex månader."

Andra stycket skulle dom få mycket svårt att klara sig undan.

https://lagen.nu/1962:700#K4P7aS1

Med anledning av vetskapen hos männen hur Dumpen resonerar.

- Tar du livet av dig skonar du alla i din omgivning
- Tar du inte livet av dig förstör vi ditt och dina anhörigas liv.

Varför har ingen tagit tag i detta, alternativt upplysa (seriös) media om hur det faktiskt ligger till.
__________________
Senast redigerad av rallykalle69 2025-12-22 kl. 10:45.
Citera
2025-12-22, 12:22
  #99794
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Bara en sådan enkel sak som uppsåt. Exempelvis, om männen aktivt blir uppsökta så blir det väldigt svårt att styrka uppsåt, osv osv.

Nu finns ju inte lagen än, men det sannolika är följande:
1. Uppsåtet uppstår så fort gäddan kläcker ur sig något sexuellt i en chat med någon hen tror är ett barn.
2. Det saknar betydelse vem som inledde chatten.

Eftersom man med lagen vill förhindra sexualbrott mot barn vilket inkluderar sexuellt ofredande:
-Detta brott sker så fort någon börjar chatta sexuellt med en minderårig*

*utom i mycket speciella fall där det kan göras trovärdigt att det primärt och allena rör sig om t ex stödjande, upplysande eller terapeutiskt samtal.
Citera
2025-12-22, 12:27
  #99795
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Just det du nämner vore intressant att pröva i domstol. Av denna anledning

"7 a § Den som uppmanar eller på annat liknande sätt utövar psykisk påverkan mot någon att begå självmord döms, om gärningen är ägnad att medföra en inte obetydlig fara för en sådan handling, för uppmaning till självmord till fängelse i högst två år.

Den som begår en gärning som avses i första stycket och inte har uppsåt till men är oaktsam beträffande de omständigheter som innebär att gärningen är ägnad att medföra en inte obetydlig fara för självmord, döms för oaktsam uppmaning till självmord till böter eller fängelse i högst sex månader."

Andra stycket skulle dom få mycket svårt att klara sig undan.

https://lagen.nu/1962:700#K4P7aS1

Med anledning av vetskapen hos männen hur Dumpen resonerar.

- Tar du livet av dig skonar du alla i din omgivning
- Tar du inte livet av dig förstör vi ditt och dina anhörigas liv.

Varför har ingen tagit tag i detta, alternativt upplysa (seriös) media om hur det faktiskt ligger till.

Det är helt osannolikt att media skulle fällas med mindre än att de explicit uppmanat till självmord.
I praktiken gäller detta även i övriga fall.
Vanligt ansvarsutkrävande eller ifrågasättande kommer aldrig leda till att man fälls för detta brottet.
I så fall skulle varken media, sjukvård eller myndigheter kunna sköta sina jobb.
Citera
2025-12-22, 12:33
  #99796
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator
Det är helt osannolikt att media skulle fällas med mindre än att de explicit uppmanat till självmord.
I praktiken gäller detta även i övriga fall.
Vanligt ansvarsutkrävande eller ifrågasättande kommer aldrig leda till att man fälls för detta brottet.
I så fall skulle varken media, sjukvård eller myndigheter kunna sköta sina jobb.

Ta ett varv till i funderingen där.
Citera
2025-12-22, 14:33
  #99797
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator
Nu finns ju inte lagen än, men det sannolika är följande:
1. Uppsåtet uppstår så fort gäddan kläcker ur sig något sexuellt i en chat med någon hen tror är ett barn.
2. Det saknar betydelse vem som inledde chatten.

Eftersom man med lagen vill förhindra sexualbrott mot barn vilket inkluderar sexuellt ofredande:
-Detta brott sker så fort någon börjar chatta sexuellt med en minderårig*

*utom i mycket speciella fall där det kan göras trovärdigt att det primärt och allena rör sig om t ex stödjande, upplysande eller terapeutiskt samtal.
1. Rätt säker på att lagen skulle ge polis möjlighet att ta över en chatt ifrån barn som utsatts och fortsätta samla bevis. Inte inleda en ny chatt med potentiell misstänkt. Möjligen inleda chatt med redan utpekad person. Men inte "fiska" och söka upp. Alltså blir det skillnad.
2. Det kommer ha betydelse, då det rör sig om rätten till rättvis rättegång. Som ligger till grund för varför polis inte får lov att provocera fram brott.

Ut över lär du och många andra bli mycket besvikna på straffskalan. Jimmie vill ju se fängelse kolonier eller "frivillig" kastrering.
Dessa brott lär ha max 1 år fängelse eller rättsvård. Men troligen lär de bli böter samt potentiellt milt skadestånd till målsägande.
Citera
2025-12-23, 00:16
  #99798
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Varför så negativ?
Det är väl bra att man kommer med förslag hur man kan skydda barn för sexuellt utnyttjande?
Läs om detta på Aftonbladet.

Angående påstående här om att de alltid väljer att jobba- finnas där barn är. Det är nog 50/50 där närvaron av barn i stället kan starta upp. Och som jag hävdar att Dumpen skapar pedofiler i vissa fall med sitt enorma smörande mot männen, på män som har diverse anknytningsproblem. Dumpen- en god gärning, tveksamt. Ser man till personerna runt omkring, då blir det en mycket dålig gärning.

Aftonbladet. När förhörsledaren frågade om det är anledningen till att han börjat jobba som barnskötare svarade mannen: – Verkligheten och detta har varit skilt fram till det gick över styr med AI. Då blev det switch. Det är inte därför jag jobbat med detta.

”Slog slint”
Han har också sagt:
– Det slog slint när jag började smygfilma på jobbet. Jag är jävligt ledsen att det hände. Jag visste att det var fel, sa han.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/V6R7j3/barnskotaren-pa-gotlands-barnpornografi-avslojades-genom-ai-sokningar

Undrar om Sara har varit föremål för National center for missing and exploited children (NCMEC). Hon har ju skapat barnporr, utifrån vad jag hört.
Citera
2025-12-23, 00:48
  #99799
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Varför så negativ?
Det är väl bra att man kommer med förslag hur man kan skydda barn för sexuellt utnyttjande?
Ja det om att skydda diskuteras flitigt. Man kan diskutera proportionaliteten också.

Ingen vettig kan förneka att det finns biverkningar, Bertil menar att dessa kan man förbise med att hävda "det skulle gäddan tänkt på innan".

Man skulle kunna ge Patrik en licens att döda, agent 666 Sjöberg, Patrik Sjöberg, så kan han skjuta dem redan vid konfrontationen. Detta kan man hävda skyddar barn och det utan att ljuga. Men det finns brister i detta. Att de utsatta barnen i vuxen ålder kanske blir av samma sort är inget problem, skjut dem också för de är inte barn längre. Här skyddar vi bara barn medan de är barn, sedan död om de blivit just män.

Jag är säker på att Patrik skulle gilla den licensen, Sara också, de är personer som träffat flest själmordoffer i Sverige utan att reagera. Man kan tro att de innerst inne njuter av det såsom Gräv gör.

Saras ex. dräpte sig, kan de vara typ seriemördare som mördar genom att driva folk till självmord.
Citera
2025-12-23, 04:27
  #99800
Medlem
X-and-Ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Ja det om att skydda diskuteras flitigt. Man kan diskutera proportionaliteten också.

Ingen vettig kan förneka att det finns biverkningar, Bertil menar att dessa kan man förbise med att hävda "det skulle gäddan tänkt på innan".

Man skulle kunna ge Patrik en licens att döda, agent 666 Sjöberg, Patrik Sjöberg, så kan han skjuta dem redan vid konfrontationen. Detta kan man hävda skyddar barn och det utan att ljuga. Men det finns brister i detta. Att de utsatta barnen i vuxen ålder kanske blir av samma sort är inget problem, skjut dem också för de är inte barn längre. Här skyddar vi bara barn medan de är barn, sedan död om de blivit just män.

Jag är säker på att Patrik skulle gilla den licensen, Sara också, de är personer som träffat flest själmordoffer i Sverige utan att reagera. Man kan tro att de innerst inne njuter av det såsom Gräv gör.

Saras ex. dräpte sig, kan de vara typ seriemördare som mördar genom att driva folk till självmord.

Sara var van vid att orsaka skada och död omkring sig redan innan Dumpen,. Jag tror inte dom vill döda direkt, utan njuter av en form av livslång tortyr mot "Gäddorna". Du ser på Gräv gruppen hur dom förföljer alla uthängda och suger ut sista droppen av skadeglädje från namnbyten, livslång arbetslöshet, förlöjliganden, självmorden, driver hat mot anhöriga och fruar.

Putte Sjöberg Agent 666, hade nog mer än gärna haft pistol och licens att rensa upp fritt. Men hela grejen hade blivit tråkigare. Det enda du kan göra är att skriva hat på minnessidor. Det är roligare för P&S och Gräv, Upprunkarna, att kunna bedriva ett livslångt hat och förföljelse såklart. Det är som scenen i filmen Saving Private Ryan, "Don't shoot let them burn." https://www.youtube.com/watch?v=T2ioQwUEq8Y .. "Låt dom jävla asen lida maximalt".

"Dom Jävla asen" ..till 97,5 % skulle aldrig ha gjort något ens, det är vetenskapligt bevisat. Allt är ett iscensatt fejkat skådespel, för att få skada människor maximalt och därigenom kunna få utlopp för sitt hat. En extremt dyrbar terapi. Det hade varit billigare för samhället om Putte gick till psykologen och fick tala ut.
__________________
Senast redigerad av X-and-Y 2025-12-23 kl. 05:15.
Citera
2025-12-23, 05:32
  #99801
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-and-Y
Sara var van vid att orsaka skada och död omkring sig redan innan Dumpen,. Jag tror inte dom vill döda direkt, utan njuter av en form av livslång tortyr mot "Gäddorna". Du ser på Gräv gruppen hur dom förföljer alla uthängda och suger ut sista droppen av skadeglädje från namnbyten, livslång arbetslöshet, förlöjliganden, självmorden, driver hat mot anhöriga och fruar.

Putte Sjöberg Agent 666, hade nog mer än gärna haft pistol och licens att rensa upp fritt. Men hela grejen hade blivit tråkigare. Det enda du kan göra är att skriva hat på minnessidor. Det är roligare för P&S och Gräv, Upprunkarna, att kunna bedriva ett livslångt hat och förföljelse såklart. Det är som i filmen Saving Private Ryan, "Don't shoot let them burn." https://www.youtube.com/watch?v=T2ioQwUEq8Y .. "Låt dom jävla asen lida maximalt".

"Dom Jävla asen" ..till 97,5 % skulle aldrig ha gjort något ens, det är vetenskapligt bevisat. Allt är ett iscensatt fejkat skådespel, för att få skada människor maximalt och kunna få utlopp för sitt hat. En extremt dyrbar terapi, det hade varit billigare för samhället om Putte gick till psykologen och fick tala ut.
De njuuter av att få dem så desperata att de vill ta sitt liv, om de tar det ger det dem inte så mycket, utan detta att de vet att dessa är på gränsen ger dem euforisk lycka. Sara har säkert dödat många med sitt langande också, lika likgiltig inför detta. Normalt folk skulle få panik av ångest för vad de gör, men inte sekten på Dumpen! De riktigt onormala, är alla dessa på Dumpen, och just därför är det inte konstigt att många inte vill ha att göra med dem.

Stella ställer upp med volontärer och sig själv för anhöriga, det gör inte de andra två, föreningens medlemsavgifter går till skador på anhöriga, skador som uppstår på grund av Dumpens uthängning. Blir nog inget över till utsatta barn, medlemmarna kan nog känna sig blåsta på detta.

De har i alla fall slutat att informera arbetsgivarna, en framgång.
Citera
2025-12-23, 11:28
  #99802
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-and-Y
"Dom Jävla asen" ..till 97,5 % skulle aldrig ha gjort något ens, det är vetenskapligt bevisat. Allt är ett iscensatt fejkat skådespel, för att få skada människor maximalt och därigenom kunna få utlopp för sitt hat. En extremt dyrbar terapi. Det hade varit billigare för samhället om Putte gick till psykologen och fick tala ut.

Det är helt sant - även om Dumpen & Co intalar sig motsatsen, dom är definitionen av rättfärdiga sitt agerande.

Det går inte och kommer aldrig vara möjligt att rättfärdiga 95% skada med 5% nytta.
Citera
2025-12-23, 11:31
  #99803
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
De njuuter av att få dem så desperata att de vill ta sitt liv, om de tar det ger det dem inte så mycket, utan detta att de vet att dessa är på gränsen ger dem euforisk lycka. Sara har säkert dödat många med sitt langande också, lika likgiltig inför detta. Normalt folk skulle få panik av ångest för vad de gör, men inte sekten på Dumpen! De riktigt onormala, är alla dessa på Dumpen, och just därför är det inte konstigt att många inte vill ha att göra med dem.

Stella ställer upp med volontärer och sig själv för anhöriga, det gör inte de andra två, föreningens medlemsavgifter går till skador på anhöriga, skador som uppstår på grund av Dumpens uthängning. Blir nog inget över till utsatta barn, medlemmarna kan nog känna sig blåsta på detta.

De har i alla fall slutat att informera arbetsgivarna, en framgång.

Allmänheten som köper deras propaganda och överdrifter utan någon närmare analys, borde även dom reagera starkt över hur det egentligen ligger till? Den vetskapen borde spridas i större omfattning, så klingar nog hjältestatusen av.

Undra om det dyker upp 717 idag, dagen innan Julafton. Ingen kommentar.
Citera
2025-12-23, 13:15
  #99804
Medlem
kansascityshuffles avatar
Hur många självmord ligger vi uppe i nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in