Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-23, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seabeer
Vad är ett ”bullshitjobb”?
Ett jobb där man utför meningslösa arbetsuppgifter för att fylla ut tiden.
Jag själv har ett sånt jobb, men det är inte 100% bullshit, kanske 80% bullshit.
Jag har förmånen att bara närvara på arbetsplatsen i snitt 2-3 dagar per vecka.
Jag är definitivt inte ensam om att ha den här typen av bullshitjobb.
Citera
2025-12-23, 12:26
Medlem
vichy6s avatar
De utvisas under en period för att korrekt kunna söka legalt och understödd vistelse i Sverige… pga hur lagstiftningen ändrats.
Citera
2025-12-23, 12:27
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
"Sverige är för svenskar"...Olof Palme

Vi skall inte ha folk från mellanöstern i Sverige. Hur djävla svårt skall det vara?

De delar inte vår kultur eller våra värderingar

Jag håller med, dock är problemetatt vi har massa folk från mellanöstern, och vi brukar prioritera att ha kvar de sämre avarterna än de bättre.
Citera
2025-12-23, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Tja det var en överväldigande del Socialdemokrater och vänstern men de skriker på allt.
Var nog ett tvärsnitt av svenskarna. Både sossar och högerfolk. Knappast vänsterpartister, kristdemokrater och folkpartister. Men jag kan komma ihåg fel.
Citera
2025-12-23, 12:30
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Jag håller med, dock är problemetatt vi har massa folk från mellanöstern, och vi brukar prioritera att ha kvar de sämre avarterna än de bättre.
Nej, det är sedan lång tid tillbaka endast skit som kommer hit.

Perser, som i regel har bra utbildning, har inte kommit till sverige sedan 80-talet. De enda som kommer hit är kurder från bergen med hederskultur.
Citera
2025-12-23, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Fast nu delar denna familj precis det.

Men varför ska hederliga få åka och alltid kriminella få stanna? Hur är det
Möjligt?
Båda sorterna kan ta och åka hem.
Citera
2025-12-23, 12:37
Medlem
Sverige borde börja med att utvisa alla kriminella invandrare som fyller våra fängelser.
Citera
2025-12-23, 12:46
Medlem
tigerpus avatar
Helt rätt, sådana människor behöver vi inte i Sverige, blattarna vi vill ha kvar i landet ska vara yrkeskriminella och/eller folk som lever på bidrag
Citera
2025-12-23, 13:01
Avstängd
äntligen, ut med packet, här ska firas.
Citera
2025-12-23, 13:17
Medlem
M829A3s avatar
Märkligt att påstått förföljda (de fick ju trots allt avslag på sin asylansökan) iranier överhuvudtaget får för sig att bege sig till (nord)europa istället för att bosätta sig i det direkta närområdet såsom Turkiet,Pakistan eller Tajikistan (där man förövrigt redan har en dialekt av Persiska som huvudspråk),men jag antar att nordeuropeiska välfärdssystem är alltför lockande för att gå miste om chansen.

Med tanke på att det inte finns någon allmännintresse eller egentligt nyhetsvärde av att publicerab ännu en hårt vinklad snyfthistoria om enskilda fall om blattar som vill men inte får stanna i Sverige så bör denna och liknande artiklar betraktas som en större del av politiskt motiverad kampanjjournalistik vars syfte är att smutskasta det något restriktivare invandringspolitik som väldigt sakta och osäkert äntligen börjat införas.s.
Senast redigerad av M829A3 2025-12-23 kl. 13:27.
Citera
2025-12-23, 13:26
Medlem
Jag fattar inte problemet.

Om nu SöS har så stor nytta av detta par så kan dom ju få en anställning ?
Dvs , lämna sverige pga av att deras ansökan om asyl avslagits.
Res till Turkiet där Iranier visumfritt kan komma in.
Sök arbetstillstånd ( under förutsättning att SöS betalar vad som krävs )
och åk tillbaka till sverige med nytt färskt arbetstillstånd.
Dom behöver INTE åka till Iran
Citera
2025-12-23, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Sverige borde börja med att utvisa alla kriminella invandrare som fyller våra fängelser
Det är en skymf mot alla hederliga att kriminella får stanna kvar. De kunde fortsätta att avtjäna sina straff i hemländerna. Att vara ärlig verkar betala sig sämre än att vara oärlig.

På så vis fostrar vi nya generationer oärliga människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in