2025-12-23, 01:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Inga problem så fort jag får en hänvisning - sid nummer tex.
Om du behöver en hänvisning för att få fram ordningen på bröderna så har du inte läst en rad om dem.

Din hänvisning lyder som så: läs igenom förundersökningsprotokollet så kommer du att hitta det du söker. Eller rättare sagt, om du behöver hänvisning till vilken sida i protokollet som han i sin tur hänvisade till så har du inte läst en rad ur det. Varken jag eller någon annan här inne är din sökmotor. Sätt igång.
Citera
2025-12-23, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebronx
Din hänvisning lyder som så: läs igenom förundersökningsprotokollet så kommer du att hitta det du söker. Eller rättare sagt, om du behöver hänvisning till vilken sida i protokollet som han i sin tur hänvisade till så har du inte läst en rad ur det. Varken jag eller någon annan här inne är din sökmotor. Sätt igång.
Alla normala vet det. FUP finns postad överallt, normala människor kan läsa den och vet vad som står. Många fortsätter mata kärringen, väldigt oklart varför. Inte ens kräftan vill veta av stalkern.
Citera
2025-12-23, 01:49
Medlem
Citat:
Det är Linnea som äger allt givetvis - och hon har inga skulder och ingen utmätning.

Toppen, eftersom hon dömdes till villkorlig dom och dagsböter på 105 000:- som normalt verkställs om 3 veckor såvida hon inte överklagar. Därefter har hon 30 dagar på sig att betala sin skuld. Men i rätten gav hon ju uttryck för hur generös Chrippa var med pengar då hon saknade egna emellanåt. Så om inte annat fixar han det säkert genom att låna av sin bästa bästa vän farsan. Den stackaren får väl gå i pension runt 80, klart sonen ska festa, -festa är kul.
Citera
2025-12-23, 01:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lebronx
Om man läst Fup så behöver man ändå hänvisning eftersom det är flera tusen sidor lång.
Om man påstår att man är insatt i konflikten mellan bröderna eller i vad som hände i familjen - så VET man att Jocke är de andras storebror. Vet man inte det så vet man ingenting. Jocke föddes, sen Chrippa sen tvillingarna .. Att du inte vet det säger att du har noll koll.
Citera
2025-12-23, 01:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocSpot12
Toppen, eftersom hon dömdes till villkorlig dom och dagsböter på 105 000:- som normalt verkställs om 3 veckor såvida hon inte överklagar. Därefter har hon 30 dagar på sig att betala sin skuld. Men i rätten gav hon ju uttryck för hur generös Chrippa var med pengar då hon saknade egna emellanåt. Så om inte annat fixar han det säkert genom att låna av sin bästa bästa vän farsan. Den stackaren får väl gå i pension runt 80, klart sonen ska festa, -festa är kul.
Jag vet. Men endera har hon mycket mer pengar än alla tror eller också gjorde TR fel .. Vi får se var det landar.
Citera
2025-12-23, 02:27
Avslutad
Citat:
Om man läst Fup så behöver man ändå hänvisning eftersom det är flera tusen sidor lång.
Om man påstår att man är insatt i konflikten mellan bröderna eller i vad som hände i familjen - så VET man att Jocke är de andras storebror. Vet man inte det så vet man ingenting. Jocke föddes, sen Chrippa sen tvillingarna .. Att du inte vet det säger att du har noll koll.

Inte riktigt. Jag ville bara få dig att säga att det defacto var Jocke du talade om när du gjorde dig lustig över hans "katalog med diagnoser". Alla ska veta allt åt dig hela tiden, men du kan inte tilltala Jocke vid namn när du pratar om honom? Givetvis vet jag att Jocke är äldre, och hade jag inte vetat det så hade jag väl googlat som alla andra.

Sen ska det tilläggas att jag aldrig har påstått att jag är insatt i deras skitkonflikt heller (men det kan du ju säkert dubbelkolla om du läser mina inlägg) ,så jag vet inte vart du har fått det ifrån. Jag säger ju det, du har ju ingen koll! Du yrar ju! Vad håller du på med?! Mår du bra? Du kan ju inte sitta och hitta på saker
Citera
2025-12-23, 03:34
Medlem
Citat:
Ja - reglerna för journalister är inte mina.

Oj, vad intressant att du börjar diskutera pressetik! Om du nu är så påläst om publicitetsreglerna så skulle du ha varit lite mer kritisk till Dokument Inifråns tveksamma arbetsmetoder. De bryter mot en hel del.

SVT ger t.ex inte en helhetsbild av konflikten. De målar upp det som att Chrippa och Linnea är passiva offer. I själva verket har de själva provocerat fram reaktioner från folk online. Hatet är i själva verket reaktioner på Chrippas och Linneas egna offentliga utspel.
Citera
2025-12-23, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wick
Sådant som finns i hemmet. Läs om utmätning.

Fast deras lägenhet ser ju tom ut 😬 men iofs är ju utmätning med att det ska kollas vad folk har.
Citera
2025-12-23, 07:48
Avstängd
GammelSkrackens avatar
Stackars Lindvallen som ska behöva få dit en skrikande kräftstjärt o en skramlande hink. Kämpa.
Citera
2025-12-23, 08:44
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Hennes julklappar lämnar man väl över till Julia eller någon där flickan ska vara på jul -- varför skulle de ligga under deras gran, de kommer ju inte ens vara hemma.

Men det är viktigt att lägga dit påsar från gant för att visa att man är fancy (gant är väl inget speciellt som är fint och dyrt, eller?). De klapparna ska väl med till Sälen, skulle inte flickan med så hennes bör vara där med? Sen när tog inte Kräftan chansen att skryta om inköp? Lägger inte normalt folk all julklappar vid granen för det hör julen till, oavsett var dom ska? Så många frågor
Citera
2025-12-23, 09:31
Medlem
wicks avatar
Citat:
Det är Linnea som äger allt givetvis - och hon har inga skulder och ingen utmätning.

Hon blev väl precis betalningsskyldig som straff? Så jo hon har skulder även om det nu inte är hos kronkalle.

Förtydligande:
”Om din sambo har skulder hos Kronofogden kan de utmäta saker i ert gemensamma hem eftersom de presumeras tillhöra den skuldsatte, men du kan invända och bevisa att det är ditt med t.ex. kvitton. Viktigt: Samboavtal skyddar inte alltid mot detta, utan du behöver kunna visa sakrättsligt skydd genom bevis (kvitton, kontoutdrag) för specifik egendom, och ägande av fastigheter måste också bevisas. ”
Senast redigerad av wick 2025-12-23 kl. 10:23.
Citera
2025-12-23, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Nä då frågar jag som åklagaren, vart tar youtube pengarna vägen?? Samlas dom som ett saldo hos YT eller vad sker liksom? Han har ändå nästan ca 100k visningar/vecka. (Dock har han väldigt korta videor) Men ngn liten slant borde det bli. Jag gissar att de tar emot pengarna via Linnea, och tänker o planerar i sina sjuka huvuden att de ska kunna deklarera det framöver på ngt sätt.

Chrippa sa för några måste att hans Youtube kanal var kopplad till ett konto i Spanien. Hur vidare det är sant eller ej det kan man aldrig veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in