2025-12-22, 23:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Nej du Micro, bra försök. Du får gärna tro att hon ljuger, men ingen annan här gör det. poddavsnittet var väldigt bra förövrigt!
Okej, då tror vi istället att hon är en ohederlig journalist som förstör för resten av journalistkåren...

Vi säger så - det kan mycket väl vara så.

edit
Ja poddavsnittet var bra .. men det gör inte hennes förklaring mindre krystad alternativt okej. Hon är journalist - inte maktens hantlangare.
Senast redigerad av micro113 2025-12-22 kl. 23:44.
Citera
2025-12-22, 23:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Det är inte katt skit bara för jag inte vill länka dig. Informationen och Fup ligger där oavsett, svart på vitt, för all framtid!
Ja och jag har bett om att du citerar - alternativt kan du ange var i dokumentet jag hittar det du påstår.

Gör du inte det så utgår jag ifrån att du vantolkat precis som du annars tenderar att göra.
Citera
2025-12-22, 23:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wick
Sådant som finns i hemmet. Läs om utmätning.
Det är Linnea som äger allt givetvis - och hon har inga skulder och ingen utmätning.
Citera
2025-12-22, 23:43
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Okej, då tror vi istället att hon är en ohederlig journalist som förstör för resten av journalistkåren...

Vi säger så - det kan mycket väl vara så.

Vad du tycker är ohederligt är inte mer värt än sand i Saharaöknen. Du som tycker är Chrippa är hederlig.
Citera
2025-12-22, 23:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vad du tycker är ohederligt är inte mer värt än sand i Saharaöknen. Du som tycker är Chrippa är hederlig.
Det är inte jag som tycker det. Det är de pressetiska reglerna - journalisters regelverk - som säger det.
När en journalist börjar springa myndigheternas ärenden så utsätter de dels andra journalister för fara/risker -- dels urholkar de förtroendet för journalister.
Reglerna finns av goda skäl och de är inte mina.

Edit
Jag har aldrig hävdat att Chrippa är hederlig i alla avseenden ... jag har valt att inte ta ställning till hans eventuella brottslighet. Skilj på det.
Citera
2025-12-22, 23:49
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Det är inte jag som tycker det. Det är de pressetiska reglerna - journalisters regelverk - som säger det.
När en journalist börjar springa myndigheternas ärenden så utsätter de dels andra journalister för fara/risker -- dels urholkar de förtroendet för journalister.
Reglerna finns av goda skäl och de är inte mina.

Jo det är bara du. Att som journalist göra recherch på en person som står åtalad för grova ekobrott är helt i sin ordning. Sen kan du gnälla bäst fan du vill om det. Det är bara du som tycker det.
Citera
2025-12-22, 23:49
Medlem
Alltså Chrippa är dömd till fängelse, men hans störda hatare nöjer sig fortfarande inte med det. Hellre fortsätta sprida lögner och hat mot Chrippa än att fira jul, det säger en hel del om vilka rubbade personer vi har att göra med.
Citera
2025-12-22, 23:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Linnea har i dagarna lagt upp flera bilder på deras stackars julgran med julklappar runt och skrivit att alla julklappar är klara. Ett par påsar från gant och deras julkalendrar. Inget spår av något till flickan, så mycket bryr dom sig om henne 🙄

Då ser vi bilder på det i morgon ska du se 😬👍
Citera
2025-12-22, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DocHabilis
Då ser vi bilder på det i morgon ska du se 😬👍
Högst troligt om dom hinner med det. Läses här 24/7.
Citera
2025-12-22, 23:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jo det är bara du. Att som journalist göra recherch på en person som står åtalad för grova ekobrott är helt i sin ordning. Sen kan du gnälla bäst fan du vill om det. Det är bara du som tycker det.
Fast det var inte recherch hon gjorde - hon tipsade snarare kronofogden - enligt det hon själv sa.
Recherch gör man dessutom före (eller efter) - inte mitt under en rapportering.
En granskning fungerar lite annorlunda - men det var inte den rollen hon hade eller det reportage hon skulle göra.
Citera
2025-12-23, 00:23
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Fast det var inte recherch hon gjorde - hon tipsade snarare kronofogden - enligt det hon själv sa.
Recherch gör man dessutom före (eller efter) - inte mitt under en rapportering.
En granskning fungerar lite annorlunda - men det var inte den rollen hon hade eller det reportage hon skulle göra.

Dina påståenden är enbart indicier, tröttsamt..
Citera
2025-12-23, 01:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Dina påståenden är enbart indicier, tröttsamt..
Ja - reglerna för journalister är inte mina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in