2025-12-23, 04:21
Medlem
wwrs avatar
Detta är naturligtvis det viktigaste vilket inte kommit med i trådtiteln ...

Citat:
Sverigedemokraterna har etablerat sig som störst i Tidökoalitionen

Som Tidö-regeringens starkaste partiledare i väljarkåren kommer Jimmie Åkesson vid valvinst att visa att han menar allvar. [ironi]

Han kommer att böna och be för att få bli biträdande civilminister.

Den fege Jimmie och SD som är falskare än alla andra partier inklusive socialdemokraterna. Sossarna medger i alla fall var de står.

Men Jimmie är en vänstermupp som låtsas vara höger men alltid viker sig när det gäller.

Hur kan SD längre lura någon?
Senast redigerad av wwr 2025-12-23 kl. 04:27.
Citera
2025-12-23, 06:16
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Du och dina likar vill få det till att känslor är dåligt. Känslor är positivt. Känslor får oss att vara människor.

Utan känslor skulle vi t.ex döda äldre och döda handikappade. Juste glömde att det är det ni fascister vill och är bra på.
Känslomässiga beslut tas till när logiken brister. Att män under 40 röstar på SD är för någonting måste göras åt alla invandrare. Deras politik är dock lika mycket vänster som alla andra.

Vi kan också kan tänka emotionellt men med logik bakom.

Våra partiledare saknar kunskaper om de viktigaste frågorna och prioriterar helt fel saker. Alltid samma snack om förbättringar som aldrig kommer. Vi betalar så höga skatter men vart går pengarna?

(S) är som ett såll. Krut läggs på allt onödigt man kan tänka sig. Alltid är det något. Lurade äldre på lotterier för flera år sedan, det pågår fortfarande. Ingenting händer. Som att dom måste göra av med pengarna. Det är känslomässiga beslut hela tiden och alla har sin egen agenda. Vi skulle behöva en republik som USA, demokrati fungerar inte i dagens Sverige.

SD är helt värdelösa på sitt eget sätt, så nu röstar jag inte alls. Vad har dom åstadkommit, sänka A-kassan med fler tusen i månaden? Dom lockar med lägre skatt, som gynnar dom, sedan snor dom tillbaka pengarna.

"-Det är så att invandrarna reser hem när bidragen inte räcker till."

Jo tjena. Det är lättare att bara sänka A-kassan än att lösa problemet på men dom klarar inte av sådana frågor. Dom lystnar inte heller på oss. Dom bara fiskar röster hos folk som är missnöjda med invandringspolitiken. Alla tar våra skattepengar helt i onödan och ljuger om allt.

Nya lagar konstant, allt politikerna inte förstår sig på skyfflas över till polisen. Jag tänker inte ens börja... men det börjar likna en polisstat mer och mer.

(S) Tar svinhöga skatter och slösar bort pengarna på trams dom brinner för. Känslomässiga beslut. SD i sin tur tar pengarna direkt från dom som redan lever på knä. Horribla summor dessutom. I framtiden tas garantipensionen bort och det skylls på babbarna.

Jag kommer rösta på den första som lystnar på mina åsikter. Oavsett om det är Hitler eller Netanyahu bara någon lystnar på logik.

"Utan känslor skulle vi t.ex döda äldre och döda handikappade."

Dom gör ju det! Alla våldtäkter på äldreboenden, en 100 åring rätt nyligen. Dom ska tydligen vara slavar och göra jobben svenskar inte vill jobba med. Många kan inte ens svenska.

Jag väntar på att Sverige kraschar, ju fortare ju bättre, då måste det ske ändringar.

Det är fortfarande bara första generationens invandrare som skjuter just nu. Vänta någon generation till och se hur regeringen lyckats få bukt på gängen. Jag tippar på att det kommer bli betydligt värre med tiden på grund av inkompetenta politiker som helt tappat begreppet demokrati.

Vi lever i någon sorts masspsykos. Nyligen tog statsministern ett beslut att vi får lura 6 åringar att dom är trans och sätta in hormonbehandling. Något som Trump precis förbjöd i hela USA. Helt ofattbart.
Senast redigerad av Iwasbanned2 2025-12-23 kl. 07:14.
Citera
2025-12-23, 07:42
Medlem
RazorKevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Kvinnor bryr sig om frågor som skola, vård, omsorg och jämställdhet. Finns det någon som ens kan svara på var SD står i dessa frågor? Vilken skolpolitik vill SD driva?

Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Bra frågor.
I ovanstående frågor har vi ju sett hur det går på kvinnodominerade arbetsområden, kan det bli värre?
Citera
2025-12-23, 08:28
Medlem
WordWarriors avatar
Småpartierna åker ut och SD störst i Tidö. Det närmar sig för en showdown mot sossarna och det svenska kärringväldet? Det blir svårt för Maggan att bara driva kvinnofrågor.
Citera
2025-12-23, 09:24
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Småpartierna åker ut och SD störst i Tidö. Det närmar sig för en showdown mot sossarna och det svenska kärringväldet? Det blir svårt för Maggan att bara driva kvinnofrågor.

Den svenska motsvarigheten till en deep state är kärringväldet inom offentlig sektor. Det spelar ingen roll vilka som vinner valet, dessa kärringar blir man bara av med genom pensionsavgångar men det hjälper tyvärr inte heller, återväxten är för stark.

Kanske kunde det hjälpa något att återinföra tjänstemannaansvaret då personligt ansvar är kvinnors kryptonit.

Personligen skulle jag vilja klassa det som hets mot folkgrupp att yttra frasen "vi har brustit i våra rutiner".
Citera
2025-12-23, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Den svenska motsvarigheten till en deep state är kärringväldet inom offentlig sektor. Det spelar ingen roll vilka som vinner valet, dessa kärringar blir man bara av med genom pensionsavgångar men det hjälper tyvärr inte heller, återväxten är för stark.

Kanske kunde det hjälpa något att återinföra tjänstemannaansvaret då personligt ansvar är kvinnors kryptonit.

Personligen skulle jag vilja klassa det som hets mot folkgrupp att yttra frasen "vi har brustit i våra rutiner".
Jag har lite svårt att fatta vad tjänstemannaansvar egentligen innebär rent konkret. Jag jobbat inom det offentliga och gör jag ett grovt tjänstefel får jag sparken. Är det riktigt illa (mutor) tex kan jag redan få ett straff.

Är det att bli rullad i tjära och fjädrar? Högre straff? För i så fall undrar jag hur man ska få några att söka dessa tjänster? Lönerna lär ju behöva vara betydligt högre isåfall för att folk ska vilja jobba offentligt.
Citera
2025-12-23, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RazorKevlar
I ovanstående frågor har vi ju sett hur det går på kvinnodominerade arbetsområden, kan det bli värre?
Du vet alltså inte vilken politik du får gällande skola och vård när du röstar på SD?
Senast redigerad av Bimbodeluxe 2025-12-23 kl. 10:04.
Citera
2025-12-23, 09:50
Medlem
The-Zombie-Hosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aconitumwolfsbane
Det hade dom inte, för SD största problem är att locka kvinnliga väljare. Ytterst få kvinnor som röstar SD.

Du vet att det typ finns lika många SD-röstande kvinnor i Sverige som det finns kvinnor som röstar på V, MP och L - tillsammans?

Citat:
Eran vanliga jargong att ALLT är invandrares fel.

Fast vem säger egentligen det? Jag menar att absolut ingen uttrycker eller tror det, och att det där påståenden är en fantasi som du och andra har - över hur korkade "de andra" är och får er att känna sig kloka och moraliskt överlägsna. Det festliga är alltså att vissa personer, i sin iver att tro att "de andra" felaktigt och kategoriskt skuldbelägger människor just själva felaktigt och kategoriskt skuldbelägger människor.

Citat:
Faktum är också att väldigt många invandrare har tagit arbeten som svenskar inte vill ha eller kan ta. Det hade kollapsat fort utan dessa.

Var Sverige ett kollapsat land innan, säg, 90-talet? Uppenbart fanns det svenskar som arbetade i yrken med lägre status då och det fungerade utmärkt. Det "behövs" liksom inte just invandrare för en viss sorts jobb.
Citera
2025-12-23, 10:02
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppdoggydog
https://www.dn.se/sverige/sds-valjarvinst-storst-av-alla-partier-bland-man/

Det verkar som att något står rätt till bland männen i Sverige.

Varför röstar kvinnor vänster? Har dom inte hängt med i utvecklingen om hur det ser ut i samhället? Är dom hjärntvättade eller lever dom i en bubbla? Vad handlar det om?

Kvinnor röstar vänster pga att de saknar empati och istället vill framhäva sin egen självgodhet. Dessutom saknar kvinnor förmåga att planera långsiktigt. De vill ha beröm och självgodhet nu inte sen. Så kort och gott berpor det hela på egoism.
Citera
2025-12-23, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slasktax
Men vafaan allvarligt, retorik anpassad för alla under 80. Har du IQ30 som missat att precis alla är trött på dessa kaos babblar som förstör städer genom HELA världen!?
Nu är varken min eller din IQ i fokus.. Men retoriken riktas helt klart till de som inte klarar att hålla två tankar i huvudet på en och samma gång.
Citera
2025-12-23, 10:31
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
SD är det enda parti som är emot massinvandringen.
Alla partier är emot massinvandring.
Det finns inget parti som står för fri invandring.
Citera
2025-12-23, 10:58
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Jag har lite svårt att fatta vad tjänstemannaansvar egentligen innebär rent konkret. Jag jobbat inom det offentliga och gör jag ett grovt tjänstefel får jag sparken. Är det riktigt illa (mutor) tex kan jag redan få ett straff.

Är det att bli rullad i tjära och fjädrar? Högre straff? För i så fall undrar jag hur man ska få några att söka dessa tjänster? Lönerna lär ju behöva vara betydligt högre isåfall för att folk ska vilja jobba offentligt.

Du måste göra ett riktigt grovt tjänstefel för att bli ställd inför skranket idag.

Eftersom du är kvinna så är din ryggmärgsreaktion att folk inte kommer vilja bära det ansvaret men män tänker inte på det viset. (Nu överdriver jag något men jag tror verkligen att det finns en tydlig könsskillnad där, och ja det finns även en minoritet av kvinnor som gladeligen skulle axla detta ansvar)

Här är ett exempel: Myndigheter kan idag bötfällas om man bryter mot upphandlingsreglerna. Från medborgarens perspektiv är det dock skit samma eftersom en myndighet betalar en bot till en annan myndighet. (När den bötfällda myndigheten sedan inte kan utföra sitt uppdrag eftersom böterna har spräckt budgeten så blir det lik förbannat medborgarna som blir knullade i slutändan.) Med ett utökat tjänstemannaansvar skulle du som tjänsteman personligen bötfällas.

Ta milleniefiskot i region Västra Götaland. Regiondirektör Håkan Sandahl fick sparken men kärringen som ledde arbetet sitter kvar. Frågan man bör ställa sig är: Hade hon dragit i bromsen tidigare om hon hade kunnat hållas personligt ansvarig vid ett fiasko?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/efter-millennium-vgrs-regiondirektor-far-ga

https://lakartidningen.se/nyheter/vgrs-utvecklingsdirektor-om-millennium-kanner-mig-trygg/

https://lakartidningen.se/nyheter/vgrs-utvecklingsdirektor-visste-att-saker-skulle-strula/

Du kan läsa den här rapporten, som kommer med fler förslag om vad ett utökat tjänstemannaansvar skulle kunnna innebära:
https://www.mynewsdesk.com/se/skattebetalarna/documents/minskat-sloeseri-genom-aaterinfoert-tjaenstemannaansvar-77376

Jag bad ChatGPT sammanfatta den:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in