Citat:
Ursprungligen postat av
John.Walker
Du och dina likar vill få det till att känslor är dåligt. Känslor är positivt. Känslor får oss att vara människor.
Utan känslor skulle vi t.ex döda äldre och döda handikappade. Juste glömde att det är det ni fascister vill och är bra på.
Känslomässiga beslut tas till när logiken brister. Att män under 40 röstar på SD är för någonting måste göras åt alla invandrare. Deras politik är dock lika mycket vänster som alla andra.
Vi kan också kan tänka emotionellt men med logik bakom.
Våra partiledare saknar kunskaper om de viktigaste frågorna och prioriterar helt fel saker. Alltid samma snack om förbättringar som aldrig kommer. Vi betalar så höga skatter men vart går pengarna?
(S) är som ett såll. Krut läggs på allt onödigt man kan tänka sig. Alltid är det något. Lurade äldre på lotterier för flera år sedan, det pågår fortfarande. Ingenting händer. Som att dom
måste göra av med pengarna. Det är känslomässiga beslut hela tiden och alla har sin egen agenda. Vi skulle behöva en republik som USA, demokrati fungerar inte i dagens Sverige.
SD är helt värdelösa på sitt eget sätt, så nu röstar jag inte alls. Vad har dom åstadkommit, sänka A-kassan med fler tusen i månaden? Dom lockar med lägre skatt, som gynnar dom, sedan snor dom tillbaka pengarna.
"-Det är så att invandrarna reser hem när bidragen inte räcker till."
Jo tjena. Det är lättare att bara sänka A-kassan än att lösa problemet på men dom klarar inte av sådana frågor. Dom lystnar inte heller på oss. Dom bara fiskar röster hos folk som är missnöjda med invandringspolitiken. Alla tar våra skattepengar helt i onödan och ljuger om allt.
Nya lagar konstant, allt politikerna inte förstår sig på skyfflas över till polisen. Jag tänker inte ens börja... men det börjar likna en polisstat mer och mer.
(S) Tar svinhöga skatter och slösar bort pengarna på trams dom brinner för.
Känslomässiga beslut. SD i sin tur tar pengarna direkt från dom som redan lever på knä. Horribla summor dessutom. I framtiden tas garantipensionen bort och det skylls på babbarna.
Jag kommer rösta på den första som lystnar på mina åsikter. Oavsett om det är Hitler eller Netanyahu bara någon lystnar på logik.
"Utan känslor skulle vi t.ex döda äldre och döda handikappade."
Dom gör ju det! Alla våldtäkter på äldreboenden, en 100 åring rätt nyligen. Dom ska tydligen vara slavar och göra jobben svenskar inte vill jobba med. Många kan inte ens svenska.
Jag väntar på att Sverige kraschar, ju fortare ju bättre, då måste det ske ändringar.
Det är fortfarande bara första generationens invandrare som skjuter just nu. Vänta någon generation till och se hur regeringen lyckats få bukt på gängen. Jag tippar på att det kommer bli betydligt värre med tiden på grund av inkompetenta politiker som helt tappat begreppet demokrati.
Vi lever i någon sorts masspsykos. Nyligen tog statsministern ett beslut att vi får lura 6 åringar att dom är trans och sätta in hormonbehandling. Något som Trump precis förbjöd i hela USA. Helt ofattbart.