Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-12-23, 05:57
Medlem
psystamps avatar
HEJ!
Mitt namn är Johan och är nyss 25+ år gammal. Tränar 6-7 gånger i veckan och älskar det, är verkligen en gymråtta.
Men även om jag tillhör eliten av amatörerna så äldre man blir desto svårare blir det att bli av med fettet, kärlekshandtagen verkligen förstör hela kroppen. Mina ben, rumpa, rygg, bröst och armar är verkligen i min mening, fucking jättetränade och stora o fina.
Men jag försöker med fasta, keto men ofta på helgerna så äter jag lite för mycket och självklart har jag disceplin, men på helgerna blir det svårt när man är ledig.

Skulle vara färdig när jag blev 40 men det sket sig men försöker varje år ändå, skam den som ger sig.
Jag vet att det är kcal in och ut, men jag behöver hjälp. Nej jag tänker inte ge satans mycket pengar till en PT. Det är en heders-sak

Jag vet typ vad jag ska äta men jag har hållt på i mina år, och kroppen är elit men kärlekshandtagen tar på psyket.

Troll undabes
Jag mår skit av detta varje dag så ber dig resperktera att du behöver inte vara nedlåtande, det finns folk i närheten som sköter det åt mig.

tack
Citera
2025-12-23, 06:38
Medlem
"men ofta på helgerna så äter jag lite för mycket och självklart har jag disceplin, men på helgerna blir det svårt när man är ledig"

Där har du väl ett av svaren.

Om man tittar på din trådhistorik här bakåt i tiden, till 2017, så är det återkommande problematik kring just intaget. Du är medveten om KCAL in/ut, men proppar ändå i dig pasta från frysen, "som man värmer i stekpannan" + två sirapsmackor med ost.

Överintaget av mat verkar vara den uppenbara orsaken till att du har fett runt magen. Samt att du tillbringar alldeles för mycket tid stillasittande. Antingen framför TV:n, eller spelande. Åtskilliga av dina inlägg handlar om spel online.
Citera
2025-12-23, 06:49
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Är du 45 eller 25? Det står lite olika i rubrik och brödtext.

Hursomhelst, här är mina råd:

1. Sömnen är superviktig, både kvantitet och kvalitetet! Se till att få dina 8 timmar, lägg dig tidigt, och kolla upp om du får den mängd djupsömn som du ska ha. Dålig sömn ger MÅNGA biverkningar, en av dem är bukfetma/kärlekshandtag.

2. Ät regelbudet, undvik fasta, då det fuckar upp ämnesomsättningen. Ät helst inget 2 timmar före läggdags, man ska inte gå och lägga sig proppmätt.

3. Kör crunches varje morgon när du vaknar, samt vid varje träningspass, det är MYCKET bättre än situps, det kommer göra underverk för din mage/core. Kör mycket sneda crunches för att särskilt attackera dina "kärlekshandtag"

4. Undvik alkohol så mycket det bara går, helst ingen alkohol alls, inte bara är det en kalori-bomb som genererar hull och övervikt, det fuckar upp med så mycket annat i kroppen, att om folk bara visste så skulle ingen dricka skiten.

5. Var strukturerad med ditt liv i allmänhet, inte bara med träningen då. Planering och struktur tar bort mycket av vardagsstressen, och stress är typ det värsta för kroppen, leder till enorma mängder kortisol-utsöndring, bland andra stresshormoner, som lätt orsakar viktuppgång och annat.

Mina två cent..
Senast redigerad av TupolevTu-144 2025-12-23 kl. 06:51.
Citera
2025-12-23, 07:07
Medlem
CarlosEstevezs avatar
"Lätt som en plätt", ät mindre kalorier än vad du bränner. Finns tyvärr ingen magisk formula. Magrutorna bygger man i köket💪
Citera
2025-12-23, 07:35
Medlem
Kör du någon konditionsträning? Om inte, komplettera gymmandet med det. Spring, cykla, simma, välj promenad istället för bilen/bussen.
Citera
2025-12-23, 08:17
Medlem
Du kan inte punktförbränna.
Undvik alkohol och bara acceptera läget.
Om du avlider inombords får du väl fettsuga dig men skit i det och lägg ingen onödig tid på sånt trams.
Citera
2025-12-23, 08:31
Medlem
Borasare1980s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Är du 45 eller 25? Det står lite olika i rubrik och brödtext.

Hursomhelst, här är mina råd:

1. Sömnen är superviktig, både kvantitet och kvalitetet! Se till att få dina 8 timmar, lägg dig tidigt, och kolla upp om du får den mängd djupsömn som du ska ha. Dålig sömn ger MÅNGA biverkningar, en av dem är bukfetma/kärlekshandtag.

2. Ät regelbudet, undvik fasta, då det fuckar upp ämnesomsättningen. Ät helst inget 2 timmar före läggdags, man ska inte gå och lägga sig proppmätt.

3. Kör crunches varje morgon när du vaknar, samt vid varje träningspass, det är MYCKET bättre än situps, det kommer göra underverk för din mage/core. Kör mycket sneda crunches för att särskilt attackera dina "kärlekshandtag"

4. Undvik alkohol så mycket det bara går, helst ingen alkohol alls, inte bara är det en kalori-bomb som genererar hull och övervikt, det fuckar upp med så mycket annat i kroppen, att om folk bara visste så skulle ingen dricka skiten.

5. Var strukturerad med ditt liv i allmänhet, inte bara med träningen då. Planering och struktur tar bort mycket av vardagsstressen, och stress är typ det värsta för kroppen, leder till enorma mängder kortisol-utsöndring, bland andra stresshormoner, som lätt orsakar viktuppgång och annat.

Mina två cent..
Jag håller med om allt utom punkt tre. Att träna bålen och köra chrunches, sneda och raka, är såklart bra för bålen och det atletiska, men det kommer inte bränna bukfettma och man kommer tvärtom se ännu bredare och tjockare ut kring midjan med större muskler. De flesta bodybuilders menar att midjan tränas tillräckligt av alla andra tunga övningar man gör utan att man tänker på det och de hoppar över specifika bukövningar helt och hållet utom eventuellt vakuum poserandet att suga in magen.

TS, om du har överflöd på fetma kan det bero på att du rent av trycker i dig FÖR mycket protein. Det är svårt att med naturliga medel hålla sig både muskulös och rippad. Ofta när man tränar väljer man ju att trycka i sig överdrivet mycket protein för att verkligen optimera muskelbyggandet men det överflöd som kroppen inte orkar ta tillvara på kommer omvandlas till fett och ju äldre man blir, ju mer kommer fettet hamna just kring midjan istället för att fördelas kring resten av kroppen.
Citera
2025-12-23, 08:49
Medlem
CommonSenses avatar
Kör en fasta på 1 vecka
Citera
2025-12-23, 08:59
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Tränar du för att bli stark behöver du ju äta mycket och då kommer det bli lite kärlekshandtag.
Tränar du för att se bra ut får du väl ha deffperioder som andra bodybuilders har.
Citera
2025-12-23, 10:00
Medlem
blobben!!!s avatar
Du får ha prio på att gå ner i vikt. Det är ganska ironiskt att du frågar fb om hjälp när du kallar dig själv elit.

Byt ut halva tallriken till grönsaker och inse att du inte har en metabolism som en tjugoåring. Sluta tycka synd om dig själv som en liten flicka. Det är inte värdigt en medelålders man. Acceptera hungern.
Citera
2025-12-23, 10:37
Medlem
Samaelssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psystamp
HEJ!
Mitt namn är Johan och är nyss 25+ år gammal. Tränar 6-7 gånger i veckan och älskar det, är verkligen en gymråtta.
Men även om jag tillhör eliten av amatörerna så äldre man blir desto svårare blir det att bli av med fettet, kärlekshandtagen verkligen förstör hela kroppen. Mina ben, rumpa, rygg, bröst och armar är verkligen i min mening, fucking jättetränade och stora o fina.
Men jag försöker med fasta, keto men ofta på helgerna så äter jag lite för mycket och självklart har jag disceplin, men på helgerna blir det svårt när man är ledig.

Skulle vara färdig när jag blev 40 men det sket sig men försöker varje år ändå, skam den som ger sig.
Jag vet att det är kcal in och ut, men jag behöver hjälp. Nej jag tänker inte ge satans mycket pengar till en PT. Det är en heders-sak

Jag vet typ vad jag ska äta men jag har hållt på i mina år, och kroppen är elit men kärlekshandtagen tar på psyket.

Troll undabes
Jag mår skit av detta varje dag så ber dig resperktera att du behöver inte vara nedlåtande, det finns folk i närheten som sköter det åt mig.

tack

Haha! Du har lågt testo min vän, kärlekshandtag är ett klassiskt symptom. Men de e väldigt lätt att fixa. Antingen går du till läkareb(om du har nån försäkring o kan gå till nån privat för i den offentliga vården får du aldrig) eller så skaffar du de själv 👍👍
Citera
2025-12-23, 14:43
Medlem
Svårt ge bra svar utan bild, men antingen har du högre fettprocent än du tror/vill, eller så har du en genetik do inte gillar. Håll igen lite på helgerna, och lägg in en timme eller två lö + sö av cardio. Rask promenad, cykling eller nåt. Såpass fort att du är lite andfådd hela tiden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in