2025-12-22, 21:39
Medlem
manana1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du var inte med på nittiotalet. Andra människor runt dem var det.
Nej, hon missbrukade inte förrän 98 eller 99 ...
Jacke var yngre då, men hennes missbruk kanske inte var av den graden att märkte något av det förrän han 11-12 år, och därför är det den åldern han anger.

Vad som är klarlagt är att det var 5 och ett halvt år EFTER att Jocke flyttat .. så Jocke kan inte ha utsatts av det eller sett henne simma runt som en zombie hög på medicin .. Han ljuger om det också.
Var jag inte med på -90 talet...? Jag är tom äldre än vad du är...😁 Inte för jag förstår hur min ålder skulle vara relevant....

På vilket sätt skulle detta vara klarlagt?
När missbruket börja kan du omöjligt veta. Om du läser bup papperen så ser du att trafikolyckan var 93 lr 94 och det var efter det som missbruket började. Det är fakta. Men det finns däremot ingen info exakt när, så din åsikt bygger på Annikas uttalande i dokumentären. Medans Jacke motsäger det genom att säga att det var i samband med trafikolyckan....
Sen tycker jag att det är konstigt att Annika pratar om smärtstillande, medan Jacke pratar om Xanor. Har mkt svårt att se att Xanor skulle skrivas ut som smärtstillande...Däremot kan jag mkt väl tänka mig att hon fått Xanor (ångestdämpande) pga depression, till följd av familjesituationen....

Kanske vi kommer få veta mer exakt i framtiden. Sjukhusjournaler, där ex utskriven medicin finns med, skulle åtminstone bringa lite mer klarhet. Likadant om Jockes pappa skulle yttra sig.....så en grävande journalist skulle kunnat ha "grävt", om han velat..
Citera
2025-12-22, 21:41
Medlem
wicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frason
KF är nog inte så intresserad av fattiglappens fakesaker.

Det måste oavsett ske en utmätning i deras bostad.
Citera
2025-12-22, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wick

Av vad?
Citera
2025-12-22, 22:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Det är en väsentlig skillnad på ett barn som uppgett att mamman tagit narkotika och varit väck och omsorgspersonal ( skola, fosterhem) som sett modern väck än att kalla en random person för barnvåldtäktsman.
Sitter du gaggar i tomtemössan nu.
Ingen har rapporterat något om det förrän 98/99 .. Det finns alltså inga belägg för att forsätta driva det om en människa som du gör.

Citat:
Dessutom lever flera hundratusen svenskar i missbruk och alla är inte dokumenterade. Tror du på liknande siffror gällande barnvåldtksman din ultra sopa?
Nej, men på högre siffror än så när det gäller män som attraheras till unge under 15 års ålder .. pratar vi om pedofiler = prepubertala barn så räknar med ca 100 tusen i samhället.

De flesta av dem män ..

Innebär det att du är pedofil eller dras till pubertala barn under 15 (hebefili)

Citat:
Inte undra på att du häckar här dagarna i ända och spyr ut din skit, du är tragisk och helt dum i huvudet så ingen vill umgås med dig!
Du tragisk och dum i huvudet som sitter och sprider skit och lögner om en kvinna om inte gjort dig någonting ..
Citera
2025-12-22, 22:23
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frason
KF är nog inte så intresserad av fattiglappens fakesaker.

Ne, jag gillar förövrigt hur den kvinnliga journalisten i Correns podd förklara varför hon ställde frågor om Chrippas kläder, det var inte för hon var så speciellt intresserad av just det, som en glad och entusiastisk Chrippa trodde.

Utan det hon gjorde efter var att kolla KF utmätningar för helt enkelt själv kontrollera huruvida kläderna var fejk.

- Det finns oftast en bakomliggande tanke bakom ens frågor.

Återigen, så var det hysteriskt kul hur Quist inte kunde hålla sig för skratt i podden kring Chrippa.
Citera
2025-12-22, 22:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manana1
Var jag inte med på -90 talet...? Jag är tom äldre än vad du är...😁 Inte för jag förstår hur min ålder skulle vara relevant....

På vilket sätt skulle detta vara klarlagt?
När missbruket börja kan du omöjligt veta. Om du läser bup papperen så ser du att trafikolyckan var 93 lr 94 och det var efter det som missbruket började. Det är fakta. Men det finns däremot ingen info exakt när, så din åsikt bygger på Annikas uttalande i dokumentären. Medans Jacke motsäger det genom att säga att det var i samband med trafikolyckan....
Sen tycker jag att det är konstigt att Annika pratar om smärtstillande, medan Jacke pratar om Xanor. Har mkt svårt att se att Xanor skulle skrivas ut som smärtstillande...Däremot kan jag mkt väl tänka mig att hon fått Xanor (ångestdämpande) pga depression, till följd av familjesituationen....

Kanske vi kommer få veta mer exakt i framtiden. Sjukhusjournaler, där ex utskriven medicin finns med, skulle åtminstone bringa lite mer klarhet. Likadant om Jockes pappa skulle yttra sig.....så en grävande journalist skulle kunnat ha "grävt", om han velat..
Missbruket började 98/99 .. och det är helt korrekt av dig att det kommer efter - lång efter- 93/94.
Det är 98/99 som anges i pappren och av övriga vuxna. Jocke bodde inte hemma då och det är samstämmigt från alla tillfrågade som har haft insyn i familjen.

Vad skulle Jockes pappa kunna yttra sig om - han hade ju ingen kontakt före Jocke placerades enligt Jocke själv.
Citera
2025-12-22, 22:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Ne, jag gillar förövrigt hur den kvinnliga journalisten i Correns podd förklara varför hon ställde frågor om Chrippas kläder, det var inte för hon var så speciellt intresserad av just det, som en glad och entusiastisk Chrippa trodde.

Utan det hon gjorde efter var att kolla KF utmätningar för helt enkelt själv kontrollera huruvida kläderna var fejk.

- Det finns oftast en bakomliggande tanke bakom ens frågor.

Återigen, så var det hysteriskt kul hur Quist inte kunde hålla sig för skratt i podden kring Chrippa.
Fattar du inte att det är en efterhandskonstruktion på grund av att hon kritiserades både av sin kollega och andra för frågorna.
Citera
2025-12-22, 22:55
Medlem
wicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Av vad?

Sådant som finns i hemmet. Läs om utmätning.
Citera
2025-12-22, 23:04
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Det är du som lever i din.
Det förstår du väl själv att hon inte dagligen hade behövt ha den kurtisen om hon faktiskt frågad för Kronofogdens del - då hade hon kontaktat dem först och inte efter att kritiken kom.

Sanningen är nog att hon ville rapportera, ville få många intervjuer eftersom det normalt är något bra - men hon var för okunnig och/eller distanslös för att kunna fråga om själva rättegången.

Edit
Att vara rapportör åt myndigheter strider dessutom ganska direkt mot det journalistiska uppdraget som är att observera och rapportera - och att INTE bli en del av det som denne rapporterar om.

Nej du Micro, bra försök. Du får gärna tro att hon ljuger, men ingen annan här gör det. poddavsnittet var väldigt bra förövrigt!
Citera
2025-12-22, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wick
Dom har ju redan haft utmätningar. Det mesta va ju fake inget för kronofogden. Allt han har på kroppen är kopior. Ja ngt litet skit hittade dom och tog i beslag. Men de tog aldrig datorer osv för Chrippa hävdade han behövde det i sitt jobb. Men jag känner att det blev nog lite fel där. Iaf nu, varken får eller kan han jobba! Så de borde ändå göras ett återbesök för elektroniken!
Citera
2025-12-22, 23:06
Medlem
Citat:
För att ge stöd för den tolkning du hävdar. Visar du inget stöd så är det ju bara samma kattskit som resten.
Det är inte katt skit bara för jag inte vill länka dig. Informationen och Fup ligger där oavsett, svart på vitt, för all framtid!
Citera
2025-12-22, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Nej du Micro, bra försök. Du får gärna tro att hon ljuger, men ingen annan här gör det. poddavsnittet var väldigt bra förövrigt!
Haha, ja det var underhållande.
Vilken tomte fattiglappen är, alla skrattar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in