2025-12-21, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
nedskärningar i a-kassan tex
Inte tänkt att man skall leva på bidrag , sen så hade man inte haft så onödiga utgifter så hade det inte behövts
Citera
2025-12-22, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Det goda hatet levererar, fortsätt så 👍
Du representerar vänsterfolket på ett bra sätt.

Tiotusen handhjärtan till dig 🫶

Den mjäkiga vänster är passé, den existerar inte längre. Hårt ska sättas mot hårt. Och jag är här för att demonstrerar just det.

Det som gynnar gåskarlen, gynnar också gåsen.
Citera
2025-12-22, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Ha ha, kanske var det i din hjärnbark som argumenten liksom bara tog slut. Helt vips, liksom Stalltips från coachen: Lägg ned spriten!

Läs om det lilla dravel som jag citerade. Då lär du se att det är minsann DU som behöver lägga ned spriten.
Citera
2025-12-22, 18:12
Avstängd
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VansterGeniet
Läs om det lilla dravel som jag citerade. Då lär du se att det är minsann DU som behöver lägga ned spriten.

Kanske, men det får bli efter jul i så fall, jag har ju gjort egen snaps!
Citera
2025-12-22, 18:42
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VansterGeniet
Den mjäkiga vänster är passé, den existerar inte längre. Hårt ska sättas mot hårt. Och jag är här för att demonstrerar just det.

Det som gynnar gåskarlen, gynnar också gåsen.

Lycka till, du är vänsterrörelsens bästa reklampelare. De måste vara stolta över din hårda framtoning, tuffing
Citera
2025-12-22, 20:48
Medlem
Citat:
Har jag fattat detta rätt ?,
Om man vill ha välfärden mer tryggad så ska man rösta vänster. Men stor invandring.
Om man vill ha mindre invandring men mindre välfärd så ska man rösta Höger.
Är det rätt uppfattat ?

Nej, du har inte fattat det rätt. Massinvandring kommer leda till sämre välfärd oavsett hur mycket pengar du slänger på problemet.

Du har att välja på:

Med vänstern - sämre välfärd + hög invandring

Med högern - sämre välfärd + låg invandring
Citera
2026-01-01, 11:33
Medlem
Det spelar nog ingen roll på vad man röstar på.
Alla etablerade partier tvingas in i den globalistiska planen att göra alla skuldsatta och montera ned det sociala skyddsnätet och den allmänna välfärden.

Det enda som skiljer Vänstern från Högern är att med vänster kommer det nog ta lite längre tid att montera ned den allmänna välfärdssamhället.

De rikaste familjerna och individerna i världen fortsätter att öka sina förmögenheter i snabb takt. Ny statistik visar att både globala dynastier och svenska miljardärer stärker sina positioner och slår nya rekord.

De senaste sammanställningarna pekar på en kraftig uppgång för de största privata förmögenheterna, både internationellt och på svensk mark

https://www.borskollen.se/nyheter/27/nya-rekord-for-varldens-rikaste-familjer-sa-mycket-okade-formogenheterna-i-ar
Citera
2026-01-01, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Nej, du har inte fattat det rätt. Massinvandring kommer leda till sämre välfärd oavsett hur mycket pengar du slänger på problemet.

Du har att välja på:

Med vänstern - sämre välfärd + hög invandring

Med högern - sämre välfärd + låg invandring

Du har rätt, men en liten rättelse.
Massinvandringen är nog tyvärr här för att stanna, den tar andra former än asylsökanden bara.
Massinvandringen ingår i planen för att montera ned välfärdssamhället.

Med vänstern - sämre välfärd + något högre invandring

Med högern - sämre välfärd + något lägre invandring
Citera
2026-01-01, 13:20
Avslutad
Citat:
Om man vill ha välfärden mer tryggad så ska man rösta vänster. Men stor invandring.
Är det rätt uppfattat ?

Korrekt. Med en röst på Tidö får man mindre och mer kvalificerad invandring - samt mindre bidrag till invandrare och svenska slashasar. Med en röst på rödgrön röra får man mer massinvandring och mer bidrag till invandrare och svenska slashasar.

Allt annat än en röst på Tidö är självmord.
Citera
2026-01-01, 13:28
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Är det rätt uppfattat ?

Högern vill nog ha en större kaka av välfärdspengarna i privat regi , mer än vad (s) bäddade för när de var vid makten.

Det spelar alltså ingen roll angående välfärden. Såssarna som bara förstår makt, har vid upprepade tillfällen kohandlat med vår välfärd genom att sälja ut den till privata (och dyrare) alternativ. Allt för makten
Citera
2026-02-08, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BambuBengt
Du har rätt, men en liten rättelse.
Massinvandringen är nog tyvärr här för att stanna, den tar andra former än asylsökanden bara.
Massinvandringen ingår i planen för att montera ned välfärdssamhället.

Med vänstern - sämre välfärd + något högre invandring

Med högern - sämre välfärd + något lägre invandring

Visst, så är det. Men det spelar enormt stor roll om majoriteten av de som invandrar hit vill bli en del av samhället eller inte. Och där har högern bättre politik för det.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in