2025-12-22, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andvardnaut
Jag vet inte hur det går.
Det ledsamma är att de tagit hand om många hundar , 8 stycken, som de hjälpt få ett bra liv. Så vad som händer med alla hundarna och allt de satsat, det hela känns så sorgligt, ledsamt och svårt förstå (jag har följt dem pga hundarna och blev chockad över vad som hänt, svårt att förstå)
Jag håller med dig. Jag har haft tanken att det är ett bdsm förhållande som spårat! Eller någon utomstående som har anmält, hjälpa hundar gjorde även han när han bodde i Stockholm. Det här är märkligt och det är därför som jag undrar hur det har gått i åtalet. Om det överhuvudtaget är ett koppleri brott.
Citera
2025-12-22, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Jag håller med dig. Jag har haft tanken att det är ett bdsm förhållande som spårat! Eller någon utomstående som har anmält, hjälpa hundar gjorde även han när han bodde i Stockholm. Det här är märkligt och det är därför som jag undrar hur det har gått i åtalet. Om det överhuvudtaget är ett koppleri brott.

Jag vet ingen om T’s förflutna, jag kom in där med hans kamp för hundar och drömmen att skapa en trygg plats för hemlösa hundar.
Varför skulle T förstöra hela sin dröm så där? Något stämmer inte känner jag men ja… det är svårt , människor kan dölja och ha en stark fasad och man vet inte vad som finns bakom. Hundarna de tagit hand om har sköts bra och blivit trygga. Det känns komplicerat.
Citera
2026-01-07, 05:57
Medlem
https://www.tidningenangermanland.se/2026-01-07/sexkopare-pekas-ut-i-den-stora-koppleriharvan/

Via sms och en digital kalender styrdes kopplerihärvan i Kramfors. En man sitter häktad misstänkt för grovt koppleri – och nu börjar sexköparna åtalas.

Mannen som misstänks för grovt koppleri sitter häktad, nytt datum för att väcka åtal för det är den 16 januari
Senast redigerad av Swedensnow 2026-01-07 kl. 06:05.
Citera
2026-01-07, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedensnow
https://www.tidningenangermanland.se/2026-01-07/sexkopare-pekas-ut-i-den-stora-koppleriharvan/

Via sms och en digital kalender styrdes kopplerihärvan i Kramfors. En man sitter häktad misstänkt för grovt koppleri – och nu börjar sexköparna åtalas.

Mannen som misstänks för grovt koppleri sitter häktad, nytt datum för att väcka åtal för det är den 16 januari
Tack för uppdateringen. 🙏
Citera
2026-01-07, 13:55
Medlem
OK, scrollar då in i denna tråd och rotar runt lite på Facebook. Det man hittar är alltså en ansiktstatuerad man som hatar muslimer och tycker Jan Guillou är en fjollig kommunist.

Man skulle få ett ganska mycket bättre samhälle om man bara låste in alla som har Facebook-profiler som hans.
Citera
2026-01-07, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
OK, scrollar då in i denna tråd och rotar runt lite på Facebook. Det man hittar är alltså en ansiktstatuerad man som hatar muslimer och tycker Jan Guillou är en fjollig kommunist.

Man skulle få ett ganska mycket bättre samhälle om man bara låste in alla som har Facebook-profiler som hans.
Hans bakgrund är desto mer intressant! Men då får man backa bandet 10-15år. Rota lite mer på facebook, elr Expressen, Aftonbladet så förstår du hur jag menar. Han var Nr1 i en klubb när det begav sig på den tiden.. Men det är som sagt 10-15år sedan.
Citera
2026-01-07, 15:09
Medlem
Citat:
Hans bakgrund är desto mer intressant! Men då får man backa bandet 10-15år. Rota lite mer på facebook, elr Expressen, Aftonbladet så förstår du hur jag menar. Han var Nr1 i en klubb när det begav sig på den tiden.. Men det är som sagt 10-15år sedan.
Tja, inget förvånande med hans historia. Vare sig att han var en topp i en kriminell organisation, eller att han slängdes ut och hamnade i onåd. De är ju skadade dessa människor och jag har fått namn på fler hustrumisshandlare i den där organisationen. Som ju gärna framställer sig själva som manliga.
Citera
2026-01-12, 09:59
Medlem
Ny artikel i TÅ om mannen, och mycket av det som skrivs i denna tråd bekräftas.
https://www.tidningenangermanland.se/2026-01-12/han-misstankts-ha-salt-kvinnan-i-kramfors/

Backar vi tillbaka bandet ytterligare några år, till en tid då mannen gick under ett annat namn, byts campingidyllen mot gängkriminalitet.

”Han är en obehaglig och udda person”, säger en kvinna i förhör.

Det har tidigare funnits en misstanke om brott mot samma kvinna som han nu misstänks ha sålt för sex. Ärendet gäller misshandel och olaga hot där en förundersökning inleddes men avskrevs i juni 2024.

Mannen och kvinnan har varit gifta men ligger nu i skilsmässa.
Citera
2026-01-12, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wot
Ny artikel i TÅ om mannen, och mycket av det som skrivs i denna tråd bekräftas.
https://www.tidningenangermanland.se/2026-01-12/han-misstankts-ha-salt-kvinnan-i-kramfors/

Backar vi tillbaka bandet ytterligare några år, till en tid då mannen gick under ett annat namn, byts campingidyllen mot gängkriminalitet.

”Han är en obehaglig och udda person”, säger en kvinna i förhör.

Det har tidigare funnits en misstanke om brott mot samma kvinna som han nu misstänks ha sålt för sex. Ärendet gäller misshandel och olaga hot där en förundersökning inleddes men avskrevs i juni 2024.

Mannen och kvinnan har varit gifta men ligger nu i skilsmässa.

Har tidningen läst denna tråd? 😁. Vi pratar alltså om en fd Hells Angels president för 1a Stockholms avdelningen. Men 15år tillbaka i tiden. Däremot så har jag aldrig uppfattat Toma* som obehaglig eller våldsam som tidningen skriver. Jag jobbade i krogdörrar i Stockholm under många år, men jag trodde faktiskt att T hade lugnat ner sig på ålderns höst. Men han är inte dömd än ,men det ser mörkt ut för T nu..
Citera
2026-01-12, 20:55
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/koppleriharvan-i-kramfors-svaller-ett-tiotal-sexkunder-riskerar-atal.

Kramfors: Ett 30-tal sexkunder riskerar åtal.

Ta fram popcorn och väntar på att namn som dyker upp här.
2 st är åtala redan. 🫣
Senast redigerad av Swedensnow 2026-01-12 kl. 21:05.
Citera
2026-01-12, 23:14
Medlem
Citat:
Har tidningen läst denna tråd? 😁. Vi pratar alltså om en fd Hells Angels president för 1a Stockholms avdelningen. Men 15år tillbaka i tiden. Däremot så har jag aldrig uppfattat Toma* som obehaglig eller våldsam som tidningen skriver. Jag jobbade i krogdörrar i Stockholm under många år, men jag trodde faktiskt att T hade lugnat ner sig på ålderns höst. Men han är inte dömd än ,men det ser mörkt ut för T nu..

Jo, jag kan absolut tänka mig att reportrarna på TÅ följer den här tråden. Sen är det ju såklart information som en journalist kan vaska fram själv, iallafall delar av det.
Om du jobbat som krogvakt så tänker jag mig att du har skinn på näsan och är lite hårdare än en genomsnitts-svensson (det måste man ju vara för att klara det jobbet) medan kvinnan som beskrev honom i artikeln som obehaglig var anställd av honom en gång i tiden, det blir ju ett annat maktförhållande när man är rädd för sin chef som man är i en beroendeställning till, och så det klassiska att en gammal MC-kriminell tycker nog många är skitläskig medan folk som är vana att se såna (krogvakter, poliser osv) inte reagerar likadant.

30-tal som kan åtalas, ho ho det här kan bli riktigt grisigt.
i SVT-inslaget sa dom att det kan bli åtal väckt i mitten av februari, så vänta lite med att micra popcornen.
Citera
2026-01-15, 16:42
Medlem
Två st har redan åtalats. Någon som vet vilka de är? Dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in