Citat:
Ursprungligen postat av
Falta
Har tidningen läst denna tråd? 😁. Vi pratar alltså om en fd Hells Angels president för 1a Stockholms avdelningen. Men 15år tillbaka i tiden. Däremot så har jag aldrig uppfattat Toma* som obehaglig eller våldsam som tidningen skriver. Jag jobbade i krogdörrar i Stockholm under många år, men jag trodde faktiskt att T hade lugnat ner sig på ålderns höst. Men han är inte dömd än ,men det ser mörkt ut för T nu..
Jo, jag kan absolut tänka mig att reportrarna på TÅ följer den här tråden. Sen är det ju såklart information som en journalist kan vaska fram själv, iallafall delar av det.
Om du jobbat som krogvakt så tänker jag mig att du har skinn på näsan och är lite hårdare än en genomsnitts-svensson (det måste man ju vara för att klara det jobbet) medan kvinnan som beskrev honom i artikeln som obehaglig var anställd av honom en gång i tiden, det blir ju ett annat maktförhållande när man är rädd för sin chef som man är i en beroendeställning till, och så det klassiska att en gammal MC-kriminell tycker nog många är skitläskig medan folk som är vana att se såna (krogvakter, poliser osv) inte reagerar likadant.
30-tal som kan åtalas, ho ho det här kan bli riktigt grisigt.
i SVT-inslaget sa dom att det kan bli åtal väckt i mitten av februari, så vänta lite med att micra popcornen.