Citat:
Ursprungligen postat av
Pojken med guldbyxorna
Jo, liksom rutorna 46 och 49 är det en nyårsscen – sådana har vi också haft med i åtskilliga år. Man måste nog tillåta sig det för att få ihop en nötskål utan alltför många upprepningar och mer långsökta lösningar (##48 och 59 är ju t.ex. inte julscener egentligen), särskilt som många moderna serier tycks föredra att uppmärksamma nyår framför jul när de berör årets helgfiranden. Och vi brukar ju avsluta tävlingen på nyårsnatten.

Det var det jävligaste, snart försöker du väl lura i mig att jultomten inte finns också!
Vahettere..., jag propagerar som vanligt för att tävlingen kanske ska delas upp i en "allmänhetens åkning" där kraven är lägre och man mycket väl kan veva om Kalle, Bamse, 91:an och kanske liiite svårare grejer som Peo och Judge Dredd varje år. Och så en "elitserie" där folk som kapar till sig en 20 -30 poäng varje år får briljera. Då får alltså inte typ Man-At-Arms, PlantaGenista, timheidecker, Popesize och t o m lilla jag inte lägga sig i på den lägre nivån. Apropå att få ihop fler nötter utan att de blir för uppenbara. OCH kanske också att locka fler att ta sig en titt på quizet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pojken med guldbyxorna
Nej, men serieskaparen torde liksom många andra ha inspirerats av Schulz när han vid mitten av 1960-talet började utesluta alla vuxna ur sin befintliga familjeserie – inklusive de tidigare huvudpersonerna – och fokusera på konverserande barn. Mort Walkers figur Lt Fuzz (fänrik Fjun) sägs ha fått sitt namn efter Fuzzy Philbrick, vilket skall ha varit den ursprungliga titeln på den serie som vi här söker, en titel som dock ratades av syndikatet och aldrig användes.
Jaha, börjar vi snacka ledtrådar nu!

Då vill jag fortsätta diskussionen om nr 4 och 8. ÄR 4 Åsa-Nisse och det bara söks rätt tecknare? Eller är jag på helt fel träd och skäller?
Liknande fråga på nr 8. Är det något specialprojekt som söks? Annars gissar jag naturligtvis på "Familjen Flax" (Hi and Lois) av Dik Browne och Mort Walker, så är det i a f avbetat.