Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-21, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Brukar ju vara tvärtom

https://youtu.be/ddVl8Gp2rWY?si=YWS2SNrTcIHxIPq-
Jaha och vad har den videon med saken att göra?
Citera
2025-12-21, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norkam
Bra att hon hoppade av, för hennes gissning var fel.

Första gången jag minns att någon var övertygad om ett svar när 50:50 tog bort det alternativet.

Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Säkert att du inte blandar ihop henne med någon annan?

Hon var ju inne på rätt svar men vågade inte chansa

50/50 hjälper ju nästan alltid deltagaren. Om 50/50 tog bort det alternativ som hon trodde på så HJÄLPTE det ju henne förstår ni väl?

Annars hade hon ju svarat att guss betyder pojke och därmed åkt ut, för det var ju fel. Det betyder tjej.
Citera
2025-12-21, 23:18
Medlem
Citat:
Sedan kan vi väl en gång för alla ta död på diskussionen om att 50/50 slumpar sig efter deltagarens önskemål.

Tanten trodde ju att guss betyder pojke , men efter att hon valde 50/50 så försvann det alternativet .

Om inte det bekräftar att 50/50 inte gynnar deltagarna efter vad dom själva tror så vet jag inte vad som är det

Nu säger du ju helt emot dig själv. Att hon fick veta att hon var påväg att svara fel och åka ut HJÄLPTE väl henne om något?

Tror du det hade hjälpt om pojke och flicka var kvar som alternativ, hon svarar pojke som hon är säker på och åker ut för det är fel svar?

Tack vare att 50/50 hjälpte henne nu så fick hon ju stanna kvar i spelet, och detta bevisar bara ännu en gång att 50/50 inte är slumpmässigt eftersom det 95 gånger av 100 gynnar deltagaren.
Citera
2025-12-21, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Nu säger du ju helt emot dig själv. Att hon fick veta att hon var påväg att svara fel och åka ut HJÄLPTE väl henne om något?

Tror du det hade hjälpt om pojke och flicka var kvar som alternativ, hon svarar pojke som hon är säker på och åker ut för det är fel svar?

Tack vare att 50/50 hjälpte henne nu så fick hon ju stanna kvar i spelet, och detta bevisar bara ännu en gång att 50/50 inte är slumpmässigt eftersom det 95 gånger av 100 gynnar deltagaren.
Jag kanske får se om programmet men jag är helt säker på att hon trodde att guss betyder pojke och det alternativet försvann när hon tog 50/50.

Fattar inte vad du menar faktiskt
Citera
2025-12-21, 23:53
Medlem
Citat:
Jag kanske får se om programmet men jag är helt säker på att hon trodde att guss betyder pojke och det alternativet försvann när hon tog 50/50.

Fattar inte vad du menar faktiskt

Det jag menar är: Hade pojke varit kvar som alternativ efter 50/50 så hade hon valt det. Då hade hon ju åkt ut. Och att åka ut är väl inte att bli hjälpt... Eller?

Således fick hon hjälp av 50/50 att "pojke" försvann. För det gjorde att hon räddades kvar i spelet istället för om "pojke" var kvar och hon hade valt det och åkt ut.

Således: 50/50 hjälpte henne. Hon fick veta att "oj, jag var ju helt fel ute. Vilken tur att jag inte gissade på pojke, då hade jag ju åkt ut. Nu kan jag ta en till livlina och fråga stjärnorna och gå vidare i spelet o vinna ännu mer pengar istället".

Vet inte hur jag kan förklara detta bättre för dig nu..
Senast redigerad av Anonym555 2025-12-22 kl. 00:01.
Citera
2025-12-22, 01:43
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Jaha och vad har den videon med saken att göra?
Att det brukar vara tvärtom mot vad du skrev. Vilket sker i videon på ett väldigt komiskt sätt.
Citera
2025-12-22, 02:53
Medlem
Citat:
Att det brukar vara tvärtom mot vad du skrev. Vilket sker i videon på ett väldigt komiskt sätt.

Vet inte hur det var förr i tiden, men i Postkodmiljonären blir ju 50/50 till fördel för deltagaren 95 gånger av 100, vilket får en att undra om det är helt slumpmässigt.
Citera
2025-12-22, 08:56
Medlem
Citat:
Det var dock inte så längesen som en deltagare tog 50/50 och bägge alternativen som han valde mellan blev kvar efter att datorn plockat bort 2 felaktiga alternativ .

Så du har fel
Citera
2025-12-22, 08:59
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Det var dock inte så längesen som en deltagare tog 50/50 och bägge alternativen som han valde mellan blev kvar efter att datorn plockat bort 2 felaktiga alternativ .

Så du har fel
"Att det brukar vara" betyder inte "varje gång"
Citera
2025-12-22, 09:03
Medlem
Citat:
"Att det brukar vara" betyder inte "varje gång"
Hittils har jag dock inte sett några som helst belägg , bevis på att 50/50 slumpas till deltagarens fördel allt som oftast.

Ren konspirationsteori på Flashback så länge motsatsen inte bevisas
Citera
2025-12-22, 09:05
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Hittils har jag dock inte sett några som helst belägg , bevis på att 50/50 slumpas till deltagarens fördel allt som oftast.

Ren konspirationsteori på Flashback så länge motsatsen inte bevisas
Du verkar inte ens ha koll på vad fördel betyder då du skrev att den som trodde "guss" betydde pojke fick en nackdel när pojke försvann. Precis som en annan i tråden redan påpekat.
Citera
2025-12-22, 09:08
Medlem
Citat:
Du verkar inte ens ha koll på vad fördel betyder då du skrev att den som trodde "guss" betydde pojke fick en nackdel när pojke försvann. Precis som en annan i tråden redan påpekat.
Jag har för tusan sett dom flesta avsnitten senaste 5-10 åren i alla fall.

Varför skulle 50/50 gynnas till den tävlandes fördel i förhållande till vilka alternativ deltagaren vill ha kvar för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in