2025-12-21, 05:46
Medlem
makduis avatar
Hej! under min första tripp vilket var med LSA så såg jag flower of life, en alien och jesus tavla i golvet (dessa var dock både vanliga samt att jag tänkt igenom mycket av de två senare precis innan trippen) och det jag undrar är angående en ostrivare som blev till ett järnlås från tidig barndom, hur det uppenbarade sig av allt? Ostrivaren transformerades i ett 3 dimensionellt kan endast säga övernarturligt mönster som sedan jättesnabbt fick det att se ut som att den mini osthyveln blev ett stort järnlås större än osthyvelns verkliga form.

Jag hade varken emotionell eller tankekoppling alls inte ens tidigare månader till detta järnlås som uppenbarade sig. Ställ gärna vilka frågor som helst, fundera hursom hur och varför.

Jag skriver övernaturlig för att mönstret såg ut som 3 dimensionellt men det var obeskrivbart, på något sätt simpelt men endå komplext endast för att det verkligen verkade som att det innehöll delar av högre dimensioner än våran också.
Senast redigerad av makdui 2025-12-21 kl. 05:53.
Citera
2025-12-21, 06:20
Avslutad
Häftigt. Men det är den del av din hjärna som använder sig av symboler som gjort sig påmind. Finns teorier om att den delen av oss i hög mån är dold och mest kommunicerar med vårat jag via drömmar. Eller då under dylika rus.

Vad det betyder för just dig kan jag inte ens börja gissa, fast vid närmare eftertanke så känns ju låsets koppling till osthyveln som att någonting osthyveln representerar håller dig fången. Men kan vara något helt annat också.

Ibland förstår man något utan att förstå det. Det finns inga ord, eller; det som ska utryckas är för komplext för ord och istället används en eller flera symboler. Alternativt att orden inte betyder någonting för våra riktiga jag utan det måste med en känsloladdning som symbolerna ger för att vi ska kunna ta till oss budskapet.
Citera
2025-12-21, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makdui
Hej! under min första tripp vilket var med LSA så såg jag flower of life, en alien och jesus tavla i golvet (dessa var dock både vanliga samt att jag tänkt igenom mycket av de två senare precis innan trippen) och det jag undrar är angående en ostrivare som blev till ett järnlås från tidig barndom, hur det uppenbarade sig av allt? Ostrivaren transformerades i ett 3 dimensionellt kan endast säga övernarturligt mönster som sedan jättesnabbt fick det att se ut som att den mini osthyveln blev ett stort järnlås större än osthyvelns verkliga form.

Jag hade varken emotionell eller tankekoppling alls inte ens tidigare månader till detta järnlås som uppenbarade sig. Ställ gärna vilka frågor som helst, fundera hursom hur och varför.

Jag skriver övernaturlig för att mönstret såg ut som 3 dimensionellt men det var obeskrivbart, på något sätt simpelt men endå komplext endast för att det verkligen verkade som att det innehöll delar av högre dimensioner än våran också.

Vad är en "riktig" hallucination för något?
Senast redigerad av mystiskstiligman 2025-12-21 kl. 06:37.
Citera
2025-12-21, 06:55
Medlem
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystiskstiligman
Vad är en "riktig" hallucination för något?

Alltså en hallucination som inte bara är en hallucination och som oftast har djup mening sammankopplat med viktig information

att se nånting verkligt och kalla det hallucination är ju inte särskilt korrekt men att kunna skilja mellan mindre viktiga visioner och andra visioner som kanske bara är för underhållningen eller "flummandets" skull är väldigt belönande då man får så mycket mer än nöjje
Senast redigerad av makdui 2025-12-21 kl. 07:01.
Citera
2025-12-21, 07:25
Medlem
Citat:
Alltså en hallucination som inte bara är en hallucination och som oftast har djup mening sammankopplat med viktig information

att se nånting verkligt och kalla det hallucination är ju inte särskilt korrekt men att kunna skilja mellan mindre viktiga visioner och andra visioner som kanske bara är för underhållningen eller "flummandets" skull är väldigt belönande då man får så mycket mer än nöjje

Så fint, sluta knarka, det fuckar upp din hjärna.
Citera
2025-12-21, 07:43
Medlem
makduis avatar
Citat:
Så fint, sluta knarka, det fuckar upp din hjärna.
va? jag har inte knarkat på 2 år och min hjärna har aldrig varit särskilt förstörd av knark heller.
Citera
2025-12-21, 09:02
Medlem
pn222jws avatar
Intressant. Osthyveln kan tolkas som en varning att inte bli drogberoende. Att småäta ost känns tryggt. Ost är oskyldigt, men är nästan för gott - man kan inte låta bli att ta mer och mer. Knepet är att bara köpa hem en liten bit. Detsamma gäller riktiga droger - du kan bli "inlåst" i ett beroende. Problemet förstoras då (liknelsen mellan osthyveln och låset) och det psykologiska beroendet kan bli större än den sköna känslan. Alltså - ta inte lite mer, och mer, och mer... utan bara en viss liten dos.
Citera
2025-12-21, 09:07
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:

Kan du inte googla fram bilder och länka på hur denna ostrivare och detta järnlås såg ut? Menar du ett rivjärn? Ett hänglås? Eller vad?
Citera
2025-12-21, 12:54
Medlem
Citat:
va? jag har inte knarkat på 2 år och min hjärna har aldrig varit särskilt förstörd av knark heller.

Citat:
Hej! under min första tripp vilket var med LSA ....

Citera
2025-12-22, 05:46
Medlem
makduis avatar
Citat:

detta var för 15 år sedan och lsa är varken klassad drog eller knark
Citera
2025-12-22, 05:51
Medlem
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Kan du inte googla fram bilder och länka på hur denna ostrivare och detta järnlås såg ut? Menar du ett rivjärn? Ett hänglås? Eller vad?
Nu räckte det faktiskt att jag googlade på rivjärn så såg jag att det är väldigt likt ett hänglås i formen, men undrar då iaf hur min hjärna kunde gått så långt bak i tiden för att forma just den av alla gamla minnen liksom nånting närmare hade vart mer logiskt.
Citera
2025-12-22, 14:25
Medlem
Citat:
Nu räckte det faktiskt att jag googlade på rivjärn så såg jag att det är väldigt likt ett hänglås i formen, men undrar då iaf hur min hjärna kunde gått så långt bak i tiden för att forma just den av alla gamla minnen liksom nånting närmare hade vart mer logiskt.

Därför att din hjärna trippade, hade den då och där kommit ihåg Kalle Anka så hade du fått se Kalle hängades upp och hållandes i ett ostrivjärn i 3D-format.
Det är inget som helst mystiskt med det, våra hjärnor spelar oss spratt hela tiden, särskilt när de trippar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in