2025-12-21, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoepag
På vilket sätt?
”Jag försvarar inte Clinton eller Andrew men de bör utredas på samma sätt som Trump bör.
Hade de sex med minderåriga och offer för sex trafficking så förtjänar de att hängas ut och om möjligt straffas.”

Är det svårt att förstå? Då tar jag det igen. Om Clinton haft sex med en minderårig eller offer för sex trafficking så bör han hängas ut precis som Trump.
Har inget med politik att göra, försökte Biden skydda politiska vänner genom att hålla utredningen hemlig så gjorde han fel.

Jag ogillar trumps politik men är ingen demokrat, jag får dessutom inte rösta i USA.

Vad du håller på med är mycket svårare att förstå. Det finns massor som luktar illa om trumps hantering av Epstein utredningen. Varför håller du honom om ryggen? Spelar det ingen roll om han är en pedofil för dig? Eller sexbrottsling?

Självklart hade jag haft emot honom om det visade sig att han var pedofili eller sexbrottsling. Då ska han straffas hårt osv.

Men nu har det visat sig att han har noll och ingenting med utredningen att göra och att det bara var propaganda och lögner som hjärntvättade sväljer.

Jag har egentligen inget emot demokrater eller ens vänstern, men skenhelighet och dubbelmoral.
Citera
2025-12-21, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Varför ska han utredas om han inte är delaktig överhuvudtaget?

Det är över 100 000 filer. FBI har i flera år försökt sätta dit honom och rädade hans hem och t.o.m. sniffade på Melanias trosor.

Förstår du vilket liv det hade blivit om han var med? Han gick ju till val själv med att släppa filerna och beslutade dessutom det. Tror du verktygen han hade gjort det om han var delaktig? Jag förstår om du tror att han är dum, men så dum?

Det är ju nu däremot väldigt självklart varför Biden inte släppte dem.

Varför ska Trump utredas???

Trump är den mest kriminella president som USA har haft någonsin. Det orangefärgade svinet blev inspelad när har försökte övertala Georgias guvernör att "hitta" några tusen röster som skulle ge Trump segern i den delstaten. Han spelade givetvis en helt avgörande roll för att tusentals MAGA-galningar attackerade Kaptiolium, vilket var så nära en statskupp som USA har kommit någonsin. Han har genomfört en massa saker som han enligt konstitutionen inte har rätt att bestämma över, som att ensidigt och utan att fråga kongressen om lov införa jättehöga tullar mot massor av länder. Han har skickat ut militären att marschera på gatorna i städer som han inte tycker om, därför de är demokratiskt styrda. Han har låtit gripa folk på gatorna och sätta dem på ett flygplan utan rättegång och skicka dem till ett "helvetes-fängelse" i El Salvador. Han kunde ju åtminstone ha nöjt sig med att skicka de här personerna hem till deras hemländer!!!

Nej, Trump är den värsta skurken som någonsin har varit president i USA. Och du tror att han inte finns med i Epstein-filerna, med tanke på att han inte syns där? När hundratals filer är helt svarta och censurerade? Så att Trump inte syns där, fastän det finns jättemycket bevis på att Trump och Epstein tidvis var "jättekompisar" och umgicks nästan jämt?

Kan du inte ta den om Rödluvan också?
Citera
2025-12-21, 16:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
En ytterligare kommentar...
Det är ett generellt problem att DOJ släppt bilder och vissa dokument utan kontext och sammanhang. Det gör det svårare för allmänheten och Epsteins offer att granska materialet och se samband. Julie K Brown tog upp det problemet. Att det inte finns en röd tråd. Grävande journalister har lite att jobba med framöver...

I några fall kan det också bilderna lura läsaren.
Som bilden där Diana Ross syns med Michael Jackson och deras respektive barn (Clinton är också på bilden) Ansiktena på Dianas och Michaels barn är maskade. Dianas son kommenterade själv på sociala medier att han inte är en oidentifierad person (offer).

Fotot togs i samband med en fundraising för demokraterna 2005 där Michael uppträdde och har tidigare publicerats i tidning. Alltså en offentlig bild tagen av en journalist. CNN publicerade denna bild från dokumenten utan kontext och den fick stor spridning. Så jag förstår att Dianas Ross son reagerade.
Hur fick Epstein tag på det fotot?
Ja, jag läste i förbifarten att det var nåt med den bilden och såg den redan omaskade.

Blir nog mycket snurr om det här.
Läste att det satt ett stort juridiskt team redo inför släppet, för att typ granska.. de som granskar.
Det är väl hur nya lagen följs och hittills har de ju brustit redan vid släppet.

Ang Kellen så är hon född maj 1979.
2002 sägs Kellen ha börjat för Epstein.
Då var hon 22 el 23 år.
Resan till Brunei var maj 2002.
I januari 2002 var hon till sthlm.

Nu behöver hon bara vara servitris från NY så stämmer även Grattishälsningen.
Av med masken, av med masken!

"Epstein's former Palm Beach housekeeper, Juan Alessi, said that at the end of his time working there, Kellen began working for Epstein - he left in 2002.
He said that Kellen 'immediately took over the telephone, answering the phone, and I guess - I think she did the scheduling of the massages'.
https://www.google.com/amp/s/www.dailymail.co.uk/news/article-14455661/amp/jeffrey-epstein-lieutenant-sarah-kellen-spotlight-unearthed-evidence.html
Citera
2025-12-21, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Brottsutredningar är till för rättsväsendet. I USA är de inte en offentlig handling så det finns knappast någon praxis. Här är den offentliggjord med en presidentorder.

Ännu större anledning att maska.
Citera
2025-12-21, 16:52
Medlem
Citat:
Du har inte kollat 100 000 filer. Sluta ljug. Det är ca 500 sidor maskade av 100 000. Do the math.

Här: ta första bästa artikel och lås själv att det handlar om 500+ sidor som är 100% censurerade. Sen är andra dokument mindre än 100% censurerade.

https://www.cbsnews.com/news/epstein-files-redaction-over-500-pages-entirely-blacked-out/
Citera
2025-12-21, 16:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Tystnaden på vänsterkanten kring Bill Clinton och Epstein-ön säger allt.

De bryr sig inte om offren – för dem är det bara ett politiskt spel.

De som överlevde Epstein ön förtjänar bättre.
Har han varit till ön?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMcJill-Phd
Det är väl rätt självklart att både republikaner och demokrater (fast mest demokrater) finns med bland pedofilerna och att inga av de inblandade vill att listorna släpps. Om Trump velat skydda någon så lär det handla om rikets säkerhet (ifall t ex Mossad varit inblandat) och påtryckningar från mäktiga republikaner. Trump har givetvis inget intresse av att skydda Bill Clinton. Det förstår ett barn.

Ok, så du menar alltså att trump valt att försöka skydda clinton because reasons?! Den trump jag känner tar till alla möjliga medel för att vinna.

Det kom ju nya uppgifter sent igår kväll som bland annat publicerades på omni där vissa kort av trump som redan varit officiella sedan tidigare, även kommit ut via detta utskicket och denna gång var trumps ansikte cencurerat. Om nu fbi "råkat" maskera redan officiella bilder med trump; hur många fler bilder har isf maskerats med trump i resterande bilder?

Vi kan inte säga något säkert innan även demoktaterna haft makten en period så att de har en möjlighet att släppa bilder som trump-administrationen eventuellt håller på som kan skada trump. Ifall det däremot inte kommer nya bevis/bilder även då, ja då vet vi helt säkert att trump e ren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radikalexorcist
Jag diskuterar inte om Trump är skyldig till sexuella övergrepp, för det har inte kommit fram några bevis för det i de släppta dokumenten. Att en stor del av dom är maskade kan man naturligtvis ifrågasätta.

Mitt intresse ligger i hur djup relationen mellan Trump och Epstein har varit. Trump själv har ju kommit med två olika versioner, att han har haft en lång vänskap med Epstein och att han knappt har haft någon relation alls till honom. Vad tror du att det beror på?

Den har vän inte varit mer än det som kommit fram? Epstein florerade på kändisfester i finanseliten.

De kände varandra men var knappast nära. Trump tog ju t.o.m avstånd från honom när han kände till olagligheterna.

Det gjorde däremot inte Clinton. Han var på ön och badade jacuzzi med brottsoffer och förekommer frekvent i utredningen.
Citera
2025-12-21, 16:57
Medlem
Citat:
Självklart hade jag haft emot honom om det visade sig att han var pedofili eller sexbrottsling. Då ska han straffas hårt osv.

Men nu har det visat sig att han har noll och ingenting med utredningen att göra och att det bara var propaganda och lögner som hjärntvättade sväljer.

Jag har egentligen inget emot demokrater eller ens vänstern, men skenhelighet och dubbelmoral.

Hur är det bevisat? De har fortfarande inte släppt alla dokument och de som släppts är censurerade. Det handlar inte om maskering av ansikten eller namn utan i många fall helt svart markerade.
Nu är det 15 dokument som försvunnit varav ett var ett foto på Trump.

Det är inte jag som är skenhelig, jag förstår inte hur du kan se dig själv i spegeln.
Citera
2025-12-21, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Varför ska Trump utredas???

Trump är den mest kriminella president som USA har haft någonsin. Det orangefärgade svinet blev inspelad när har försökte övertala Georgias guvernör att "hitta" några tusen röster som skulle ge Trump segern i den delstaten. Han spelade givetvis en helt avgörande roll för att tusentals MAGA-galningar attackerade Kaptiolium, vilket var så nära en statskupp som USA har kommit någonsin. Han har genomfört en massa saker som han enligt konstitutionen inte har rätt att bestämma över, som att ensidigt och utan att fråga kongressen om lov införa jättehöga tullar mot massor av länder. Han har skickat ut militären att marschera på gatorna i städer som han inte tycker om, därför de är demokratiskt styrda. Han har låtit gripa folk på gatorna och sätta dem på ett flygplan utan rättegång och skicka dem till ett "helvetes-fängelse" i El Salvador. Han kunde ju åtminstone ha nöjt sig med att skicka de här personerna hem till deras hemländer!!!

Nej, Trump är den värsta skurken som någonsin har varit president i USA. Och du tror att han inte finns med i Epstein-filerna, med tanke på att han inte syns där? När hundratals filer är helt svarta och censurerade? Så att Trump inte syns där, fastän det finns jättemycket bevis på att Trump och Epstein tidvis var "jättekompisar" och umgicks nästan jämt?

Kan du inte ta den om Rödluvan också?

Här har vi en konspirationsteoretiker av värsta sorten. Värre än plattjordarna och Bigfoot.

Han är varken dömd, impeached eller fängslad, sitter helt tryggt, men är tydligen den största skurken hahaha. Jävla jöns.

Snacka om hjärntvättad.

Förresten, nya siffror visar fantastik ekonomisk utveckling och låg inflation i USA.

Sanningen svider hahaha
Citera
2025-12-21, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Här: ta första bästa artikel och lås själv att det handlar om 500+ sidor som är 100% censurerade. Sen är andra dokument mindre än 100% censurerade.

https://www.cbsnews.com/news/epstein-files-redaction-over-500-pages-entirely-blacked-out/

Ok du klarade alltså inte att ”do the math”

Jag kan göra det åt dig:

500/100 000 x 100 =0,5.

Vi kan runda upp til 1 % om du vill.

Hahaha jävla korkade jöns.
Citera
2025-12-21, 17:07
Medlem
develis avatar
Citat:
De kände varandra men var knappast nära. Trump tog ju t.o.m avstånd från honom när han kände till olagligheterna.
De var bästa vänner under lång tid.

Att det är obehagliga uppgifter om din avgud för din del betyder inte att det är fritt fram att ljuga.

En väldokumenterad vänskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in