Citat:
Ursprungligen postat av
UschKlistersson
Du vill med andra bara bad faitha mig.
Inte dig personligen men du måste förstå att här på Flashback så är saker som regtid, tidigare inlägg och så vidare viktigt. Utan det så kan jag inte dra några slutsatser om din trovärdighet utan du blir bara en helt okänd människa på internet. Men det är som sagt inget personligt. Nu visade det ju sig att du inte alls var låst i någon särskilt hypotes utan som du själv säger så serverar du bara korrelationer, och så får var och en göra vad dom vill med det, och det är mer än man kan säga om andra i det här delforumet.
Citat:
Jag säger inte vem eller vilka som låg bakom det. Jag förmedlade bara korrelationer.
Rätt uppfriskande i en tråd där vissa konstant blandar ihop kausalitet och korrelation.
Citat:
Charlie Kirk och Ben Shapiro var inte direkt osams med varandra så vitt jag vet. Jag köper själv inte de mer vilda teorierna om Israel heller så sett. En teori jag leker med är dock att Charlie eliminerades så att Shapiro kunde säkra greppet ändå. De kanske misstänkte att Charlie låg i riskzonen till att "wander off the reservation" sas och ville inte ta några risker på det planet.
Intressant ändå. Jag är liksom inte så brydd om USiansk politik så har dålig koll på en del detaljer, bland annat vad Shapiro har för sig men sense it makes. Interna stridigheter är definitivt en möjlighet. Det enda som gnager lite, det är att Robinson. Om han är en patsy - vad är det för skit dom har på honom som skulle kunna vara problematiskt? Hans sexualitet ligger ju inte honom i fatet till exempel. Visst är transor och furries knepiga typer, men det är samtidigt inget man behöver dölja i samhället för att undvika skandaler. Samma med politisk åskådning. Från vad jag har förstått så hade han inte direkt några åsikter som anses för fula för att hängas ut till vädring. Men jag har inte lagt allt för mycket tid (ingen) att gräva så djupt i det hela eftersom jag anser att det är slöseri med tid innan rättegången eftersom försvaret av förklarliga skäl tiger som muren.
Citat:
Om det är Ben och Erika som ligger bakom det hela någonstans så skulle det onekligen vara "the perfect crime". Men jag säger heller inte att det är så. Jag finner bara hela Erikas bakgrund och historia med bla Trump suspekt.
Ja, delar av det är minst sagt suspekta, men att en gammal skönhetsmiss har känningar hos Donald Trump är i sig inte särskilt skumt till exempel.
Citat:
Jag sörjer inte heller Charlie Kirk. För jag diggar inte Kristen Nationalism precis milt uttryckt.
Nej, jag sörjer inte heller Kirk personligen. Däremot, eftersom den främsta tes jag tror på är den officiella, så är jag rätt orolig över att meningsmotståndare mördas.