2025-12-21, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eorga
Är det?

Ja. Om hatet är tillräckligt uppskruvat. Att se rött heter inte så utan anledning. Du skiter i alla följder
Citera
2025-12-21, 01:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Det jag läst och hört om fallet i media och på forum är tillräckligt för mig att dra den slutsatsen.
Och vad är det då du har "läst och hört om fallet i media och på forum" som du grundar din övertygelser på?

Börja med ditt bästa exempel.

Citat:
Jag är 100% procent säker på att det domen blir att Tyler Robinson sköt Kirk med ett gevär av kalibern 30-06.
Och min fråga kvarstår:

- Vilka är dina bevis för det?

Citat:
Hur många procent säker är du på att det inte blir så?
Jag vet bara att jag så här långt har tagit del av exakt noll bevis för att så är fallet. Med det sagt så är mitt utgångsläge att patsyn, i det här fallet Tyler Robinson, är helt oskyldig.

Precis som alla andra lone nut patsies sedan mordet på JFK och framåt.

Igen, vilka är dina bästa bevis för att Tyler Robinson mördade CK och som du grundar din övertygelse (100%) på?
Citera
2025-12-21, 02:33
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Då kanske du ska vara försiktig med att klaga på folk som tror på saker som inte är bevisade.
Citera
2025-12-21, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eorga
Är det? Sex är väl starkare.

Och lusten efter pengar kanske. Kirks organisation är ju värt en del…
Finns bättre sätt att få sin äkta hälft mördad, än någon amatör som skjuter denne.
Citera
2025-12-21, 10:27
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Och vad är det då du har "läst och hört om fallet i media och på forum" som du grundar din övertygelser på?

Börja med ditt bästa exempel.

Och min fråga kvarstår:

- Vilka är dina bevis för det?

Jag vet bara att jag så här långt har tagit del av exakt noll bevis för att så är fallet. Med det sagt så är mitt utgångsläge att patsyn, i det här fallet Tyler Robinson, är helt oskyldig.

Igen, vilka är dina bästa bevis för att Tyler Robinson mördade CK och som du grundar din övertygelse (100%) på?
Mina övertygelser är baserade på den informationen som presenterats i media när det gäller vem som är skytten, händelseförloppet och de bevis som det påstås finns. DNA, fingeravtryck, vittnen, övervakningsfilmer, telefondumpningar, konversation med pojkvän osv

Jag har ingen möjlighet att själv kontrollera dessa bevis och om domaren väljer att kasta ut de bevis som påstås finns eller om de av nån anledning inte håller kommer jag omvärdera min inställning då.

När det gäller konspirationssidans olika "bevis" så har jag inte sett nåt som jag tror på för fem öre.
Senast redigerad av Västkustskt 2025-12-21 kl. 10:32.
Citera
2025-12-22, 18:26
Avslutad
Erika kände Donald Trump långt innan hon träffade Charlie. Hon vann Trumps "Miss Arizona" tävling en gång i tiden. Bägge Erikas förläldrar har bakgrund inom militär underrättelsetjänst. Erika var med och styrde ett barnhem i Rumänien som många barn försvann ifrån. Tillräckligt många för rumänska myndigheter att stänga ner barnhemmet till slut. Men det har väl säkert inget med hela Epstein grejen att göra, eller hur Trump fanboys? För alla vet ju att Trump inte hade något med Epstein att göra, eller hur Trump fanboys? I alla fall sedan träffade Erika och Charlie varandra när hon skulle gå på en jobb intervju hos TPUSA. Fyra år senare dör Charlie. Oj då. Nu har hon ärvt allt från honom och började podda utav bara den bara veckor efter sin makes död och har även gett Ben Shapiro nycklarna till en hel del av operationen också. Hoppsan.

Synd att Candace Owens ska krångla till det med sina mer hjärndöda teorier som hon och andra sprider. Men det är ju hennes jobb. Cointelpro.
Senast redigerad av UschKlistersson 2025-12-22 kl. 18:31.
Citera
2025-12-22, 18:37
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UschKlistersson
Erika kände Donald Trump långt innan hon träffade Charlie. Hon vann Trumps "Miss Arizona" tävling en gång i tiden. Bägge Erikas förläldrar har bakgrund inom militär underrättelsetjänst. Erika var med och styrde ett barnhem i Rumänien som många barn försvann ifrån. Tillräckligt många för rumänska myndigheter att stänga ner barnhemmet till slut. Men det har väl säkert inget med hela Epstein grejen att göra, eller hur Trump fanboys? För alla vet ju att Trump inte hade något med Epstein att göra, eller hur Trump fanboys? I alla fall sedan träffade Erika och Charlie varandra när hon skulle gå på en jobb intervju hos TPUSA. Fyra år senare dör Charlie. Oj då. Nu har hon ärvt allt från honom och började podda utav bara den bara veckor efter sin makes död och har även gett Ben Shapiro nycklarna till en hel del av operationen också. Hoppsan.

Synd att Candace Owens ska krångla till det med sina mer hjärndöda teorier som hon och andra sprider. Men det är ju hennes jobb. Cointelpro.
Jag är ingen fanboy men jag tror ändå inte att Epstein har något med saken att göra. Eller Trump. Eller Erika för den delen. Korrelation och kausalitet, du vet?
Citera
2025-12-22, 18:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag är ingen fanboy men jag tror ändå inte att Epstein har något med saken att göra. Eller Trump. Eller Erika för den delen. Korrelation och kausalitet, du vet?

Snacka om slapphänt bortviftning utav infodumpen och korrelationerna jag precis förmedlade.
Senast redigerad av UschKlistersson 2025-12-22 kl. 18:40.
Citera
2025-12-22, 18:44
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Snacka om slapphänt bortviftning utav infodumpen och korrelationerna jag precis delgav.
Det är just det, det är bara korrelationer. Och dessutom som det står nu, obekräftade påståenden från en okänd människa på internet. Jag säger inte att det är falskt eller att du ljuger, bara att jag behöver bli mer övertygad. För så som det står nu så är det en trave påståenden och inte en infodump.

Men din tes är alltså att det är nån slags maktspel inom TPUSA, eller har jag missuppfattat dig?
Jag är i ärlighetens namn inte helt främmande för den idéen och håller den för betydligt mer trolig än att det skulle vara Israel som ligger bakom. Jag är dock inte lika övertygad om att Erika ligger bakom det hela, något mastermind kan man inte beskylla henne för att framstå som, snarare tvärtom.
Citera
2025-12-22, 19:05
Avslutad
Citat:
Det är just det, det är bara korrelationer. Och dessutom som det står nu, obekräftade påståenden från en okänd människa på internet. Jag säger inte att det är falskt eller att du ljuger, bara att jag behöver bli mer övertygad. För så som det står nu så är det en trave påståenden och inte en infodump.

Du vill med andra bara bad faitha mig.

Citat:
Men din tes är alltså att det är nån slags maktspel inom TPUSA, eller har jag missuppfattat dig?
Jag är i ärlighetens namn inte helt främmande för den idéen och håller den för betydligt mer trolig än att det skulle vara Israel som ligger bakom. Jag är dock inte lika övertygad om att Erika ligger bakom det hela, något mastermind kan man inte beskylla henne för att framstå som, snarare tvärtom.

Jag säger inte vem eller vilka som låg bakom det. Jag förmedlade bara korrelationer.

Charlie Kirk och Ben Shapiro var inte direkt osams med varandra så vitt jag vet. Jag köper själv inte de mer vilda teorierna om Israel heller så sett. En teori jag leker med är dock att Charlie eliminerades så att Shapiro kunde säkra greppet ändå. De kanske misstänkte att Charlie låg i riskzonen till att "wander off the reservation" sas och ville inte ta några risker på det planet.

Om det är Ben och Erika som ligger bakom det hela någonstans så skulle det onekligen vara "the perfect crime". Men jag säger heller inte att det är så. Jag finner bara hela Erikas bakgrund och historia med bla Trump suspekt.

Jag sörjer inte heller Charlie Kirk. För jag diggar inte Kristen Nationalism precis milt uttryckt.
Senast redigerad av UschKlistersson 2025-12-22 kl. 19:09.
Citera
2025-12-22, 20:49
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Du vill med andra bara bad faitha mig.
Inte dig personligen men du måste förstå att här på Flashback så är saker som regtid, tidigare inlägg och så vidare viktigt. Utan det så kan jag inte dra några slutsatser om din trovärdighet utan du blir bara en helt okänd människa på internet. Men det är som sagt inget personligt. Nu visade det ju sig att du inte alls var låst i någon särskilt hypotes utan som du själv säger så serverar du bara korrelationer, och så får var och en göra vad dom vill med det, och det är mer än man kan säga om andra i det här delforumet.

Citat:
Jag säger inte vem eller vilka som låg bakom det. Jag förmedlade bara korrelationer.
Rätt uppfriskande i en tråd där vissa konstant blandar ihop kausalitet och korrelation.

Citat:
Charlie Kirk och Ben Shapiro var inte direkt osams med varandra så vitt jag vet. Jag köper själv inte de mer vilda teorierna om Israel heller så sett. En teori jag leker med är dock att Charlie eliminerades så att Shapiro kunde säkra greppet ändå. De kanske misstänkte att Charlie låg i riskzonen till att "wander off the reservation" sas och ville inte ta några risker på det planet.
Intressant ändå. Jag är liksom inte så brydd om USiansk politik så har dålig koll på en del detaljer, bland annat vad Shapiro har för sig men sense it makes. Interna stridigheter är definitivt en möjlighet. Det enda som gnager lite, det är att Robinson. Om han är en patsy - vad är det för skit dom har på honom som skulle kunna vara problematiskt? Hans sexualitet ligger ju inte honom i fatet till exempel. Visst är transor och furries knepiga typer, men det är samtidigt inget man behöver dölja i samhället för att undvika skandaler. Samma med politisk åskådning. Från vad jag har förstått så hade han inte direkt några åsikter som anses för fula för att hängas ut till vädring. Men jag har inte lagt allt för mycket tid (ingen) att gräva så djupt i det hela eftersom jag anser att det är slöseri med tid innan rättegången eftersom försvaret av förklarliga skäl tiger som muren.
Citat:
Om det är Ben och Erika som ligger bakom det hela någonstans så skulle det onekligen vara "the perfect crime". Men jag säger heller inte att det är så. Jag finner bara hela Erikas bakgrund och historia med bla Trump suspekt.
Ja, delar av det är minst sagt suspekta, men att en gammal skönhetsmiss har känningar hos Donald Trump är i sig inte särskilt skumt till exempel.
Citat:
Jag sörjer inte heller Charlie Kirk. För jag diggar inte Kristen Nationalism precis milt uttryckt.
Nej, jag sörjer inte heller Kirk personligen. Däremot, eftersom den främsta tes jag tror på är den officiella, så är jag rätt orolig över att meningsmotståndare mördas.
Citera
2025-12-22, 23:45
Medlem
Citat:

Det som du skriver om Erika, Trump Rumänien, Epstein, verkar vara lika hjärndöda teorier som det som Candace Owens sprider.
Jag skulle inte vara förvånad om Candace Owens skulle ligga bakom dessa twitter/x konton.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in