Citat:
Ursprungligen postat av
Loraael-Beautyy
Det finns två lösningar i framtiden
Antingen låter man alla äldre dö ensamma så vi aldrig har en invandring som behövs för bemanning eller så kan många av er ställa upp som volontärer gratis för att stödja äldreomsorg och äldreboenden.
Jag är inte så höger som du tror. Däremot är jag en man som förstår hur vårt samhälle fungerar.
Så länge jag kan minnas, i alla fall 40 år, har de anställda inom omsorgen bönat och bett om heltidsanställningar för de som så önskar.
Detta har framför allt socialdemokratiska arbetarpartiet motsatt sig och även fackledningen för de vårdanställda då de har ambitionen att lämna facken för att bli politiker.
Det är svårt att tro att det finns så dumma människor som tror att om vi bara röstar lika varje gång så kommer utfallet att bli annorlunda nästa gång.
Omsorgen är felorganiserad. Om man skulle införa heltidstjänster man kan leva på skulle vi inte haft någon brist alls. Svenskar skulle stå i kö för dessa jobb och vi har 700,000 arbetslösa invandrare.
Om du vill hata mig för att jag är man och förstår samband så gärna det. Men kalla mig inte höger.
Jag känner inget ansvar för att fixa problem jag inte burit ansvar eller haft inflytande på. Om du fortsätter rösta för denna modell så är det väl snarare du som skall se till att den fungerar.