Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-21, 12:39
Moderator
Strix m/94s avatar
De som förespråkar invandring från kulturfrämmande länder, brukar spela med endera av två instrument.

Antingen, så spelar man på hur synd det är om invandrarna, t ex genom att de är "förföljda", "utsatta" osv. Då spelar vandel, utbildning, samhällsnytta osv ingen som helst roll.

Eller, så spelar man på "nytta", "kompetensregn", "samhällsbehov" osv. Då tonar man ner det kulturfrämmande, infiltrationsrisker, kriminalitet, segregation osv.

Samma individer/familjer/grupper kan omfattas av allt detta samtidigt, men av olika debattörer/aktivister. Det är alltså endast en fråga om att argumentera för fortsatt invandring, med ty åtföljande kultur- och samhällsproblem som Sverige redan lider hårt av. Vi kan se exakt just detta i härvarande tråd.
Citera
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GxGQ7m/de-utvisa

Kvinnan chefssjuksyrra
Mannen hjärtläkare i iran

De började jobba här direkt som städare och verkar kämpa inom vården igen nu

” Zahras svenska utbildning på Karolinska Institutet är planerad att vara färdig i maj månad.

– Men då är vi inte kvar här. Först skulle vi bli utvisade den 22 december, men nu har det förlängts till i början av januari, säger hon.

Afshad torkar bort en tår från hustruns kind. Hon fortsätter:

– Jag förstår inte varför det har blivit så här. Vi har gjort allt rätt. Vi har inte ljugit om något. I stället har vi jobbat, betalat skatt och försökt bidra, säger hon.

På perfekt svenska.”

Dessa ska vi alltså utvisa och neka uppehållstillstånd för? Medans vidriga as som våldtar 100åriga tanter på ålderdomshem och är kriminella får stanna?

Hur blev det såhär? Är det ai som slumpar ut besluten? Man hör aldrig om de rätta besluten att utvisa folk

Hur är det med barnen, gängkriminella? Eller kanske inte gängkriminella ännu?
Citera
Medlem
Vilka heltidstjänster kan man inte leva på?
Citera
2025-12-21, 12:40
Moderator
Strix m/94s avatar
Rubriken förbättrad.

Strix/Mod
Citera
2025-12-21, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Jag är inte så höger som du tror. Däremot är jag en man som förstår hur vårt samhälle fungerar.

Så länge jag kan minnas, i alla fall 40 år, har de anställda inom omsorgen bönat och bett om heltidsanställningar för de som så önskar.

Detta har framför allt socialdemokratiska arbetarpartiet motsatt sig och även fackledningen för de vårdanställda då de har ambitionen att löämna facken för att bli politiker.

Det är svårt att tro att det finns så dumma människor som tror att om vi bara röstar lika varje gång så kommer utfallet att bli annorlunda nästa gång.

Omsorgen är felorganiserad. Om man skulle införa heltidstjänster man kan leva på skulle vi inte haft någon brist alls. Svenskar skulle stå i kö för dessa jobb och vi har 700,000 arbetslösa invandrare.

Om du vill hata mig för att jag är man och förstår samband så gärna det. Men kalla mig inte höger.

Nej
Det skulle svenskar inte göra .
Jag har jobbat på äldreboende och äldreomsorgen i ung ålder och äldre blev behandlade illa redan då speciellt när det var lunch eller middagsdags för många anställda.

Vissa larmade utan att få hjälp för personalen var för trötta för att ta hand om alla.

Jag kommer aldrig gå tillbaka till det yrket någonsin. Inte ens om du gav mig 100.000 kr dagligen för tjänsten.

Jag märker att du aldrig haft tjänster som varit kassa där man betalar skatt för alla rika medan man själv bränner ut sig fysiskt och psykiskt.

Det är många politiker som tar upp precis det jag har tagit upp nu.

Många politiker ifrån vänstern säger precis det jag säger att äldre dör ensamma på grund av att man ringer på klockan och så kommer ingen.

Då var 99 % som jobbade bara svenskar när jag jobbade.
Citera
2025-12-21, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Vilka heltidstjänster kan man inte leva på?

Det beror ju självklart på vilka utgifter man har.
Citera
2025-12-21, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Jag märker att du aldrig haft tjänster som varit kassa där man betalar skatt för alla rika medan man själv bränner ut sig fysiskt och psykiskt

Som jag skrev tidigare så hör du hemma vid barnbordet. du vet ju inte alls hur värt samhälle fungerar. Eller hur det är att vara man och förstå samband.

Jag vet mycket mer än dig.
Oavsett så kan du inte bemanna ett land med bara svenskar när du har den lägsta barnafödandet i världen. Då kan du väl börja investera i AI assistenter som du kan anställa istället men då skulle det vara samma gnäll när AI assistenter inte gör rätt eller någon AI visar sig ha fel programvara. Då antar jag att du avlivar alla AI assistenter som kollektivbestraffning

Behövs över 60.000 lastbilschaufförer och hur många svenska ungdomar är villiga att resa runt 1 vecka på vägen såsom folk gjort tidigare? Branschen skriker efter folk och ändå lever många ungdomar i hopp om att få chefsjobb på ett kontor och är hellre arbetslösa
Citera
2025-12-21, 12:56
Medlem
Vanliga människor som.sköter sig borde få stanna.

Det är ju de kriminella man borde vilja komma åt. Risigt det här. Det går för långt och det blir oppositionen tror jag som vinner valet i höst.
Citera
2025-12-21, 12:57
Medlem
De borde alla utvisas. Det spelar ingen roll om han är läkare. Lagen är lagen. Åk till Iran och bli läkare. Jaga inte dina drömmar i ett utvecklat land.
Citera
2025-12-21, 12:57
Medlem
Q-Trons avatar
Först ett avslag på den falska asylansökan, och sen direkt ett "spårbyte". En svensk invandringsklassiker, med andra ord. Det där kriget i Iran man hör så mycket om, herrejösses, det är så hemskt och hjärtskärande.
Citera
2025-12-21, 12:58
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Hur blev det såhär? Är det ai som slumpar ut besluten? Man hör aldrig om de rätta besluten att utvisa folk

En miljon behöver utvisas, på den vägen kommer x antal vettiga (dvs högutbildade skötsamma) stryka med på köpet. Det kommer dock inte vara en majoritet, även om migrationsvurmarna kommer leta fram varenda fall av upplevd orättvisa. Det hade varit mer gynnsamt om de hade lagt samma kraft på att exponera alla bidragsförsörjda.
Citera
2025-12-21, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishfucked
Det beror ju självklart på vilka utgifter man har.
Ja å naturligtsvis får man anpassa utgifterna, det gör väl alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in