Citat:
Ursprungligen postat av
kyrkstocken
Jag är inte så höger som du tror. Däremot är jag en man som förstår hur vårt samhälle fungerar.
Så länge jag kan minnas, i alla fall 40 år, har de anställda inom omsorgen bönat och bett om heltidsanställningar för de som så önskar.
Detta har framför allt socialdemokratiska arbetarpartiet motsatt sig och även fackledningen för de vårdanställda då de har ambitionen att löämna facken för att bli politiker.
Det är svårt att tro att det finns så dumma människor som tror att om vi bara röstar lika varje gång så kommer utfallet att bli annorlunda nästa gång.
Omsorgen är felorganiserad. Om man skulle införa heltidstjänster man kan leva på skulle vi inte haft någon brist alls. Svenskar skulle stå i kö för dessa jobb och vi har 700,000 arbetslösa invandrare.
Om du vill hata mig för att jag är man och förstår samband så gärna det. Men kalla mig inte höger.
Nej
Det skulle svenskar inte göra .
Jag har jobbat på äldreboende och äldreomsorgen i ung ålder och äldre blev behandlade illa redan då speciellt när det var lunch eller middagsdags för många anställda.
Vissa larmade utan att få hjälp för personalen var för trötta för att ta hand om alla.
Jag kommer aldrig gå tillbaka till det yrket någonsin. Inte ens om du gav mig 100.000 kr dagligen för tjänsten.
Jag märker att du aldrig haft tjänster som varit kassa där man betalar skatt för alla rika medan man själv bränner ut sig fysiskt och psykiskt.
Det är många politiker som tar upp precis det jag har tagit upp nu.
Många politiker ifrån vänstern säger precis det jag säger att äldre dör ensamma på grund av att man ringer på klockan och så kommer ingen.
Då var 99 % som jobbade bara svenskar när jag jobbade.