Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-12-21, 09:42
Medlem
I Ghana kan det straffas med upp till två års fängelse att vägra en make/maka, rapporterar Ghana Web.

Dennis Fiakpui, biträdande polischef i Oti, uppgav i en intervju att en hustrus vägran att ha sex med sin man, och vice versa, kan likställas med känslomässig misshandel. Enligt den högre polismannen finns straff för sådana handlingar angivna i landets strafflag. Sådant beteende anses vara ett brott mot lagen om våld i hemmet.

Fiakpui noterade att om en hustru vägrar ha sex med en man kan han tryggt anmäla det till polisen som ett brott. En kvinna kan göra detsamma om hennes man avvisar hennes tillgivenhet, vägrar att äta hennes mat, gör henne olycklig och orsakar henne känslomässig smärta, uppgav biträdande polischefen.

https://punchng.com/denying-your-spouse-sex-could-attract-jail-term-ghana-police/

Vad tycker du om den här lagen?
Senast redigerad av borrow 2025-12-21 kl. 09:47.
Citera
2025-12-21, 09:46
Medlem
knullklassons avatar
Det går verkligen från klarhet till klarhet där nere i Afrika…
Citera
2025-12-21, 09:55
Medlem
Zaedrewss avatar
Hur många på Flashback har ens en fru? Så detta blir mer ett icke-problem. Tänk om man hade en fru och det var mot lagen att hon vägrade sex.
Citera
2025-12-21, 10:24
Medlem
One2Manys avatar
Som jag tidigare skrev i en annan tråd: vill chokladbollen knulla, så ska det knullas. Vad motparten anser är totalt irrelevant. I väst kallas det våldtäkt, i Afrika kallas det känslomässig misshandel av förövaren när han inte får doppa.

Och dessa avarter vill man importera till Europa.
Citera
2025-12-21, 10:25
Medlem
fittanstickerframs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hur många på Flashback har ens en fru? Så detta blir mer ett icke-problem.

Hur många Flashbackare bor ens i Ghana! Låter du oss bara diskutera saker vi själva drabbas av eller vad vill du egentligen?
Citera
2025-12-21, 10:27
Medlem
"Kan vi inte beställa hem en pizza istället för den här hemska kalopsen?"
"Ät! Annars går jag till polisen."
Citera
2025-12-21, 10:31
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittanstickerfram
Hur många Flashbackare bor ens i Ghana! Låter du oss bara diskutera saker vi själva drabbas av eller vad vill du egentligen?

0,01% kanske? Min meniing mer ett icke probs för oss i Svedala. Om en kvinna vägrar sex. Det
finns många andra trän i skogen.
Citera
2025-12-21, 10:33
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Som jag tidigare skrev i en annan tråd: vill chokladbollen knulla, så ska det knullas. Vad motparten anser är totalt irrelevant. I väst kallas det våldtäkt, i Afrika kallas det känslomässig misshandel av förövaren när han inte får doppa.

Å andra sidan är problemen med feminism obefintliga i Afrika. De har heller inga problem med barnafödandet. Tvärtom.

Så vi i Väst ska kanske vara försiktiga med att håna dem när vi själva sitter med en befolkningskris?
Citera
2025-12-21, 10:40
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Ganska intressant ändå .
Har noterat att det förekommer massor av saker på youtube angående sexlösa förhållanden och framförallt kvinnors psykiska våld emot sina män.
Citera
2025-12-21, 10:41
Medlem
diakos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Å andra sidan är problemen med feminism obefintliga i Afrika. De har heller inga problem med barnafödandet. Tvärtom.

Så vi i Väst ska kanske vara försiktiga med att håna dem när vi själva sitter med en befolkningskris?

Jag har suttit vid middagsbord där frugan skriker "Micke håll käften" Så håller Micke lydigt käften.

Det är det andra spektrat på eländet och där dessa filurer befinner sig någonstans.

Ursäktar inte vad som sker i Ghana då jag i grunden är för kvinnors rättigheter. Men någon typ av balans måste det finnas.

Sverige är delegerat av plutokratin att styras av kärringar, med alla dess ödesdigra konsekvenser.
Citera
2025-12-21, 10:43
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many

Mycket bra skrivet, tack
Citera
2025-12-21, 10:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan

Har vi dock en befolkningskris? Afrika 1950 var 500 miljoner. Exakt samma som Europa 1950. Nu 2025 år Afrika 2 miljarder plus. Europa 700 miljoner. Vem är rikast?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in