2025-12-20, 21:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Undrar dock hur länge. Om man redovisar man ju inget olaglig. Men jag drar in ca 1000 spänn dagligen via Adsense som jag redovisar men inte skattar för. Jag menar idag är jag under 250k skuld till staten men om detta fortsätter. Jag vet ju liksom får jag in 10k, ska jag betala 5k tiil staten. Men det är inte alltid så lätt.

Vad är inte lätt? Att redovisa och betala in?
Om du tjänar pengar på Youtube. Gör om och gör rätt.
Ta hjälp om du inte hajar själv.

Tänk vilket sweet life Chrippa kunde haft, om han bara gjort om och gjort rätt.
Eftersom alla säger att han är en naturbegåvning på Youtube. Tjäna pengar lagligt?
Hur svårt kan det vara.....?
Citera
2025-12-20, 21:53
Medlem
auruns avatar
Citat:
Undrar dock hur länge. Om man redovisar man ju inget olaglig. Men jag drar in ca 1000 spänn dagligen via Adsense som jag redovisar men inte skattar för. Jag menar idag är jag under 250k skuld till staten men om detta fortsätter. Jag vet ju liksom får jag in 10k, ska jag betala 5k tiil staten. Men det är inte alltid så lätt.
Va?
Jag fakturerar ca 300.000 i månaden. Plus moms som jag betalar in samt preliminärskatt och slutskatt varje år. Vad menar du med "är inte så lätt?"
Nej det är inte lätt att dra in 300k i månaden - men att betala sin skatt är lätt.
Citera
2025-12-20, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DocHabilis
Bra poäng, (säger en helt oinsatt), men om man har villkorligt får man väl inte få minsta lilla förseelse under den tiden....?

Nej de stämmer tror de är i två år
Citera
2025-12-20, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Ja han har fruktansvärda mindervärdeskomplex, alltid haft! Att han är bakom flötet är också väldigt jobbigt för honom. Han förstår inte sånt som är basic facts för andra människor. Båda två är hur som helst obehagligt besatta utav Joakim! Och verkar vilja riskera allt för att sänka honom, sitt barn, sin frihet, sitt omdöme. Men det är inte iheller märkligt att han har panik. Även om han skulle vilja kapitulera, lämna Linnea, börja om. Så kan fan inte, han har förverkat alla sina chanser i livet, han har ingen eller inget kvar. Så han kommer forts göra bort sig, forts begå brott. Noll impulskontroll och ingenting att förlora längre. Till och med försökte han hänga ut andra streamers som inte åkt fast, både i rättegången och i sin YT video igår. Och DET kommer bita honom i röven!

Och alla som faktiskt har förklarat för honom vad som kommer hända har han varit nedvärderande och arrogant mot. Han hyllar alla som klappar honom på ryggen och försvarar honom in i rent vansinne. Han tror att det är hans vänner.
Vänner gör inte så.

Jag håller verkligen med dig!
Citera
2025-12-20, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Och ändå är kräftan dubbelt mot den åldern så det finns ingen anledning för honom att inte ha koll, utöver kanske en nedsättning.

Jag tror att han blir sådan för han möter, kanske för första gången i sitt liv, någon han inte kan manipulera eller skrika sig hes för att få rätt.

Vi är många som har försökt få honom att vakna. Stoppa karusellen. Men då kommer andra och talar om att vi har så fel hela tiden.
Själv är han otroligt elak många gånger.

Nu har han nått vägs ende och han kommer att få möta sig själv utan massa låtsasföräldrar som lindar in honom i bomull eller en Jacke som beter sig illa för Chrippas skull.

Han har själv banat vägen rakt in i fängelse.
Citera
2025-12-20, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Blir gött det!

Tingsrätten dömde verkligen i nederkant. Tror hovrätten skärper straffet för alla inblandade.

Inte alls omöjligt att det sker. Det är snarare rimligt.

Sen han vi 2025 som ska avhandlas vilket säkert sker när han sitter inne.
Jag vet ju inte hur långt de har kommit med den delen. Det borde inte vara klart än på ett tag då åklagaren verkar vara väldigt noggrann.
Citera
2025-12-20, 23:04
Medlem
manana1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Hon borde snarare skämmas över faktumet att hennes dotter sitter och gapar om att hon ska slå in huvudet på en småbarnsmamma med en batong eller hugga en småbarnspappa i halsen med en kniv sex gånger..
Tycker det även det är märkligt morsan inte tycker det är åtminstonde lite vidrigt att Linnea frivilligt lägger ut kn*llbilder på nätet....om inte så kanske lillbrorsan kan tycka det är pinsamt. ...?
Citera
2025-12-20, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Inte alls omöjligt att det sker. Det är snarare rimligt.

Sen han vi 2025 som ska avhandlas vilket säkert sker när han sitter inne.
Jag vet ju inte hur långt de har kommit med den delen. Det borde inte vara klart än på ett tag då åklagaren verkar vara väldigt noggrann.
Avhandlas när han sitter inne?

Vad sprider du för skit?

Christoffer kommer att leva ute i flera år
Processen är en evig röra, men han är inget hot och kommer såklart inte att häktas.

Chrippa är inte en seriemördare

Vem fan är du att sprida lögner?
Citera
2025-12-20, 23:22
Medlem
HeligaBrittas avatar
Kan nån skicka lite sammanfattning i dm eller tagga mig ang vad som händer, hur går skvallret osv… Har inte orkat läsa för ni skriver alldeles för mycket.
Kämpa Chrippa! Vi är med dig..
Råttansiktet jocki ska inte få sänka dig. Jocki är ful som stryk det vet du gubben han är avis på ditt sjuka Johnny bravo utseende Chrippa
Citera
2025-12-20, 23:25
Medlem
auruns avatar
Citat:
Nj vad fan. Jag är fattig. Det är fan inte lätt för mig. Betala vad skyldig. Jag är skyldig men jag jag är en ärlig fuck. Just det sa en företagare till mig. Fan du kommer aldrig lyckas. Du är för ärlig..
Va? Tycker jag lyckats rätt bra
Citera
2025-12-20, 23:26
Medlem
auruns avatar
Citat:
Du är ju fan riktigt. Att du inte fattar är ok. Du är inte med oss. Jag har t.tex drömt om. En dator som kostar 4999 jävla spänn. Jag kommer fan köpa den! De får fan slänga mig till alltet! Innan jagbdör vill jag ha en bra dator! Jah kommer köpa en!
Vad försöker du säga? Försök igen!
Citera
2025-12-20, 23:39
Medlem
auruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeligaBritta
Kan nån skicka lite sammanfattning i dm eller tagga mig ang vad som händer, hur går skvallret osv… Har inte orkat läsa för ni skriver alldeles för mycket.
Kämpa Chrippa! Vi är med dig..
Råttansiktet jocki ska inte få sänka dig. Jocki är ful som stryk det vet du gubben han är avis på ditt sjuka Johnny bravo utseende Chrippa
Har Chrippa "Johnny Bravo-utseende"? Seriöst? Han är ju skitful.
Vad du missat är att han är dömd till 2 år och 9 månaders fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in