Citat:
Ursprungligen postat av
-Gummi-Tarzan-
Jimmie var väl väldigt aktiv i moderaternas ungdomsförbund som ung? Så varför är det förvånande att han är höger?
Jag förstår inte varför han identifierar sig med överklassen. De föraktar ju honom, och hans bakgrund är väl arbetarklass? Han kanske önskar han var överklass, och önskar han fick umgås med rika i lyx? Förstår han inte att de hatar honom, att hans stöd ligger hos arbetare inte överklassen?
Jag har hört precis samma sak som dig när det gäller Åkesson så var han mycket aktiv i borgarna under sin ungdom.
Sedan så växte han till sig och det blev ordning på reda på honom i huvudet.
Men visst tusan är han arbetarklass hans föräldrar bor i ett helt vanligt Villa kvarter i Sölvesborg.
Åkesson själv har gått i precis vanlig skola alltså Kommunal under sin uppväxt.
Men jag vet inte heller varför han dras till de rika för de ser honom bara som någonting de kan använda och utnyttja.
Men förmodligen har han blivit så pass korrupt all psykofarmacka och alla konstiga mut pengar har gjort honom till den borgare han är idag.
Man kanske kunde säga att Uffe väckte till liv borgaren i honom som slumrat sedan ungdomstiden.
Men absolut är han arbetarklass så det kan han aldrig tvätta väck hur mycket han säljer ut av Sverige.