2025-12-20, 15:38
Medlem
Jaha där ser man. Så enligt sosse nämndemannen som läckte tyckte man att barn är ett legitimt hinder för att slippa utvisningar av dessa sexuella avarter? Och det försöke man mörka och hemlighålla. Intressant approach av Tidöpartierna.

Dessa sexuellt aparta typer borde hanteras som pedofiler och inte få vara i närheten av äldre personer i beroendeställning.

Nu pratas det också om att åldringsvåldtäkt borde utredas som egen brottsrubrik. Det är bra att problemet får ”egenrum”. Hur många är förövarna på 20 år egentligen?

Då kan de lika gärna passa på att skaffa ett legitimt gruppnamn som typ senexfil/senexfili på dessa förövare.

Ändå tur för han att det inte var min anhörig för då hade han fått kulorna virad med buntband och en sliten häcksax mellan benen.

God jul!
Citera
2025-12-20, 15:38
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
Först säger du att benägenhet att våldta inte har med etnicitet att göra, sedan att etniciteten svenskar våldtar, sedan att din syn på saken påverkas av din politiska övertygelse. Vi lyssnar givetvis uppmärksamt.

Klart det handlar om etnicitet.
Vi vet alla att from de mer varma och exotiska länderna så har de mer knull lust än i kallare länder.

Men detta handlar om något annat och det stavas dominans.
Negrerna och islamister vill på detta sätt visa att de skiter i hora lagar och att inget som är moraliskt förkastligt rör dem ens i ryggen för de kommer från en annan kultur och de vill på ett syniskt sätt visa detta genom att våldta våra äldre föräldrar på äldreboenden.

Normalt sett i normala länder så skiter man i om negerns hemland tar emot den eller inte . Är det så negern inte tas emot hemma i Afrika får väl hen sitta inspärrad i Sverige så länge. Men läs skall hen inte gå.

Det handlar om andra personers säkerhet och sedan undrar jag varför de tvunget måste stoppa in alla jävla negrer i vården hela tiden.
Jag undrar också varför de inte måste visa upp registerutdrag som vi andra måste göra inom skola och sjukvård.

Vore man konspiratorisk skulle man kunna tro att borgarna och SD som vill vi in dem i landet och i arbete vill de skall våldta svenska äldre.
Först förnedras i sin ungdom på de rikas arbetsplats och sedan som äldre skall de få sämsta möjliga vård.

Tack SD.
Ni som sade ni skulle jobba för "de som byggde landet". Verkar som den tjocke Åkesson glömt våra äldre.
Citera
2025-12-20, 15:39
Medlem
Relaterad till eliott malhotra?
Citera
2025-12-20, 15:45
Medlem
Nu har en nämndemannen Pran Malhotra stängts av och polisanmälts efter att ha pratat om domen.
Citera
2025-12-20, 15:46
Medlem
Kundalinis avatar
En av nämndemannen, Plan Malhotra, som yttrade sig i Riks, har tydligen blivit avstängd.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/namndeman-avstangd-domde--i-uppmarksammat-valdtaktsmal/

Vad finns det för formella begränsningar för nämndemän att uttala sig kring hur man resonerat inför domslut?
Citera
2025-12-20, 15:47
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Nämndeman i uppmärksammat våldtäktsmål polisanmäld
(...)
Anledningen var att den socialdemokratiske nämndemannen efter domen kritiserade tingsrättens bedömning i Riks, en mediekanal som står Sverigedemokraterna nära. Nämndemannen berättade att han själv ville att mannen skulle utvisas och att det först lutade åt detta i överläggningarna.
(...)
Åklagaren Caroline Stenbäck har meddelat att domen kommer överklagas. Den kommer att handla om rubricering, skuld och övriga delar av domen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y537Px/namndeman-i-uppmarksammat-valdtaktsmal-polisanmald

Det känns kanske inte som att det är så mycket nämndemännens fel som att det är rättspraxis/lagar som går emot gemene mans rättskänsla, dvs att en utländsk medborgare som döms för något brott borde anses ha förverkat sin rätt att vistas i landet, och att våldtäkt per definition är ett särskilt svårt brott, oavsett om det är våldtäkt av normalgrad eller grov våldtäkt.

Jag hoppas att det här överklagas, att det där skräpet till människa utvisas på livstid, och att lagen justeras så att såna här dumheter inte sker igen.
Citera
2025-12-20, 15:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle

Nu pratas det också om att åldringsvåldtäkt borde utredas som egen brottsrubrik. Det är bra att problemet får ”egenrum”. Hur många är förövarna på 20 år egentligen?

Tacka möjliggörandet av asylinvandringen, bestående inavlade apor.

Dom börjar bi ganska många nu. I takt med att arbetslösa och värdelösa migranter ska ut i sysselsättning till varje pris, och därmed slussas ut i äldrevården.
Citera
2025-12-20, 15:53
Medlem
Kräket ska ut och pungen ska bort.
Citera
2025-12-20, 15:54
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Det mest troliga är väl att Svalling är en Sverigedemokrat som hoppat av och därför är partilös.
Det oddset är ganska lågt även om det inte vimlar av Sverigedemokrater i Stockholm.
Ska dock inte uteslutas att hon varit moderat heller.
Fan tro’t, men det ligger ju i din linje. I kyrkovalet 2009 uppger hon sig hursomhelst med make motverka just SD:
Citat:
I Oscars församling i Stockholm hade många väljare samlats. Först att rösta där var Eva och Gustav Svalling, som var på plats precis när dörrarna slogs upp och kyrkklockorna ringde.

– Jag tycker att vi tillhör generationen som är uppfödd med att får man rösta ska man rösta. Det är en viktig medborgerlig plikt, säger Eva Svalling.

– Jag är emot att det kommer in, låt säga något konstigt parti, som innebär att det blir en stor förändring. I och med att valdeltagandet kanske bara blir tio procent och det kommer många från det partiet hit så får de stor utslagsröst, säger Gustav Svalling.

Är det Sverigedemokraterna du tänker på?

– Ja, precis. Alldeles riktigt så det är därför kommer i alla fall jag att rösta för att de inte ska komma in, säger Gustav Svalling.

– Det är viktigt att det är vettiga människor som styr, för kyrkan är även vårt kulturarv. Det är viktigt att det bevaras, säger Eva Svalling.

https://www.sverigesradio.se/artikel/3111615
Citera
2025-12-20, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Det handlar inte om att tända på en 100-åring, det är känslan av makt och dominans som möjligtvis får hans kuk att stå.
Lär nog stämma, något konstigt lär fått denna man o gå igång på en åldring. Följde lite Hagamannen då jag bor i Umeå, jobba åt en journalist under tiden, var intressanta samtal vad dessa hade för teorier då det är deras jobb o följa o bevaka dessa fall. Men inget visa sig stämma, man trodde ensam konstig person, visa sig han hade familj o små barn, men det var ändå lite yngre tjejer han valde o inte några gamlingar. Tänkt han var inte heller normal, men valde ändå sina offer.
Citera
2025-12-20, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Lustigt att du börjar med att lista äldre som ett problem. Varför skulle åldern vara ett hinder för erfarenhet och rättvist tänkande? Skulle du föredra 18-åringar istället? Där ligger den lägsta åldersgränsen för nämndemän.

Och då talar jag om 18-åringar som i den åldern kanske ha fått körkort men inte gått gymnasiet. För annars skulle de ha fullt upp med skolan. Vad för slags tänkande och erfarenhet får man genom att inte ha levt så länge?

Jag vet att få människor gillar att bli kallade till 'jury duty'. Känner ett par personer i USA som blev kallade och som fick några veckor på hotell med restriktioner. Man kan inte strunta i jury duty heller och gör man det kan man själv straffas. Arbete och familj blir lidande.

Dock fattar jag inte att man måste vara registrerad hos ett politiskt parti för att vara nämndeman i Sverige.

Nämndemännen ska spegla Sverige. Och vi har för många äldre som nämndemän jmf med normalbefolkningen. Det är ett problem. 16 % av nämndemännen är 18–44 år och 49 % är 65 år eller äldre. Genomsnittsåldern är 57-58år. Du behöver inte vara medlem i ett parti, Men det är partierna som föreslår vilka som ska vara nämndemän. Ofta får du jobbet för lång och trogen tjänst. Samtidigt är det brist på nämndemän. En bekant till mig som tillhörde nazisterna*, som ung, nu som äldre är han nu nämndeman för miljöpartiet. Han är inte nazist längre men inte heller miljöpartist.

Problemet är att äldre är ofta konservativa men världen och synen på lagar och rättvisa ändras över tid, speciellt när det gäller sexlagstiftningen. Det kan också vara att dagens äldre är mer globala, då de växte upp under 1970-talet.

*Han var riktig nazist, Ideologiskt och kunde sin Mein Kampf mm. Han gillade Führer-principen.
Citera
2025-12-20, 16:10
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y537Px/namndeman-i-uppmarksammat-valdtaktsmal-polisanmald

Det känns kanske inte som att det är så mycket nämndemännens fel som att det är rättspraxis/lagar som går emot gemene mans rättskänsla, dvs att en utländsk medborgare som döms för något brott borde anses ha förverkat sin rätt att vistas i landet, och att våldtäkt per definition är ett särskilt svårt brott, oavsett om det är våldtäkt av normalgrad eller grov våldtäkt.

Jag hoppas att det här överklagas, att det där skräpet till människa utvisas på livstid, och att lagen justeras så att såna här dumheter inte sker igen.

Överklagas kanske så kommer det en ny Mohammed Ali som domare.
Vilka brukar döma till sina landsmäns allra bästa ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in