2025-12-20, 12:31
Medlem
st33rs avatar
Nu innehåller rubriken ett påstående - men det är min uppfattning under livet.
Jag själv tycker så - ja. Yes är drygare och effektivare än säg Icas och Coops egna märken.
"En droppe räcker" ja faktiskt

Har blivit lite fascinerad nästan över att även andra jag mött under livet också - på egen hand utan nån direkt kampanj fallit i samma slutsats. Folk har prövat lite annat. Men landat i att Yes är faktiskt bäst.

Tycker detta är rätt unikt för en hushållsprodukt.

Kan ni komma på någon annan vardags/hushållsprodukt där produktens egenskaper gör att den blir överlägset mest populär och där alla konkurrenter har sämre produkter?

Det måste ju vilket fall vara ett guldläge att ha en vara som praltiskt taget säljer sig själv.
Citera
2025-12-20, 12:36
Medlem
st33rs avatar
Jag kan dock komma på ett exempel på ett varumärke som "tagit sig i kragen" och lyft upp sig genom nåt slags kvalitetshöjning och det är kaffemärket Arvid Nordqvist.

Uppfattar att för säg 15 år sen bland de vanliga kaffesorterna var det Zoegas som stod ut som något mer premium med vissa sorter, och sen var det skitsamma om man körde Gevalia, Löfbergs lila eller Arvid N. Men nån gång senasste decceniet steg Arvid Nordqvist och började toucha Zoegas på segmentet "övre halvan av kvalitetsskalan för svennekaffe".

Fast där har det ju skett en förändring och upplyftning jämför med Yes som alltid varit drygast
Citera
2025-12-20, 12:38
Avstängd
Grisus-Kristuss avatar
Yes reklam verkar ha påverkat ts.

Har du jämfört med diskmedel i samma prisklass?
Senast redigerad av Grisus-Kristus 2025-12-20 kl. 12:40.
Citera
2025-12-20, 12:40
Avslutad
Yes suger och har en äcklig grön färg.

Däremot tycker jag blåa WC-Duck är oumbärlig. Och Tetra-Pak är det ingen som rår på.
Citera
2025-12-20, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Yes är drygare och effektivare än säg Icas och Coops egna märken.

Om nu Yes är överlägset så borde de fått toppresultat i tester. Men i Råd&Rön så kom Yes på 6:e plats. Såklart (Willys etc), som jag använder, kom först.

https://www.radron.se/tester/koksmaskiner-stadning/diskmedel/tabell/
Citera
2025-12-20, 12:51
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Om nu Yes är överlägset så borde de fått toppresultat i tester. Men i Råd&Rön så kom Yes på 6:e plats. Såklart (Willys etc), som jag använder, kom först.

Fast vad är det där för jävla test?! De verkar ju ta med några irrelevanta parametrar, "läsbarhet"

Jag vill att mitt diskmedel ska vara bra för att DISKA, inte att det ska ha någon jävla HBTQ-certifiering på flaskan!

Håller med TS om att Yes är bäst, har testat många andra olika "miljövänliga" no-names som inte alls varit lika bra!
Citera
2025-12-20, 12:54
Medlem
Citat:

Att Grummes, Eldorados och Coop Xtras totalt värdelösa skit placeras före Yes gör att det inte går att lita på testet.
Citera
2025-12-20, 12:58
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:

Dessa diskmedel kom på första plats eftersom de är ekologiska och "sensitive" (det vill säga miljövänliga), inte för att de är effektiva. Yes diskmedel - precis som TS påpekar - är naturligtvis bäst och i en klass för sig.
Senast redigerad av Libertarismus 2025-12-20 kl. 13:00.
Citera
2025-12-20, 13:01
Medlem
pn222jws avatar
Jaa... Burkbearnaisesås > pulverredd. OLW ostbågar original. Lammhults isterband. Zoegas bryggkaffe. Solnakorvs varmkorv med skinn. Heinz originalketchup. Bröderna Nilssons rostbiff. Rydbergs potatissallad original.
Citera
2025-12-20, 13:12
Medlem
Om jag ska ta ett annat exempel från en nischmarknad som YES diskmedel tar jag upp märket Knipex och deras handverktyg.
Senast redigerad av fakeentity 2025-12-20 kl. 13:14.
Citera
2025-12-20, 13:16
Medlem
SoulOfSophias avatar
Pekas potatisgratäng
Citera
2025-12-20, 13:22
Medlem
FNLSs avatar
No
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera