2025-12-20, 10:04
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Det är väl max två år vi talar om.
Känns spontant som minst dubbelt, men vad vet jag?
Citera
2025-12-20, 10:07
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Försäljningsallsvenskan är yngre än Bajenmiljoner. I år vinner ni den dessutom.

Symptomet bakom får du backa till JJ:s tid. När Berisha köptes på lägst rapporterade pris, hade hälften eller mindre i sign-on än vad som rapporterades i media och såldes till den högsta rapporterade summan trots att det fanns varierande uppgifter om vad denna skulle vara.

Bud på köttbullen från Inter och USA à 100 Mill eller vad det var som nekats av Bajen.

Sen kom årsredovisningarna.

I år förutsätter jag att ni gör ett exceptionellt resultat i allsvenska termer. Dock lägre än Queer hoppas på (se lista över försäljningar i tråden om klubbarnas ekonomi med tillägget att kvarvarande klubb var näst högst värderad eller liknande på transfermarkt).

Jämför sedan resultatet med Djurgårdens på sista raden när bokslutet släpps i mars/april och Queers hjärna kommer gå 🤯 ännu en gång då vi bara sålt Gulliksen för typ 30 Mill och Kosugi för 4-6 meur.

Därav begreppet Bajenmiljoner.
Ungefär som när Olunga såldes för 40 och det visade sig vara 18. Att media rapporterar felaktigt är ju inget nytt. Ser inte riktigt vad som är unikt.
Citera
2025-12-20, 10:08
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Känns spontant som minst dubbelt, men vad vet jag?
Börjar bli gammal att matcher man varit på faller i glömska och så även transfers och intäkter. Så länge vi inte är på ruinens brant och tar kloka beslut är jag nöjd.

På tal om kloka beslut blir jag förvånad att Bilal ryktas till Degen och inte till er. Antar att år utan speltid gör sitt för annars är det ju en spelare med hjärta och i rätt ålder för att bära ert mittfält 3-4 år.
Citera
2025-12-20, 10:11
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Försäljningsallsvenskan är yngre än Bajenmiljoner. I år vinner ni den dessutom.

Symptomet bakom får du backa till JJ:s tid. När Berisha köptes på lägst rapporterade pris, hade hälften eller mindre i sign-on än vad som rapporterades i media och såldes till den högsta rapporterade summan trots att det fanns varierande uppgifter om vad denna skulle vara.

Bud på köttbullen från Inter och USA à 100 Mill eller vad det var som nekats av Bajen.

I år förutsätter jag att ni gör ett exceptionellt resultat i allsvenska termer. Dock lägre än Queer hoppas på (se lista över försäljningar i tråden om klubbarnas ekonomi med tillägget att kvarvarande klubb var näst högst värderad eller liknande på transfermarkt).

Jämför sedan resultatet med Djurgårdens på sista raden när bokslutet släpps i mars/april och Queers hjärna kommer gå 🤯 ännu en gång då vi bara sålt Gulliksen för typ 30 Mill och Kosugi för 4-6 meur.

Därav begreppet Bajenmiljoner.

Glöm inte Djukanovic för 150 miljoner.

https://fotbolldirekt.se/silly-season/avslojar-bajens-nya-mal-med-djukanovic-150-000-000/

Det påminner om när Bajen vann publikligan årligen men aldrig var i toppen på matchdagsintäkter sen när dom sluta mygla och redovisa korrekt så försvann 5000 i snitt. Och då gällde inte längre publiktiteln utan då var de försäljningsallsvenskan som gällde.

Alla titlar förutom cup och SM-guld.
Citera
2025-12-20, 10:14
Medlem
Teus avatar
Citat:
Börjar bli gammal att matcher man varit på faller i glömska och så även transfers och intäkter. Så länge vi inte är på ruinens brant och tar kloka beslut är jag nöjd.

På tal om kloka beslut blir jag förvånad att Bilal ryktas till Degen och inte till er. Antar att år utan speltid gör sitt för annars är det ju en spelare med hjärta och i rätt ålder för att bära ert mittfält 3-4 år.
Billy har tekniken och visionen men saknar helt och hållet viljan att göra jobbet. Lat i sammanhanget är årets understatement liksom. Går nog till degen för att få vända snabbt och smärtfritt om han äntligen tar sig ner till gymmet och börjar göra jobbet.
Citera
2025-12-20, 10:20
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ungefär som när Olunga såldes för 40 och det visade sig vara 18. Att media rapporterar felaktigt är ju inget nytt. Ser inte riktigt vad som är unikt.

Att media rapporterar fel är inte unikt. Att däremot tolka det högsta spannet till sin klubbs fördel, bortförklara det lägre och samtidigt göra inversen för samtliga övriga klubbar är däremot ganska unikt för vrak.

Valvanto eller vad han kallar sig garvade sig harmynt när Bergvall ”sålts till Barca för 6 meur”.

Quantumqueers resonemang tidigare i år om hur Mjällby och spelaren skulle förlora stort om de inte sålde Røkjär till Bajen.

Exemplen är återkommande från en klubbs supporters och därför unikt, ja. #Bajenmiljoner.
Citera
2025-12-20, 10:31
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Att media rapporterar fel är inte unikt. Att däremot tolka det högsta spannet till sin klubbs fördel, bortförklara det lägre och samtidigt göra inversen för samtliga övriga klubbar är däremot ganska unikt för vrak.
Säger han som påstod i somras att Kosugi var värd 100M och nu säljs för 60 miljoner trots att Sky sports rapporterar €4.5M.
"Djurgårdsmiljoner..."

Citat:
När Berisha köptes på lägst rapporterade pris, hade hälften eller mindre i sign-on än vad som rapporterades i media och såldes till den högsta rapporterade summan trots att det fanns varierande uppgifter om vad denna skulle vara.

Att du sedan insinuerar att det står försäljningssummor för specifika spelare i årsrapporten säger det mesta om dig och ekonomikunskaper.
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-12-20 kl. 10:37.
Citera
2025-12-20, 10:41
Medlem
Fred Friendlys avatar
edit: fel
Senast redigerad av Fred Friendly 2025-12-20 kl. 11:03.
Citera
2025-12-20, 10:45
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Säger han som påstod i somras att Kosugi var värd 100M och nu säljs för 60 miljoner trots att Sky sports rapporterar €4.5M.
"Djurgårdsmiljoner..."

Att du sedan insinuerar att det står försäljningssummor för specifika spelare i årsrapporten säger det mesta om dig och ekonomikunskaper.

Säger han som ifrågasatte att jag lyfte en uppenbar talang efter typ första tävlingsmatchen och därav blev kritiserad av dig.

Minns du konversationen eller behöver jag gräva upp den åt dig?

Har jag strösslat dessa omdömen kring Djurgårdsspelare eller är det begränsat till Lucas och Kosugi?

Inte en rad om Jesus förträfflighet som ett exemplel. Av den enkla anledningen att jag inte är tillräckligt skolad för att se det som inte är uppenbart. Bosse hade lyckligtvis det öga jag saknar.

Vad gäller det ekonomiska så väntar rapportsäsong i Q1/Q2 i år igen. Som alla år. Och du kommer bli besviken även detta år trots bajens fina resultat.

Edit. Siltanen ska adderas till denna lista. Ännu en spelare som ifrågasatts av vrak under tiden han var hos oss men samtligt tydligen svår att ersätta när han säljs?

Logik.

Finns förmodligen lika bra spelare att ersätta honom med från S1. Det är inte anledningen till att han har intresse på sig från storklubbar i Europa.
Senast redigerad av London 2025-12-20 kl. 11:00.
Citera
2025-12-20, 10:46
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Valvanto eller vad han kallar sig garvade sig harmynt när Bergvall ”sålts till Barca för 6 meur”.

Quantumqueers resonemang tidigare i år om hur Mjällby och spelaren skulle förlora stort om de inte sålde Røkjär till Bajen.

Exemplen är återkommande från en klubbs supporters och därför unikt, ja. #Bajenmiljoner.
Du hänvisade precis till FD och en galen artikel och anförde den som bevis (bland annat) för att leda en tes i bevis. Men när det gäller dig själv och Djurgården är det andra måttstockar. Vad två skribenter skriver är representativt för dem och inte något annat. Svagt, bättre kan du.
Citera
2025-12-20, 10:47
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Billy har tekniken och visionen men saknar helt och hållet viljan att göra jobbet. Lat i sammanhanget är årets understatement liksom. Går nog till degen för att få vända snabbt och smärtfritt om han äntligen tar sig ner till gymmet och börjar göra jobbet.
Trist, ändå en egen talang. Ingen aning om att han var lat.
Citera
2025-12-20, 10:50
Medlem
Londons avatar
Citat:
Du hänvisade precis till FD och en galen artikel och anförde den som bevis (bland annat) för att leda en tes i bevis. Men när det gäller dig själv och Djurgården är det andra måttstockar. Vad två skribenter skriver är representativt för dem och inte något annat. Svagt, bättre kan du.

Du tappar mig här.

Var hänvisar jag till FD som en källa till information? Om något gör jag väl precis tvärtom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in