Citat:
Ursprungligen postat av
SebastianCepe
jaha, vad kul att du har vaknat nu också.
du har väl duschat, ätit frukost ☕ 🥪 och matat katten 🐱 och är återigen redo för att pumpa ut 30+ nya inlägg det kommande dygnet, delvis med hjälp av AI. 🤖
OnTopic fråga:
hur lång tid gissar du att Dumpen har kvar i sin nuvarande form? jag gissar på ungefär fram till maj-juni nästa år. sen tar polisen över. 👮♂️
Haha, faktiskt inte. Min OCD tvingande mig att titta in här först, så strax kaffe och det där.
En bra gissning vill jag säga, beror på dels när domen från EU kommer som ger prejudikat och givetvis vad domen faktiskt säger - dom följer oftast advokatens förslag, men kan ändå bli justeringar.
Det gäller omgående och kan ej överklagas. Efter det beror det på IMY, som är den enda myndigheten som kan göra något konkret. Däremot börjar sanktioner (om aktuellt) att ticka redan dagen efter och löpande per dag, om det är så att Dumpen begår brott mot förordningen (vilket dom sannolikt gör). (Det är här det ekonomiskt smart att ta bort allt frivilligt av Dumpen).
Så svaret blir då. Tid kvar till domen -> vad den säger exakt -> IMY ->
Därför det är svårgissat, IMY är inte kända för att vara snabba, speciellt om dom får in 20tal andra ärenden i samband med detta. Däremot borde Dumpen i sådant fall vara prioriterat då skadorna är på en helt annan nivå än bara vara sökbar på exempelvis Upplysning.
Beror väl även på trycket IMY får på sig, om ingen påtalar något händer nog inte mycket. Om 7-800 män plus andra klagar till IMY blir det nog en annan sak.
Svår fråga helt enkelt, lite för många rörliga variabler i skrivande stund.