2025-12-19, 23:52
Medlem
vetingetellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Men det där skulle ju Trump ändra på! Han skulle dränera träsket, dra ner byxorna på makten och släppa alla dokument - allt ifrån vem som mördade JFK, till Jimmy Hoffa till Epstein. Menar du att han bara är en del av makteliten själv och inte alls har någon ambition att öka transparensen?

Fast nu är det ju Trump som har släppt filerna. Varför gjorde inte demokraterna det när dom kunde?
Enkel fråga.
Citera
2025-12-19, 23:54
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Så filerna hade bara varit giltiga om Trump hade omnämnts? Jo tack, jag har förstått det.

Om de inte släpps ocensurerade är hela släppet värdelöst din sopa. Som det ser ut nu kan ju Trump-administrationen ha maskat alla de vill maska och låtit sina fiender vara kvar.
Citera
2025-12-19, 23:55
Medlem
JimMorrisoffs avatar
Citat:
Eller just därför han visst/anade vad som försigick på knull-ön och därför undvek den?
Kan ju vara så simpelt att han inte är ett peddo som Bill Clinton och andra, har du tänkt på det?

Det där är cirkelresonemang.
Trump och Epstein har hängt ihop i många år, dokumenterat.. Det är ostridigt. Att hans namn inte råkar dyka upp i just ett selektivt och juridiskt begränsat material, är verkligen inget bevis för någonting. Antingen gäller materialet som indicier generellt, eller så gäller det inte alls. Du kan inte välja efter vad som passar din tes.
Citera
2025-12-19, 23:55
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Fast nu är det ju Trump som har släppt filerna. Varför gjorde inte demokraterna det när dom kunde?
Enkel fråga.

Släppt och släppt. De är ju totalt sönder-censurerade. Då är de totalt värdelösa.
Citera
2025-12-19, 23:56
Medlem
Citat:
Men det där skulle ju Trump ändra på! Han skulle dränera träsket, dra ner byxorna på makten och släppa alla dokument - allt ifrån vem som mördade JFK, till Jimmy Hoffa till Epstein. Menar du att han bara är en del av makteliten själv och inte alls har någon ambition att öka transparensen?

Det är ett sätt att se på det, jag håller givetvis med, men samtidigt så var inte det frågeställningen eller svar på mitt konstaterande. I en optimal värld hade det här inte hänt och om Trump som person samt USAs statsapparat var optimal och ofelbar likt Jesus Kristus så hade allting släppts på momangen utan frågetecken. Samtidigt så är det inte helt onyttig information, de har släppt filer (till skillnad från Dems) och exakt ALLT är inte censurerat och det leder vatten till en viss kvarn, dvs:

Det som går att konstatera är hur vidrig Bill Clinton är och förmodligen den äckligaste presidenten till dags dato, med dagens release. Samma person som lät bomba en läkemedelsfabrik i Sudan 1998, på extremt tveksamma underrättelser, vilket slog ut tillgången till livsviktiga mediciner för civilbefolkningen, allt för att lugna stormen kring sin affär med en annan kvinna. Ointressant för den som ser det som "höhö, bomba negern, wow vad intressant" men för en som ser allvaret i det...

Värst är väl bilden med Michael Jackson, snacka om två vider.
Senast redigerad av YungSosa 2025-12-19 kl. 23:58.
Citera
2025-12-19, 23:58
Medlem
vetingetellers avatar
Citat:
Om de inte släpps ocensurerade är hela släppet värdelöst din sopa. Som det ser ut nu kan ju Trump-administrationen ha maskat alla de vill maska och låtit sina fiender vara kvar.

Ja jag har förstått att ni kommer gapa om detta nu framöver men frågan kvarstår, varför släppte inte demokraterna filerna när dom satt vid makten?

Om en president kan maska censurera efter egen vilja så hade ju demokraterna istället kunnat släppt filerna, censurerat allt känsligt med demokrater (exempelvis alla bilder med Clinton) och släppt allt känsligt med Trump? Hade ju varit riktigt smart av dom att göra innan valet där man visste Trump skulle stå som motståndare.

Så jävla mycket skitsnack i tråden. Filerna är släppta, han nämns inte. Om ni tror han är peddo så behöver ni väl inga bevis?
Citera
2025-12-20, 00:01
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
Det är ett sätt att se på det, jag håller givetvis med, men samtidigt så var inte det frågeställningen eller svar på mitt konstaterande. I en optimal värld hade det här inte hänt och om Trump som person samt USAs statsapparat var optimal och ofelbar likt Jesus Kristus så hade allting släppts på momangen utan frågetecken. Samtidigt så är det inte helt onyttig information, de har släppt filer (till skillnad från Dems) och exakt ALLT är inte censurerat och det leder vatten till en viss kvarn, dvs:

Det som går att konstatera är hur vidrig Bill Clinton är och förmodligen den äckligaste presidenten till dags dato, med dagens release. Samma person som lät bomba en läkemedelsfabrik i Sudan 1998, på extremt tveksamma underrättelser, vilket slog ut tillgången till livsviktiga mediciner för civilbefolkningen, allt för att lugna stormen kring sin affär med en annan kvinna. Ointressant för den som ser det som "höhö, bomba negern, wow vad intressant" men för en som ser allvaret i det...

Ett delvis censurerat material kan vara mer vilseledande än att inte släppa materialet alls. Nu kan ju den nuvarande administrationen ha suttit och censurerat bort ”de sina” och lämnat kvar sina fiender och då ger materialet en helt felaktig bild av verkligheten.

Angående just Clinton så kan det säkert vara så att han var/är en riktig slusk och jag hoppas att han blir straffad om det framkommer att han gjort något olagligt.
Citera
2025-12-20, 00:04
Medlem
JimMorrisoffs avatar
Citat:
Enkel fråga.

Ingen ville släppa filerna. Det finns lik i både demokratiska och republikanska garderober, garanterat.. Det här handlar om makt, pengar och kåta gubbar, inte partifärg.

Skillnaden är att Trump kampanjade på att släppa dem. Det hjälpte honom att vinna valet, och gav honom sen tid att rensa, flytta ansvar och samtidigt kasta oppositionen under bussen.

Resultatet….? Han ser “ren” ut i ett selektivt släpp och folk som du, köper narrativet utan att först, ta det en vända till, i hjärnkontoret.
Citera
2025-12-20, 00:04
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ja jag har förstått att ni kommer gapa om detta nu framöver men frågan kvarstår, varför släppte inte demokraterna filerna när dom satt vid makten?

Om en president kan maska censurera efter egen vilja så hade ju demokraterna istället kunnat släppt filerna, censurerat allt känsligt med demokrater (exempelvis alla bilder med Clinton) och släppt allt känsligt med Trump? Hade ju varit riktigt smart av dom att göra innan valet där man visste Trump skulle stå som motståndare.

Så jävla mycket skitsnack i tråden. Filerna är släppta, han nämns inte. Om ni tror han är peddo så behöver ni väl inga bevis?
Men jösses, var är det för fel på dig? Har du missat alla vitaminer i 20 års tid!? Du har inte ens en marsvins slutledningsförmåga.

Jag ska förklara. Men jag tvivlar på att du kommer begripa: Filerna är ju hårdtvättade. Specifikt är de tvättade på avtryck från Trump.
Citera
2025-12-20, 00:05
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:

Det enkla svaret på varför inte Biden-administrationen släppte filerna var väl att det inte fanns ett tillräckligt stort tryck då för att man skulle prioritera det. Eller så försökte man sopa in det under mattan precis som Trump försökte göra i början men i takt med att trycket blev för stort kände han sig tvingad att göra det.
Citera
2025-12-20, 00:07
Medlem
vetingetellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Men jösses, var är det för fel på dig? Har du missat alla vitaminer i 20 års tid!? Du har inte ens en marsvins slutledningsförmåga.

Jag ska förklara. Men jag tvivlar på att du kommer begripa: Filerna är ju hårdtvättade. Specifikt är de tvättade på avtryck från Trump.

Hur vet du det? Har du sett det som är censurerat?
Om så är fallet och det finns att se någonstans då har jag missat det och håller med om att jag i sådana fall är dum i huvudet. Om så inte är fallet så är du dumstruten.

Inväntar källa!
Citera
2025-12-20, 00:08
Medlem
smickras avatar
Så var laddar en hem filerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem