2025-12-18, 09:14
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Hur länge höll din 2ml?

Tycker min från Swizzle (Cotton Candy) höll mitt för kort tid.

Hur lång tid är egentligen "ett bloss"? Anledningen till att jag frågar är att 2 ml skulle hålla till 1000 bloss.

Jag tog uppskattningsvis en tiondel så många bloss, alltså ca 100. Sen va den slut.

Är det förnatt jag tar långa bloss (ca 4 sekunder) eller för att jag gör något annat "fel"?

Hade vapen i ett fodral och torrt. Laddade den iofs inte. Är det något man ska göra?

Har laddat nu efteråt när den är slut men då kommer ändå inget.

Eller så kanske jag bara fick ett måndagsexemplar. Vapen är ju blank och har inget namn på sig; enbart förpackningen runt vapen har namn och annat där man kan avläsa om det verkligen är den produkten man beställde som man fick.

Jag tyckte min vape höll lika länge som när jag köpe en vape på 0.5 ml som skulle h0lla för 200 bloss.

Jaja, bara några funderingar.

Ja, givetvis måste du ladda den. Batteriet håller inte i närheten lika länge som vätskan.

Citat:
Ursprungligen postat av oldham
1. Ser att folk fortfarande undrar om thca syns på pisseprov: ni är efterblivna.
2. Live resin thca plus en puffco is the shit.

God jul!

1: Du har en extra kromosom. Verkligheten är inte svart och vit. När jag testade både thca och thcnm engångsvape från Ufo*** och HiM*** så var jag klart positiv på en THC 20 ng sticka. Efter en vecka helt utan rökande var jag negativ. Sedan använde jag endast Ufo*** engångsvape i ca en vecka och var fortfarande negativ. Och det finns andra som påstår samma sak. Hur eller varför vet jag inte.
Citera
2025-12-18, 10:56
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Ja, givetvis måste du ladda den. Batteriet håller inte i närheten lika länge som vätskan.

1: Du har en extra kromosom. Verkligheten är inte svart och vit. När jag testade både thca och thcnm engångsvape från Ufo*** och HiM*** så var jag klart positiv på en THC 20 ng sticka. Efter en vecka helt utan rökande var jag negativ. Sedan använde jag endast Ufo*** engångsvape i ca en vecka och var fortfarande negativ. Och det finns andra som påstår samma sak. Hur eller varför vet jag inte.
Det är inte alls mystiskt. Såna här stickor är av naturen inte perfekta och missar hela tiden. Jag har pissat rent trots att jag definitivt har varit påverkad av flera substanser.
Citera
2025-12-18, 11:25
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det är inte alls mystiskt. Såna här stickor är av naturen inte perfekta och missar hela tiden. Jag har pissat rent trots att jag definitivt har varit påverkad av flera substanser.

Visst. Men två stickor på rad visar negativt när jag enbart använder Ufo** vape medan jag tydligt är positiv om jag även brukar från HiMoo**. Jag vill inte säga att det är något fel på Ufo*** och det är ju trevligt att kunna bli lite jamaikansk framåt kvällen och ändå kissa rent.

Ska kanske kissa en gång till, visar 3 prov med flera dagar mellan negativt så är det nog så.
Citera
2025-12-18, 12:00
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Visst. Men två stickor på rad visar negativt när jag enbart använder Ufo** vape medan jag tydligt är positiv om jag även brukar från HiMoo**. Jag vill inte säga att det är något fel på Ufo*** och det är ju trevligt att kunna bli lite jamaikansk framåt kvällen och ändå kissa rent.

Ska kanske kissa en gång till, visar 3 prov med flera dagar mellan negativt så är det nog så.
Jag säger bara att man inte nödvändigtvis kan lita på såna stickor. Men visst, om samma stickor från samma batch ger utslag på ena men inte på andra och det är dessutom en trend så är du ju nånting på spåren.
Citera
2025-12-18, 13:18
Medlem
Hej tycker ni de är värt att köpa färdigt grindat thca eller är de nån skillnad från de vanliga budsen
Citera
2025-12-18, 13:23
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julux
Hej tycker ni de är värt att köpa färdigt grindat thca eller är de nån skillnad från de vanliga budsen
Tycker det är klart värt. Skönt att slippa grinda och oftast billigare.
Citera
2025-12-18, 15:40
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julux
Sjukt värt. Jag är ute efter att röka mitt weed, inte titta på det.
Citera
2025-12-18, 21:41
Medlem
Rastapunxs avatar
Danska drogdomar kan hävas - tvivel på bevis

Länk till aftonbladet

Efter vittnesmål från en expert kom domstolen fram till att den kemiska process som använts vid testandet av misstänkta produkter riskerar att omvandla det lagliga ämnet THCA till det illegala, psykoaktiva THC.

Undrar hur processen ser ut i Sverige?

Länk till artikel i DR
Senast redigerad av Rastapunx 2025-12-18 kl. 21:53. Anledning: Länk till DR tillagd
Citera
2025-12-18, 23:13
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Danska drogdomar kan hävas - tvivel på bevis

Länk till aftonbladet

Efter vittnesmål från en expert kom domstolen fram till att den kemiska process som använts vid testandet av misstänkta produkter riskerar att omvandla det lagliga ämnet THCA till det illegala, psykoaktiva THC.

Undrar hur processen ser ut i Sverige?

Länk till artikel i DR

"– Det är mycket allvarligt, eftersom det handlar om teknisk bevisföring som vi ju vanligen har hög tilltro till, säger Kåre Pihlmann, ordförande för Landsforeningen for forsvarsadvokater, till DR.

Problemet med mätmetoden uppdagades under en rättegång 2023.

Efter en stor genomgång av liknande brottmål har åklagarmyndigheten nu alltså beslutat att 67 fall måste tas om."

Ja inte låter det ju svenskt i alla fall.
Citera
2025-12-19, 12:52
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
"– Det är mycket allvarligt, eftersom det handlar om teknisk bevisföring som vi ju vanligen har hög tilltro till, säger Kåre Pihlmann, ordförande för Landsforeningen for forsvarsadvokater, till DR.

Problemet med mätmetoden uppdagades under en rättegång 2023.

Efter en stor genomgång av liknande brottmål har åklagarmyndigheten nu alltså beslutat att 67 fall måste tas om."

Ja inte låter det ju svenskt i alla fall.

Nä Sverige kommer nog hitta nån genväg förbi det faktum att substansen måste värmas upp för att förvandlas till nåt olagligt.

Blir förvånad om THCA finns kvar på marknaden inom några månader ens .
Citera
2025-12-19, 15:33
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Nä Sverige kommer nog hitta nån genväg förbi det faktum att substansen måste värmas upp för att förvandlas till nåt olagligt.

Lmao ja i Sverige försöker dom medvetet omvandla det. 100%
Citera
2025-12-19, 18:23
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r

Används inte just uppvärmning vid testning av dessa preparat? Vanliga är att man man värmer upp det och sedan analyserar ångorna. Alltså ett GCMS test. Kanske därför många fått sina försändelser beslagtagna i tullen och blivit kallade till förhör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in